5 mód, hogyan érj el kevés pénzből is SEO sikereket

A keresőoptimalizálás nem csak a nagyok játszótere, kis pénzből is látványos sikerek érhetők el benne. Ehhez csak kitartás, leleményesség és saját munka kell, ebben a bejegyzésben pedig bemutatunk 5 olyan módot, amelynek segítségével nagyon kevés összegekkel is eredményes lehetsz.

1. Google Cégem fiók beállítása

A Google Cégem fiók létrehozása ingyenes és igazán könnyű, bár a megerősítéséhez a Google postán küldi ki a kódot a vállalati címre. Amint a címed visszaigazoltad, onnantól fogva viszont keresőóriás a találati listák tetején mutathatja a cégedet, ha valaki rákeres vagy kapcsolódó szolgáltatás után kutat. Ez különösen a helyi kereséseknél fontos, mivel így valódi ügyfeleket kaphatsz.

A Google Cégem fiókod akkor működik a legjobban, ha minden apró részletet feltöltesz, a címed, elérhetőségeid, nyitvatartásod, szolgáltatásaid stb. mind fontos adatok. Ha kicsi a marketing büdzséd, akkor legyen ez az első lépés a SEO munkáid során!

2. Optimalizáld a weboldalad

A weboldal optimalizálása minden keresőoptimalizálási folyamat egyik első lépése, számos aprósággal lehet látványos sikereket elérni vele. Csak állítsd be a meta részeket a főoldalon és az aloldalakon, töltsd ki a képek alt és title tagjeit, optimalizáld a túl nagy méretű képeket, sőt, az elemek elhelyezésével is játszhatsz, míg a legjobb konverziót hozzák.

Ezekhez a tennivalókhoz ráadásul a legtöbb esetben más segítsége sem szükséges, tehát csak a saját idődet kell feláldoznod a jobb eredmények eléréséhez. A Google szintén ingyenes eszköze, a PageSpeed Insights itt érhető el: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=hu . Ebbe csak bele kell illesztened a weboldalad URL-jét, és máris láthatod, mivel lehet gyorsabb a megjelenése, érdemes ezt is használni.

3. Tartalomkészítés

A folyamatos tartalomkészítés a modern SEO egyik alapja. Használd a szabadidőd arra, hogy a témához kapcsolódó és jó minőségű cikkeket készíts. Szánd rá a szükséges időt, és olyan cikkek szülessenek, melyek valóban értéket képviselnek a látogatóid számára. Inkább a minőségre menj rá, mint a mennyiségre, a nyúlfarknyi, pár soros bejegyzések nem fognak segíteni.

Ha regisztrálsz a Google Search Console ingyenes eszközébe, és hozzáadod a weboldalad, pár hét után már a Google is mutatja azokat a kulcsszavakat és témákat, melyekkel az emberek rátaláltak a webhelyekre. Ezek további ötleteket adnak a tartalomíráshoz, ami még több látogatót hoz majd.

4. Linképítés

Ha a tartalomkészítés a SEO egyik alapja, akkor a linképítés a másik pillérje. Sajnos ma már a legtöbb területen nem elég a szövegírás, linkeket is kell szerezned. Ehhez egy jó módszer a vendégblogolás, amikor más webhelyekre írsz cikket, és linkeled a saját oldalad.

Bár a folyamat kissé macerás, akkor is működik, ha egyetlen webes ismerősöd sincs. Meg kell keresned a témához kapcsolódó weboldalakat, és felvenni a kapcsolatot a tulajdonosukkal. Ha őszintén elmondod, hogy vendégcikket szeretnék elhelyezni náluk, néhányuk meg fogja engedni, hogy tényleg értékes tartalmat rakj ki. Így pedig lépésről-lépésre a te weboldalad is erősebb lesz a rá mutató linkek miatt.

5. Közösségi média

Közösségi média fiókja mindenkinek van, így érdemes megosztani az új tartalmaidat Facebookon, Twitteren, Instagramon és minden olyan helyen, amelyet aktívan használsz. YouTube videókat vehetsz fel a mobiloddal, és Pinterest boardokat állíthatsz össze. És akkor még nem is beszéltünk olyan feltörekvő platformokról, mint a TikTok.

A közösségi média megosztások kétféleképpen segíthetnek. A megosztások virálissá válhatnak, ilyenkor akár több százezer emberig is eljuthatnak a tartalmaid. Ehhez persze érdekes posztokat kell előállítanod, de ott a lehetőség, ingyenesen próbálhatod ki az ötleteid. Másrészt pedig, a Google is figyeli a közösségi média interakciókat, és azok a tartalmak, melyek jól teljesítenek a közösségi médiában, SEO előnyöket is kapnak a találati listák összeállításakor.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!