Az utóbbi hónapokban számos fontos technikailag koncentrált Google-hirdetést láttunk, például egy frissítést JavaScript csúszó támogatás , A migráció felé Mobil-első indexelés , A kiadás és a kiterjesztett támogatása AMP a keresési eredmények között És a keresési eredmények jellemzőinek kiterjesztése Gazdag kódrészletek kártyákhoz nak nek válaszokat .
Ennek eredményeképpen számos technikai elemet figyelembe kell venni a SEO-ellenőrzés során a bejárhatóság és az indexálhatóság érvényesítéséhez, valamint a láthatóság maximalizálása a szerves keresési eredményekben:
1. Mobil web-feltérképezés
A Google megosztotta ezt A keresések többsége most mobilvezérelt És hogy felé haladnak Mobil-első index A következő hónapokban. Műszaki SEO auditálásakor most fontos, hogy ne csak azt vizsgálja meg, hogy az asztali Googlebot hogyan fér hozzá a webhely tartalmához, hanem azt is, hogy a Google Okostelefon crawler csinálja .
A következő technikai SEO eszközök segítségével érvényesítheti a webhely mobil feltérképezését (hibák, átirányítások és blokkolt erőforrások) és a tartalom elérhetõségét (Megfelelõ tartalmat jelenít meg?).
A Google oldalszintű mobilmérők: Google Mobilbarát teszt És a Search Console ” Fetch as Google “Funkció (a” Mobile: Smartphone “Fetch és Render opcióval) a legegyszerűbb És a legjobb módja annak, hogy ellenőrizze, hogy a Google mobil robotja “látja” a webhely bármely adott oldalt, így használhatja őket, hogy ellenőrizze a webhely felső oldalainak mobil állapotát. Ezenkívül a Google Search Console ” Mobil használhatóság “Jelentés konkrét oldalakat azonosít a webhelyén mobil használhatósági problémákkal.
SEO robbanóanyagok a “Smartphone Googlebot” opcióval: A legtöbb SEO keresőrobot most felajánlja a felhasználói ügynök kiválasztását vagy kiválasztását, amely lehetővé teszi a Google mobil robotjai működésének szimulálását. Screaming Frog SEO Spider , OnPage.org , Botify , Deepcrawl és Sitebulb Mindegyik lehetővé teszi, hogy szimulálja a mobil keresési bejáró viselkedését a webhelyére való belépéskor. A Screaming Frog lehetővé teszi az oldalak megtekintését egy “Lista” módban, hogy ellenőrizze az oldalak egy meghatározott listájának állapotát, beleértve a megjelenített mobil oldalakat is.
SEO célzott loganalizátorok: Tavaly írok a cselekvés fontosságáról Log elemzés a SEO És ez a kérdés lehetővé teszi számunkra, hogy közvetlenül válaszoljon. Vannak olyan naplóelemzők, amelyek most már teljesen összpontosítanak a SEO kérdésekre, például Screaming Frog Log elemző (Kisebb naplófájlok esetén), Botify és OnCrawl (Nagyobb naplófájlok esetén). Ezek az eszközök lehetővé teszik számunkra, hogy könnyebben összehasonlíthassuk és azonosítsuk a saját feltérképezéseink meglévő hézagát, szemben a mobil Googlebot hozzáféréssel.

Ha többet szeretne megtudni a Mobile-First SEO-ről, akkor nézd meg A prezentáció Néhány hónappal ezelőtt tettem.
2. JavaScript-feltérképezési viselkedés és tartalom-megjelenítés
Három évvel ezelőtt, a Google Bejelentette, hogy képesek voltak a JavaScript végrehajtására Annak érdekében, hogy jobban megértsék az oldalakat. A JavaScript-tesztek azonban hasonlóak A közelmúltban Bartosz Goralewicz vagy Ez Stephan Boyerből – megmutatták, hogy ez attól függ, hogy milyen módon valósult meg, és milyen kereteket alkalmaz.
Ezután kritikusan követni kell Bizonyos bevált gyakorlatok , A progresszív továbbfejlesztési megközelítéssel a tartalmi hozzáférhetőség érdekében, Valamint mások elkerülése érdekében , Mint például az egykori AJAX Crawling javaslat, és csak akkor támaszkodhat a JavaScriptre, ha teljesen szükség van rá. Valóban, A Will Critchlow által vezetett tesztek szintén eredményeket javítottak Amikor eltávolítja a webhely JavaScriptre való támaszkodását a kritikus tartalmak és a belső hivatkozások tekintetében.
Ha egy SEO auditot végez, most meg kell győződnie arról, hogy az oldal a JavaScriptre támaszkodik-e, hogy megmutassa fő tartalmát vagy navigációját, és győződjön meg róla, hogy a Google hozzáférhet és helyesen rendezi le.

Az oldal szintjén ellenőrizheti a JavaScript-feltérképezési viselkedést, és újra megjelenítheti a Google Search Console ” Fetch as Google “Funkcionalitás, vagy a A Chrome DevTools , Ellenőrizze az oldalak DOM elemeit az elemek paneljével, és hasonlítsa össze azt, amit a Google bemutatja a gyorsítótárban, ahogy az az alábbi képernyőn látható.

Az egész webhelyre kiterjedő JavaScript-feltérképezés érvényesítéséhez használhatja a SEO keresőrobotokat Sitebulb Vagy Screaming Frog SEO Spider (amely támogatja JavaScript renderelés A “Spider Configuration” -on keresztül). Amint azt a fenti képernyőfelvétel is mutatja, láthatja, hogy a tartalom hogyan jelenik meg, és ha szükséges források blokkoltak. Nagyobb helyszínek esetén, Használhatja a Botify-ot , Amely rendelkezik egy igény szerinti JavaScript feltérképezési lehetőséggel.
3. Strukturált adatfelhasználás és optimalizálás
A Google SERP-k hosszú ideje nem a hagyományos “10 kék” linkek, köszönhetően az univerzális keresési eredményeknek, képeknek és helyi csomagoknak; Az evolúció azonban a következő lépést követte a funkciók – például a gazdag kódrészletek, gazdag kártyák, tudás panelek és válaszdobozok – elindításával és folyamatos bővítésével. Ezek a jellemzők, a SERP monitorok szerint Mozcast és RankRanger , A keresési eredmények nem triviális százalékában szerepelnek.
Ez a váltás azt jelenti, hogy több kattintást és látogatást tesz lehetővé a SEO-erőfeszítéseken keresztül, nemcsak a szervezeti listákon való rangsorolással, hanem a webhely oldalának láthatóvá tételével ezen SERP funkciók révén is. Sok esetben ezeknek a megjelenítési fejlesztéseknek a megszerzése a helyes végrehajtás kérdése Strukturált adatok , szintén A tartalom formázása és célzása a lekérdezések megválaszolásához , Ahol még a módosító is képes változtatni .

Elengedhetetlenné vált annak megértése, hogy melyik népszerű és releváns lekérdezésed jobban láthatóvá teheti ezeket a különböző SERP-funkciókat. Ha meg szeretné tudni, hogy mely tartalomnak van lehetősége arra, hogy a SERP-kben megnövelt megjelenítést érjen el, akkor strukturált adatokkal és megfelelő formázással optimalizálhatja a tartalmat. Ezeket a lehetőségeket a keresési verseny és a kulcsszavakhoz tartozó eszközök segítségével azonosítja SEMrush , Ahrefs és a Moz Kulcsszó Explorer .
Miután meghatározta, melyik tartalomra kell strukturálnia és optimalizálnia a strukturált adatokat, használhatja A Google keresési galéria példái Hivatkozva erre, és ellenőrizze annak végrehajtását a Strukturált adatok tesztelése eszköz (Valamint a Google Search Console-t is) Strukturált adatok és Rich Cards beszámolók).
Az is fontos, hogy elkezdjük ellenőrizni, hogy melyik SERP funkcióval kezded a rangsorolást és a forgalom hatását, amit a Google segítségével tehet meg A Search Console keresési elemzés jelentése A “Keresés megjelenése” és a “Keresési típus” szűrők, valamint a rangkövető eszközök, mint például SEOmonitor Hogy (amint az az alábbi képernyőn látható) megnézheti versenytársait is.
4. AMP konfiguráció
Úgy tervezték, hogy az oldalak “egyszerűbb” HTML-verzióját optimalizált erőforrásokkal és saját gyorsítótáruk segítségével gyorsítsa fel a mobil keresési eredményekben. Az AMP médiaoldalak és blogok, valamint olyan webhelyek számára készült, A rugalmasság javítása a meglévő oldalak.
Az AMP-t meg kell adni A Google hírszerzője , És jelenléte is “Felemelkedett” a Google-hírekben . Ezt is megadják A keresési eredmények mélyebb linkjeire vonatkozó preferencia előnye Tovább bővül Képek eredményei , És most is Amelyet Baidu támogatott Ázsiában .
Számos webhely (különösen a kiadók) ezen új fejlemények eredményeként elfogadta az AMP-t, ezért kulcsfontosságú, hogy a technikai SEO audit ellenőrzi a webhely AMP-implementációját és ellenőrizze, hogy megfelel-e A Google követelményei, amelyek a keresési eredmények között jelennek meg .
Sitewide érvényesítés
Beállíthatja a SEO robotokat, hogy ellenőrizze az AMP-oldalak meglétét és állapotkódját az egyéni HTML kitermeléssel Sikoltozó béka , OnPage.org és Botify . Ezen túlmenően, az alábbiakban bemutatott módon, több SEO kereső közvetlenül támogatja az AMP érvényesítést olyan jelentésekkel, amelyek közvetlenül tájékoztatják a SEMrush Site Audit funkcionalitás Megvizsgálja vagy akár megvizsgálja a végrehajtással kapcsolatos közös kérdéseket, amelyek Sitebulb csinál.

Oldalszintű érvényesítés
Azt is javasoljuk, hogy bizonyos oldalakat megvizsgáljon egyenként a megfelelő AMP végrehajtás érdekében. Vizsgálja meg mind a legfontosabb oldalakat, mind azokat, amelyekkel kapcsolatban problémákat észleltél, amikor a teljes webhelyet a SEO keresőrobotokkal ellenőrizte. Ez több információval szolgál a meglévő hibákról, valamint arról, hogy hogyan javíthatja őket.
Ezt az oldalszintű érvényesítést úgy teheti meg, hogy közvetlenül kipróbálja a kódot a tisztviselővel AMP játszótér Hogy ellenőrizni tudják-e az érvényesítést, és azt is használhatja A Chrome AMP-hitelesítője Hogy ellenőrizze, hogy a böngésző aktuális oldalának van-e AMP verziója, és értesíti a hibákat.
Az AMP oldalak oldalankénti szinten is érvényesíthetők A Chrome DevTools , Valamint a Hivatalos AMP validator és A Google AMP tesztje , Amely – a megadásának megadásán túlmenően – megmutatja a problémákat is, és bemutat egy előnézetet arról, hogy az oldal hogyan jelenik meg a mobil keresési eredmények között.

Folyamatos ellenőrzés
Miután ellenőrizte, hogy az AMP megfelelően lett-e végrehajtva és hibákat javított-e, ellenőrizheti, hogy fennmarad-e a fennmaradó probléma A Google Search Console AMP jelentés . Amellett, hogy észrevesz hibákat az AMP-oldalakon, meg fogja jelölni a “súlyosság” szintjét is, amely “kritikus” hibákat jelenít meg, amelyek megakadályozzák, hogy az AMP-oldalak megjelenjenek a Google keresési eredményei között, meghatározva, hogy mely oldalak vannak a problémával és Megjegyezve, hogy a javítás érdekében prioritásként kell kezelnie.

Az analytics helyes beállítása és nyomon követése mellett fontos, hogy közvetlenül figyelemmel kísérje az AMP láthatóságát a Google keresési eredményeiben, valamint a webhelye forgalmára és konverzióira gyakorolt ​​hatását.
Amint az alábbiakban látható, ezt a Search Search Analytics monitoron keresztül teheti meg a Google Search Console-ban, a ” Keresés Megjelenés ” szűrő. További információkat szerezhet a rank trackerekkel, például SEOmonitor , Amely mostantól megjelenik, amikor egy lekérdezés AMP-eredményt állít elő webhelyén.

Ha többet szeretne megtudni az AMP megvalósításáról, nézze meg A bemutatót tettem róla néhány hónappal ezelőtt.
5. HTTPS konfiguráció
2014 közepétől a Google használta HTTPS-t rangsorjelként ; Tavaly is bejelentett Hogy a felhasználók biztonságosabb böngészési élményt nyújtanak, akkor elkezdenék jelezni azokat a HTTP-oldalakat, amelyek jelszavakat vagy hitelkártyákat gyűjtenek, mint “Nem biztonságos”.
Nem meglepő, hogy a HTTPS-migrációk ennek eredményeképpen elsőbbséget élveztek, és mostantól a webhelyek által betöltött oldalak több mint 50 százaléka Firefox és Króm HTTPS-t használnak, valamint Az 1. oldal felénél Google keresési eredmények . A HTTPS már kritikus fontosságúvá vált, különösen a kereskedelmi oldalakon, és nem csak a SEO miatt – ez is elengedhetetlen megbízható és biztonságos felhasználói élmény biztosításához.
A SEO auditálás során fontos azonosítani, hogy az elemzett webhely már elvégezte-e a HTTPS migrációját, figyelembe véve a SEO legjobb gyakorlatát (és visszaszerezte az elveszett szerves keresési láthatóságot és a forgalmat a migráció előtti szintekhez).
Ha az oldal még nem Mégis áttelepítették a HTTPS-re, elengedhetetlen a HTTPS migráció megvalósíthatóságának és általános fontosságának felmérése, más alapvető optimalizálási és biztonsági szempontokkal és konfigurációkkal együtt. Adja meg ajánlásait ennek megfelelően, biztosítva, hogy a HTTPS végrehajtásakor a SEO-hitelesítés az áttelepítés előtt, alatt és után történik.
A HTTP-migrációk SEO-barát végrehajtásának megkönnyítése érdekében tanulmányozza a következő útmutatókat és hivatkozásokat:

Íme néhány, a HTTPS migráció során a legfontosabb SEO-rel kapcsolatos érvényesítés:
Győződjön meg róla, hogy áthelyezheti az összes olyan tartalmat és erőforrást – beleértve a képeket, a JS-t, a CSS-et és így tovább – amelyeket az oldalain használ. Ha aldomaineket vagy más tulajdonságokat használ a CDN-khez, akkor meg kell győződnie arról, hogy áttelepítheti őket a HTTPS használatának megkezdéséhez – egyébként a Vegyes tartalmú kérdések , Mivel nem biztonságos tartalmat jelenít meg a HTTPS-oldalakon keresztül. Legyen óvatos, ha hotlinkelés is, mivel a képek nem jelennek meg a HTTPS-n keresztül.
Ellenőrizze a webstruktúrát a költöztetés előtt, hogy folyamatosan összekapcsolhassa, átengedhesse, átirányíthassa és átirányíthassa a Hreflang és XML webhelytérképeket az egyes olyan URL-ek eredeti verzióihoz, amelyeket később áttérhet. Győződjön meg róla, hogy az összes ilyen beállítás frissíthető, és a HTTPS-URL-eket folyamatosan, valamint a 301 átirányítás felé irányítja, amikor az áttérés történik.
Gyűjtsd össze a legfontosabb oldaladat a láthatóság, a forgalom és a konverzió szempontjából, hogy jobban figyelemmel kísérje a költöztetés végrehajtását.
Teremt Egyedi Google Search Console-profilokat Hogy HTTPS-tartományai és aldomainei a migráció előtt, alatt és után figyelemmel kísérjék tevékenységüket, figyelembe véve, hogy a HTTPS-migrációk esetében nem használhatja a ” címváltozás “Funkció a Google Search Console-ban.
Íme néhány olyan eszköz, amely nagyon hasznos lehet a HTTPS áttelepítési folyamatban:
A megvalósításhoz

Az érvényesítéshez és az ellenőrzéshez
Ha követni szeretné a Google “hivatalos” feltérképezését, indexálását és szerves keresési láthatósági információit a HTTP és a HTTPS domainek között, akkor a Google Search Console egyedi tulajdonságait készletek .
Az SSL-ellenőrzés és a vegyes tartalom kérdéseire használható SSL vásárló , Miért nincs lakat? és Google Chrome DevTools .
A Googlebot mind asztali, mind mobil célokra történő emulálása érdekében használja a SEO robotokat, mint a Screaming Frog, az OnPage.org, a Botify, a Sitebulb, a Deepcrawl és a SEMrush Site Audit.
A közvetlen feltérképezési tevékenységnek a Googlebotból történő HTTP és HTTPS URL-címek ellenőrzéséhez használjon olyan naplóelemzőket, mint a Screaming Frog Log Analyzer, a Botify vagy az OnCrawl.

Ha többet szeretne megtudni a legjobb HTTPS implementációval kapcsolatos bevált gyakorlatokról, nézze meg A bemutatót tettem róla néhány hónappal ezelőtt.
Indítsa el auditjait!
Remélem, ezek a tippek és eszközök segítenek a prioritásainak és a SEO auditok jobb fejlesztésében az új és aktuális legfontosabb kérdések és lehetőségek kezelésében.

Néhány véleménnyel ebben a cikkben kifejezhetjük a vendég szerzőjét, és nem feltétlenül a Search Engine Land. A személyzet szerzői szerepelnek itt .

A szerzőről

Aleyda Solis Nemzetközi SEO tanácsadó és alapítója Orainti , Egy digitális marketing tanácsadás, amelynek célja a vállalkozások – az indulóktól kezdve az európai, ázsiai, észak- és dél-amerikai – multinacionális vállalatoktól kezdve – a több eszközzel működő szerves keresési láthatóság, forgalom és ROI növelése többnyelvű és több országra kiterjedő környezetben. Ő is gyakori blogger, a Pompeu Fabra Egyetem és a Kschool Online Marketing Mester tanára, valamint az online marketingkonferenciák nemzetközi beszélője, több mint 12 országban és 60 konferencián beszélt.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!