A mai mobilközpontú világban a gyors betöltést biztosító oldalak elengedhetetlenek a felhasználó kielégítéséhez. Nem csak ez, hanem a lassú oldal sebességének hatásai Korreláltak A teljes bevétel elhalálozásához és az oldal visszautasításának növekedéséhez.
A felhasználók arra számítottak, hogy a mobil webhelyek ugyanolyan gyorsan töltődnek be, mint az asztali számítógépeik. Valójában Amazon, az egyik legnagyobb online kiskereskedő arra a következtetésre jutott, hogy még a egy másodperc Az oldalterhelés késleltetése az éves bevétel 1,6 milliárd dolláros csökkenését jelentette.
Gyorsított mobil oldalak (AMP-k) gyorsan váltak a szabványnak a gyors betöltési oldal elkészítéséhez. Előzetes renderelés használatával az AMP képes betölteni 15-80 százalékot gyorsabb Mint a normál mobil oldalak, anélkül, hogy veszélyeztetné a funkcionalitást. Bár az AMP végrehajtásának könnyedsége a CMS (tartalomkezelő rendszer) függvényében változik, a WordPress jó tesztkörnyezet lehet annak megtekintéséhez, hogy az AMP-oldal milyen lehet.
Kövesse ezt a gyors, hétlépéses útmutatót az AMP WordPress használatához.
Jegyzet: Az útmutató részei feltételezik, hogy aktiválta a Yoast SEO Plugint a WordPress telepítésének részeként. Ha mégsem, akkor egyszerűen kihagyhatja azokat a részeket, amelyek hivatkoznak erre a bővítményre – még akkor is aktiválhatják az AMP funkciókat – de én nagyon ajánlom ezt a plugint, ha komolyan gondolja a WordPress oldalára vonatkozó SEO-t.
1. lépés: AMP-bővítmény telepítése és aktiválása
A AMP plugint a Automattic El kell indítani az AMP végrehajtását. Ez az alap plugin, amire szüksége lesz ahhoz, hogy az AMP működjön.
Az AMP-bővítmény automatikusan létrehozza az összes bejegyzés AMP-kompatibilis verzióját, amelyet megtekintheti, ha hozzáfűzi a / amp / -et a bejegyzés URL-jeinek végéhez. Például:
Ne feledje, hogy csak az Ön hozzászólások – nem a te oldalak – AMP kompatibilis lesz ezzel az alapkóddal. Annak érdekében, hogy oldalai AMP-kompatibilisek is legyenek, telepítenie kell egy további plugint (az alábbiakban részletezettek).
Miután telepítette az AMP-bővítményt, további bővítményekre fektethet a nagyobb funkciók elérése érdekében. Számos ingyenes lehetőség közül választhat, de az általam használt útmutatóban a következők szerepelnek:
AMP a WP – gyorsított mobil oldalak számára – A plugin fontos funkciói közé tartoznak a Google AdSense integráció, a rel = canonical tag támogatás, az AMP húzási és lefejtési oldalépítője és a szabványos mobil oldalak tartalmától eltérő AMP tartalom létrehozása.
Ragasztó Yoast SEO & AMP számára – A plugin használatának egyik előnye, hogy lehetővé teszi az oldalak, a bejegyzések és a média AMP-kompatibilisek készítését. A Glue for Yoast plugin gond nélkül biztosítja, hogy az alapértelmezett AMP plugin a megfelelő metaadatokat húzza. Az AMP WP bővítményhez hasonlóan lehetővé teszi az AMP-oldalak egyedi stílusát, és még egyéni ikont is kiválaszthat, és megváltoztathatja, hogy a webhely logója hogyan néz ki az AMP-oldalon. ( Jegyzet: A Yoast SEO plugin telepítve és aktiválva kell lennie annak érdekében, hogy ez a plugin működjön.)
2. lépés: A Google Analytics beállítása
Annak érdekében, hogy az oldalakat fel tudja állítani a Google Analytics nyomon követéséhez, először meg kell találnia a nyomkövetési azonosítót. Jelentkezzen be a Google Analytics szolgáltatásba, majd kattintson a bal felső sarokban lévő fogaskerék ikonra az Admin panel megjelenítéséhez. Miután kiválasztotta a fiók és a tulajdonát a megfelelő legördülő menüből, kattintson arra a helyre, ahol a “Nyomon követési információ” a “TULAJDON” oszlopban található. Innen kattintson a “Követőkód” gombra a nyomon követési azonosító megjelenítéséhez – az azonosítónak meg kell kezdenie UA .
Másolja le a nyomkövetési azonosítót, majd jelentkezzen be a WordPress programba. A bal oldali navigációban menjen AMP > Analitika És illessze be a nyomon követési azonosítót, ahol azt mondja: “Google Analytics” Változtatások mentése .
3. lépés: Konfigurálja a plugin beállításait
Ebben a lépésben megtudok néhány alapvető konfigurációt a Globális Yoast SEO pluginhez, amelyet az 1. lépésben említettem. Lehet, hogy kihagyja ezt a lépést, ha úgy döntött, hogy nem telepíti ezt a plugint.
Az itt ajánlott konfigurációk lehetővé teszik a gyorsított mobil oldalak megjelenését, valamint az AMP támogatását több tartalomtípus számára.
Kezdéshez menjen Yoast SEO> AMP> Post Típusok . Itt kiválaszthatja, hogy mely postatípusok legyenek AMP-kompatibilisek.
A második “Tervezés” lapon testreszabhatja az AMP-kompatibilis oldalak megjelenését. Alkalmazza a CSS stílusát, testreszabja a tartalmat és a színeket, feltölti az egyéni AMP-ikont, és állítson be alapértelmezett képet olyan oldalakhoz, amelyekhez nincs hozzárendelt kép.
4. lépés: Tesztelje / validálja AMP beállítását
Most, hogy létrehoztuk az AMP-URL-eket, fontos, hogy megfelelően működjenek. Ha nincsenek megfelelően konfigurálva, a Google nem fogja megjeleníteni őket a keresési eredmények között. Bár ez megóvja Önt a félig funkcionális AMP oldal megjelenítésétől, sok webmester számára is fájdalom lehet.
Szerencsére az AMP-URL-ek tesztelésére számos megoldás található. Válasszon néhány kulcsfontosságú oldalt és tesztelje az AMP verziókat az alábbi módszerek egyikével. Ahogy az 1. lépésben említettük, hozzáfűzhetjük a / am / a szabványos URL végét annak megtekintéséhez.
1. lehetőség: AMP teszt
2. lehetőség: Fejlesztői konzol
Ez a lehetőség kifejezetten azok számára szól, akik a Google Chrome böngészőt használják. Ha más böngészőt (Firefox, Safari, Microsoft Edge vagy más) használ, ez a lehetőség nem vonatkozik Önre.
Nyissa meg az AMP oldalt a böngészőben
Add hozzá # development = 1 az URL-hez
Nyissa meg a Chrome Dev Tools Console alkalmazást (a Chrome menüben válassza a lehetőséget Több eszköz > Fejlesztő eszközök , Majd kattintson a “Konzol” fülre), és ellenőrizze az érvényesítési hibákat.
Ha minden jó, akkor az érvényesítésnek sikeresnek kell lennie.
3. opció: AMP Validator
Menj https://validator.ampproject.org/
Illessze be az AMP URL-t az “URL” mezőbe, és kattintson a “Megerősítés” gombra.
Ez az eszköz kiemeli a hibákat és jelöli őket a HTML-ben.
Megjegyzés: Használhatja a AMP Validator Chrome bővítmény Ugyanazokat az eredményeket látja az AMP-URL-en.
5. lépés: Adja meg a legfontosabb AMP URL-címeket az indexáláshoz
Ha az AMP tesztet a Google Search Console segítségével használja, akkor kattintson a “Küldés a Google-ra” gombra a teszt futtatását követően, és érvényesítheti az oldalt:
Másik megoldásként, ha bejelentkezett a Google Search Console-fiókjába, kereshet a “beadás a Google-ba” és elküldheti az URL-t közvetlenül a Google keresési eredményei között:
Az AMP-oldalának a Google-ba való benyújtása nem követelmény, a Google csak az Ön AMP-oldalát indexeli, ha belsőleg az XML-webhelytérképhez van kapcsolva vagy szerepel.
6. lépés: Megtekintés a Google Search Console-ban a hibák elhárításához
A Google Search Console lehetővé teszi az összes AMP-oldal egy tömör helyen történő kezelését.
Jelentkezzen be a Google Search Console-ba.
Alatt Megjelenés keresése , Kattintson Gyorsított mobil oldalak .
Itt láthatja, hogy hány gyorsított mobiloldalad indexelve van, és ha vannak ilyenek, kritikus kérdései vannak. Ha olyan problémákat észlel, amelyek problémákat okoznak, akkor elháríthatja azokat az előző lépésből származó eszközök használatával.
7. lépés: Vizsgálja meg az oldal sebességét
Miután befejezte a fentieket, itt az ideje, hogy meglátja az erőfeszítései előnyeit. Futtassa az AMP és a szabványos mobil oldalakat egy olyan oldalsebesség-eszközön keresztül, mint például WebPageTest És hasonlítsa össze az eredményeket:
Kezdje az AMP-t!
Ahogy a Google felgyorsítja erőfeszítéseit, hogy bemutassa Mobil-első index És a lapsebességet hüvelykben a Mobil rangsorolási tényező , Egyre fontosabb, hogy kihasználja az AMP előnyeit, mielőtt mobili forgalma megérkezne. A fenti lépések végrehajtásával gyorsan és egyszerűen engedélyezheti az AMP-oldalakat a WordPress webhelyére.
A Google AMP-projekt legújabb frissítéseiről és fejlesztéseiről olvashat itt .

Néhány vélemény ebben a cikkben kifejezve lehet a vendég szerzője, és nem feltétlenül a Search Engine Land. A személyzet szerzői szerepelnek itt .

A szerzőről

Stephanie LeVonne Egy SEO elemző a Elite SEM , A teljesítmény-vezérelt digitális marketing ügynökség szakosodott SEM & SEO. Mint kreatív digitális marketingszakember, Stephanie szereti az ügyfeleket abban, hogy teljes mértékben kihasználják teljes potenciáljukat a tartalom / PR kezdeményezések és a SEO közötti különbség áthidalásával.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!