Mind tudjuk, hogy a megfelelő tartalmak megírása – egy weblapra, blogra vagy közösségi média oldalra- elengedhetetlen dolog. Nem csupán az olvasók és a leendő ügyfelek megtartása és az újak bevonzása miatt, hanem a keresőtalálatok növelésére is.

Ebből kifolyólag nem mindegy tehát, hogy milyen tartalmakat osztunk meg oldalainkon. Valamint azokat hogyan és mekkora szövegnagyságban közöljük le. Tekintsünk át nagy vonalakban, hogy milyen feltételekkel is számoljunk pontosan.

Kulcsszavak – a tartalomgyártás központi elemei

A kulcsszavak két okból fakadóan fontosak: a keresőrobotok ezek alapján azonosítják oldalunkat, mit árulunk, milyen szolgáltatásokat nyújtunk vagy épp milyen jellegű a weboldalunk. Ez a marketing szempontjából is sokat számít. Minél többször olvassuk ugyanis az oldalon a lényeges kulcsszavakat, annál jobban rögzül bennünk a vállalkozás szolgáltatásainak és kínálatának típusa is. Ráadásul egy idő múlva annál nagyobb eséllyel fogjuk megvásárolni a terméket vagy igénybe venni a szolgáltatást – minél többször hallottunk vagy olvastunk róla. Vagyis ha például női ruházatot árusítunk, akkor az a legoptimálisabb ha maga a kulcsszó csoport (amivel dolgozunk és leírja a tevékenységünket és kínálatunkat) az például a „női ruházat” „divatos ruha nőknek” és így tovább. Ez az, ami legtöbbször el kell hangozzon az oldalon. Ez a bemutatkozásban, a termékelírásokban és a blogokban, valamint más felületeken is a mérvadó.

Fontos megjegyezni azt is, hogy a pozitív megerősítő jelzők is fontosak a kulcsszavak kiegészítéseként. Ha a „női ruházat” példával jövünk, akkor ne csak simán „női ruha”, „női ruházat”, stb. legyen a mondatokban. Hanem gyakran használjunk mellé pozitívumokat is: divatos, stílusos, csinos, elegáns, stb… Ez nem csak SEO szempontból jó, de erősen vásárlásösztönző is egyben.

A másik ok a megfelelő tartalomra a Google és egyéb keresőrobotok működése. A Google robotjai meghatározott algoritmusok szerint térképezik fel az oldalakat. Ez a feltérképezés dönti el, hogy milyen lesz az elérésünk (vagyis hányadik keresőtalálatként listázza oldalunkat) anélkül, hogy fizetnénk érte. Nem egyszeri folyamatról beszélünk. Ezek a robotok folyamatosan pásztázzák az oldalunkat, és a kulcsszavak alapján keresőkategóriába rendszerezik. Rengeteg pénzt spórolhatunk meg a megfelelő kulcsszavakkal megírt tartalommal.

Ezen felül az élő oldalakat mindig előbbre sorolja a kereső, mint azokat, amiken hosszú ideje nincs semmilyen frissítés. Ezért a megfelelő kulcsszavazáshoz a folyamatos tartalom közzététel is hozzátartozik. Például bizonyos időközönként blogbejegyzéseket teszünk közzé. Illetve webáruháznál a termékeink meta keresőjében, leíró adatlapjában alkalmazzuk tudatosan az adott szavakat. A termékek gyakran frissülnek, tehát ott kicsit jobban lehet rendszeresíteni az ilyesmit.

Ez persze nem azt jelenti, hogy a végtelenségig kellene ismételnünk minden mondatban az adott kulcsszavakat. A SEO tartalomnál ugyanis fontos az olvashatóság. Ez egyrészt vonzóbbá teszi az oldalt, másrészt a Google mesterséges intelligenciával felruházott robotjai sem teljesen „hülyék”. Ezért például a másolt tartalmak sem megfelelőek. Ezeket a tartalmakat a keresők „nem veszik komolyan”. Az első megjelent forráshoz viszonyítják, és minden más esetben nem reagálnak rá. Ezért mindig eredeti tartalmakat osszunk meg. Az egyedi, megfelelő tartalommal bíró szöveg az egyetlen megoldás arra, hogy az valóban eredményt is produkáljon.

Összefoglalva:

amikor tartalmat készítünk mindig a saját kínálatunkhoz megfelelő kulcsszavakat válasszunk ki előtte. Ezekből írjunk témát, szerepeljenek gyakran a tartalomban – viszont ne olyan mértékben ami már visszatetsző vagy unalmas az olvasó számára.
Fontos a rendszeresség is. Egyetlen egyszer felszövegezni egy weblapot nem hoz sikert. Folyamatosan megjelenő, frissülő bejegyzésekre van szükség. Az élő oldalak mindig előrébb jutnak a keresőben. Ne másoljunk, mert az nem fog eredményt hozni.

Hogyan találhatjuk meg a megfelelő kulcsszót?

SEO szempontból a legjobb kulcsszó nem mindig az, amire a legtöbben rákeresnek. A legtöbb keresési aránnyal járó kifejezés ugyanis sokkal több konkurenciát is jelent. Ez persze nem azt jelenti, hogy az átlagos keresőszavakat hanyagoljuk. Viszont mindenképp használjunk pár olyan kifejezést is, ami nem a legáltalánosabb – mondjuk közepesen népszerű. Honnan tudjuk meg melyek ezek a kifejezések? A Google kulcsszótervezőjében kiválóan értesülhetünk arról, hogy milyen szavakra mekkora mértékben keresnek rá. Persze vannak más oldalak is erre. Egy jó részük az általunk belinkelt weboldalak kulcsszavait is lehívják számunkra. Ez is praktikus lehet, hiszen láthatjuk, hogy a konkurens milyen kulcsszavakkal dolgozik. Már önmagában ez is segíthet nekünk, hogy ígéretes és SEO szempontjából működő tartalmat alkothassunk.

ÉRDEKLŐDÉS
Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!