Google Ben 2,7 milliárd dollár bírságot szabtak ki az E.U megsértése miatt. Trösztellenes szabályokat.
A keresési óriást azzal büntették, hogy “illegális előnyöket” kapott egy másik Google termékhez a keresési eredmények között egy hét évvel ezelőtt indított ügyben. Az ügy kifejezetten erre vonatkozik Google Shopping , A Google egyre jövedelmezőbb vásárlási összehasonlítási motor.
Ez a bírság törli a korábbi rekord bírságot a monopólium visszaéléséért, amit 2009-ben az Intel elé tárta.

Az E.U. Jutalék érkezett erre a számra, mivel 2008 óta a szóban forgó 13 európai országban a Google bevételeinek egy részét a bevásárló termékéből szerezte.
A Google nem tartja be az E.U által meghatározott feltételeket. 90 napon belül pénzbüntetést kap az anyavállalat napi forgalmának 5% -a, az ábécé.
“Amit a Google tett, illegális az uniós trösztellenes szabályok szerint. Ez megtagadta a többi társaságtól az esélyt arra, hogy versenyezzen érdemein és innováljon. És ami a legfontosabb, tagadta az európai fogyasztóktól a valódi szolgáltatásokat és az innováció teljes előnyeit “- mondta Margrethe Vestager, az E.U. Versenybiztos.
Ennek az ítéletnek a szélesebb körű következményei
A nagyobb kérdések most már körülhatárolják az előzményt. Általános egyetértés van abban, hogy az iparág független szabályozást igényel, de ez sokkal bonyolultabb, mint amilyennek látszik. A Google szomorú lenne, ha feltárná a szigorúan őrzött algoritmusokat.
Ráadásul olyan korszakba lépünk, ahol elkezdhetjük Teljes átláthatóságot veszít Termékeik belső működésén keresztül.
A Google – és az összes fő versenytársa – a felügyelet nélküli gépi tanulási algoritmusok felé való elmozdulása, hogy pontosan hogyan fogják betartani ezeket a szabályokat? Lehetséges, hogy egy ilyen összetett rendszerben az állandó torzulással nem lehet bizonyítani a torzítás hiányát.
A Facebook és az Amazon szereti ezt az E.U-t. Példát mutatva a Google-nak. Ennek ellenére vannak aggodalomra okot adó ügyek is.
A Google keresőmotorként betöltött pozíciója elkülöníti azt, mivel a fogyasztók bízik abban, hogy az eredményeket minőségi szempontból rangsorolják. A 2014 tanulmány Indiában megmutatta a Google meggyőző erejét, és ez az, amit úgy ítélnek meg, hogy visszaéltek az európai fogyasztók kárára.
A Facebook és különösen az Amazon arra törekszik, hogy uralják az e-kereskedelmi reklámpiacot. Az egyre erős pozíciók esetleges visszaéléseit az E.U. És a Google.
Bár az Amazonhoz hasonló vállalatok különböző üzleti modellekkel működnek a Google számára, még mindig a “gépi tanulás első” megközelítés felé haladnak, és meg akarják erősíteni domináns pozíciójukat az első számú online vásárlási célpontként.
Az E.U. Most ilyen határozott álláspontot képviselnek, valószínűtlennek tűnik, hogy engednek és elfogadják, hogy algoritmusuk elfogulatlan döntéseket hoz.

Mi történik ezután?
A Google jogosult a fellebbezésre, amely további öt-tíz évvel meghosszabbíthatja az ügyet. Az Intel például 2009 óta küzd az európai bíróságokon. Azonban még akkor is, ha a Googlenak fel kell keresnie a fellebbezést, még mindig bizonyítania kell, hogy 90 napon belül megváltoztatta üzleti gyakorlatát a bíróság döntésével összhangban.
A Google továbbra is vizsgálatot folytat az E.U. Hasonló előnyökhöz hasonlóan két másik ábécé-termékhez, Androidhoz és AdSense-hez.

Ha többet szeretne Google-nak vagy az EU-nak nézni, nézze meg korábbi hírünket: Mikor egy keresőmotor nem keresőmotor? Amikor a Google, mondja az EU

Clark Boyd egy SEO stratégia és a Search Engine Watch munkatársa.

Szeretne maradni a legújabb keresési trendek tetején? A legfrissebb információkat és híreket a keresési szakértőktől kaphat.

Kapcsolódó olvasmány

Ha elmondanám neked, hogy a marketingesek az asztrológiai jeleket használják arra, hogy megértsék / megcélozzák az emberek meghatározott csoportjait … Olvass tovább

A Pinterest lassan felépül, mint a Google és a Facebook hirdetési alternatívája az elmúlt 12 hónapban. Mint ilyen, időszerűnek tűnik, hogy lépést tartsunk, és értékeljük, hogy milyen lehetőségek nyílnak a marketingesek számára, és mit kell tudniuk a Pinterest hirdetés megkezdése előtt.

A millenniumi évekhez képest, akik úttörő úttörők voltak, a Gen Z teensek – a jelenlegi 13-17 évesek – mobilak bennszülöttek. A Google gondolkodója által készített jelentés rámutatott a szokásaikra, preferenciáikra és a marketinghez fűződő jellegére.

Az ügyfelek véleménye fontos szerepet játszik egy vállalkozás sikerében vagy kudarcában, és a Google mindig is nagyszerű helyet keresett. Az ellenőrzött vásárlói vélemény közzétételét követően itt olvashatja el, hogyan használhatja őket a verseny tetejére.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!