Minden webhelyen olyan oldalak találhatók, amelyek különféle URL-ekkel kérhetők. Ez a keresőmotorokkal kapcsolatos tartalmak ismétlődéséhez vezethet.

Számos dolog vezethet más URL-eket tartalmazó oldalak másolásához:

A HTTP és az oldal HTTPS verziója
Az oldal www és nem www változatát
Index és alapértelmezett oldalak (index.htm, index.php, /)
Oldalsó kanyarokkal és anélkül
Az URL paraméterek, amelyek nem változtatják meg a tartalmat
A munkamenet-azonosítóval rendelkező URL-ek
(Ugyanaz a tartalom két különböző kategóriában található)
Alternatív oldalváltozatok (rendszeres, mobil, nyomtatás stb.)
Bár nincs többszörös tartalmi büntetés, a keresőmotorok rossz eredményt érhetnek el a keresési eredményeknél. A kanonikus címke lehetővé teszi, hogy a keresőmotorokat az oldal előnyben részesített verziója jelenítse meg.

Mi a kanonikus címke?

A kanonikus címke olyan HTML elem, amely lehetővé teszi a webmestereknek, hogy megakadályozzák az ismétlődő tartalmak problémáit a weboldal “kanonikus” vagy “preferált” változatának megadásával.

Valójában a kanonikus címke a linkcímke attribútuma:

Ebben a példában a kanonikus címke megmutatja a keresőmotoroknak, hogy a “http://www.example.com/page.htm” az oldal előnyben részesített URLje, még akkor is, ha ugyanaz az oldal több különböző URL-címen elérhető. A kanonikus címke hozzáadható az oldal fejrészéhez.

Mikor kell használni a rel = ‘canonical’ attribútumot?

A kanonikus attribútum csak végső eszközként használható. Próbálja elkerülni az ismétlődő tartalmakat. Mielőtt hozzáadná az attribútumot, próbálja meg a következőket elkerülni a többszörös tartalomproblémákat:

Használja a 301 átirányításokat a régi oldalak új verzióinak átirányítására.
Használja a robots.txt fájlt a nem kívánt könyvtárak elrejtéséhez a keresőmotorokból.
Használja a CSS-t weboldala nyomtatott vagy mobil verzióinak létrehozásához.
Ha webhelye kifeszített navigációt, munkamenet-azonosítót stb. Használ, akkor használja a kanonikus címkét a keresőmotorok megjelenítéséhez.

Mi lehet baj?

Ha nem használja megfelelően a kanonikus címkét, a weboldal rangsorai csökkenhetnek. Itt vannak gyakori hibák:

A kanonikus címke nem létező oldalhoz vezet.
Ugyanazt a kanonikus címkét ugyanazzal az URL-lel használja a webhely összes oldalán.
A kanonikus attribútumot a fejrész helyett a weboldal testrészébe helyezi.
A kanonikus címke egy másik webhelyhez kapcsolódik. Ez helyes, ha más webhelyeken szinkronizálja tartalmát. Azonban ne használjon külső linkekkel rendelkező kanonikus címkéket, ha magas rangsorokat szeretne kapni a saját weboldalaihoz.
Amikor oldalakat másol a webhelyére, győződjön meg arról, hogy módosítja a kanonikus címkét. Amikor új webhelyet készít, ne felejtse el eltávolítani a helyőrző URL-eket a kanonikus címkéből.

Használjon abszolút URL-eket a kanonikus címkén (https://www.example.com/oldal.htm) a relatív URL-ek helyett (/page.htm). Ne használja a noindex címkét a kanonikus címkével ellátott oldalakon. Ez indexálási problémákhoz vezethet.

A Google figyelmen kívül hagyhatja a kanonikus címkét?

A kanonikus címke nem irányelv. Ez azt jelenti, hogy a keresőmotorok figyelmen kívül hagyhatják. A múltban a Google azt mondta, hogy a kanonikus címkét erős ajánlásnak tekinti. Ha a kapcsolódó oldalak nem elég közel vannak, a Google figyelmen kívül hagyhatja a címkét.

Hogyan ellenőrizheti webhelyét kanonikus címkékre?

Használja a Honlap ellenőrzési eszköz A SEOprofilerben, hogy ellenőrizze a weboldalakat a kanonikus címkékhez. A kanonikus címke mellett a webhelyellenőrzési eszköz több olyan dolgot is ellenőriz, amelyek befolyásolhatják weboldalainkat a Google keresési eredményeiben. Ha még nem tette meg, próbálja meg most a SEOprofiler programot:

Ellenőrizze webhelyét

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!