Akár a weboldal tartalmát, akár egy blogot, egy webáruház leírásait vagy egy linképítési projekt cikkeit kell megírnunk: a megfelelő SEO kulcsszavak kiemelkedően fontos részletnek számítanak ezen a területen. Nem mindegy milyen ragozással és összetételben jelenítjük meg őket. Ezért mindig érdemes kutatni a legjobb kulcsszavak után, hogy a keresőoptimalizálás a legmegfelelőbb legyen.

A változékony kulcsszó
Nem elég önmagában, ha leírjuk például az adott termék nevét és fajtáját. Tudnunk kell azt megjeleníteni a leendő vásárlók nyelvén. A keresőszó trendek sokszor évről évre változnak, attól függően milyen események mozgatják a világot. Ezért minden névben érdemes utánanézni néhány eszköz segítségével annak, hogy melyek is pontosan a legrelevánsabb kulcsszavak. Példának okáért néhány éve a járvánnyal és a vírussal kapcsolatos témák és keresőszavak futnak a legjobban. Ezért az ehhez kapcsolható termékeket is érdemes volt olyan környezetben és kiegészítő kulcsszavakkal bemutatni, amelyek tartalmazták mellette legalább egyszer a járvánnyal kapcsolatos szavakat. A SEO kulcsszavai tehát valahol mindig igazodnak a korszakhoz, valamint a generációk stílusához és a felhasznált eszközökhöz is. Nézzük tehát milyen eszközök és lehetőségek állnak rendelkezésünkre, amelyekkel a leghatékonyabb módon felderíthetjük a jelenleg trendi kifejezéseket.
Google kereső
A Google keresője mindig az első és legfontosabb eszköz egy SEO szakember számára, ha a jó kulcsszavakra kíváncsi. Maga a kereső felület mindig a leggyakoribb keresőszavakkal egészíti ki az általunk begépelt szót. Ezek a kiegészítések pedig önmagában kiadják az épp leginkább használt kulcsszavak zömét. Hasonlóan jó eszköz természetesen a Google kulcsszótervezője is, ahol grafikononkénti lebontással tekinthetjük meg mikor, hányan és mire kerestek rá leginkább a felhasználók közül.
Keywordtool.io
A keywordtool.io oldala azok számára lehet érdekes, akik nem ellenzik az előfizetéses kulcsszó keresők használatát. A Keywordtool ugyanis az előfizetéses változata nem csak a leggyakoribb kulcsszavakról (országokra bontva) ad részletes jelentést, de előrejelzést is képes készíteni ezek változásairól. Különféle szűrőket állíthatunk be az alapján, hogy milyen módon keressen. Ezáltal jóval részletesebb betekintést kaphatunk a keresőszavak világába, mint ahogyan azt szimplán a Google kulcsszó tervezőjével tennénk.
TextOptimizer
A Google Chrome egyik ingyenes bővítménye, amely automatikusa kiszedi bármely megnyitott weboldalról a kulcsszavakat. Sajnos jelenleg még nem ért a nyelvünkön, viszont azok számára akik szeretnének nyitni a nemzetközi piac felé, tökéletes lehet a SEO szempontjából. Minden kulcsszót kilistáz, megvizsgál, felmér és a saját szövegünk beillesztése után javaslatokat teszt annak javítására.
Keywords everywhere
A Chrome-hoz illeszthető kulcsszó bővítmény igen csak hasznos alkalmazás azok számára, akik aktívan foglalkoznak SEO-val. Minden egyes kereséskor kiírja a szavak trendjét, relevanciáját és grafikonon mutatja meg a leggyakoribb kereséseket – valamint a variációikra rákeresett számokat. A legtöbb weboldal keresőjénél úgyszint kimutatja a kulcsszót.
Összegzés
Ezek az eszközök csupán a legnépszerűbb lehetőségeket és bővítményeket foglalják magukba. Számtalan más program és weboldal áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy valóban hatékonyan kémleljük ki az internetes keresési szokások változásainak lényegét. Érdemes folyamatosan utánajárni a legjobbaknak, hiszen szinte évről évre újabb fejlesztésnek látnak napvilágot, amiknek zömét ingyenesen használhatjuk.