Az évről évre növekvő okostelefonhasználókkal, miközben az asztali felhasználók stagnálnak, nem meglepő, hogy a Google úgy tűnik, hogy mobiltelefonnal rendelkezik A keresőmotor algoritmusának lényegében 2017-ben.
A mobiltelefon célja a rangsor meghatározásának gerincévé válni a webhely mobil- és asztali verziójában – ezért fontos, hogy megnézzük Technikai SEO Mobil szempontból.
Mi a technikai SEO?
A technikai SEO a Google és más keresőmotorok számára biztosítja az általuk kért információkat, hogy megértsék tartalmának valódi célját.
A technikai SEO a kódolási és technikai kérdéseket vizsgálja, amelyek hatással vannak a keresőmotorokra, amelyek közül sokan szerepelnek ebben a blogban.
Milyen mobilkonfigurációt kell használni a mobil weboldalamhoz?
Jelenleg három mobil konfiguráció van, amelyeket a Google felismeri: “reaktív webes tervezés”, “dinamikus megjelenítés” és “külön URL-ek”. Azonban a Google javasolja, hogy használja a reaktív webdesignot, amely megkülönböztethető a másik két konfigurációtól, mivel az URL-ek és a HTML ugyanaz marad mind a mobilhoz, mind az asztalhoz.
1. Érzékeny web design
A reagáló webes megoldás CSS médiakérdeket használ, amelyek lehetővé teszik, hogy az asztali weboldalak megtekinthetők legyenek a képernyő méretének megfelelően, és a tartalmat a készüléknek megfelelően újratervezik.
Előnyök:
Egyetlen URL-cím jobb a felhasználók számára, és könnyebbé teszi a tartalmak megosztását és kattintását
A Google robotjai és egyéb botjai csak egyszer kell feltérképezniük, ami segít a feltérképezési költségkeret növelésében és az oldalak hatékony indexelésében
átirányítások Nem kötelesek azokat az oldal helyes verziójára vinni. Ez csökkenti a webhelyen történő átirányítások során végrehajtott hibákat.
Hiányosságok:
Ha az asztali verzió leesik, akkor a mobil verziót is
Nem használható olyan jellemző telefonokhoz vagy táblagépekhez, mint a másik kettő.
2. Dinamikus kiszolgálás
A dinamikus kiszolgáló a felhasználói ügynököket felismeri, hogy alternatív HTML-t és CSS-t küldjenek a kérésükre kerülő felhasználói ügyfelek szerint.
Előnyök:
Eszközönként egyedülálló élmény
Nincs szükség átirányításra.
Gyengeség:
A felhasználói ügynök átirányításai hajlamosak a hibákra
A botoknak olyan oldalakat kell feltérképezniük, amelyek különböző felhasználói ügynökökkel rendelkeznek, és amelyek a feltérképezési költségeket felhasználják, és amelyekhez vezethetnek Indexing hatástalanság .
3. Külön URL-eket
A webhely minden egyes asztali URL-je esetében ezzel egyenértékű mobil URL-címmel rendelkezik ezzel a mobilkonfigurációval. Ez lehetővé teszi, hogy mobilszinkron tartalmat szolgáltasson.
A dinamikus kiszolgáláshoz hasonlóan a felhasználói ügyfelek észlelésére is használják az asztali verzióra érkező mobil felhasználók átirányítását.
Előnyök:
Mobil-dedikált tartalom
A megvalósítás egyszerű.
Gyengeség:
A felhasználói ügynök átirányításai hajlamosak a hibákra
Hulladék erőforrások hulladéka.
3 fókusz terület a mobil technikai SEO
Ezek a területek alapvetőek a mobil műszaki SEO:
1. Webhelysebesség
Hogyan tudod Javítja a webhely terhelési sebességét És egyszerűbbé tegye a felhasználói élményt? Ha még nem kérdezed ezt a kérdést, akkor kérlek!
Ez a felhasználó elsődleges tapasztalata az Ön weboldalának élményében – azt szeretné, hogy epikus és hibátlan legyen! Itt négyféleképpen lehet felgyorsítani az oldalakat:
Gyorsított mobil oldalak (AMP)
Bár az AMP-k nem jelöltek rangsorolási tényezőket és főként a felhasználók javát szolgálják, ezek az oldalak olyan területek, amelyek a mobil első indexeléssel 2017-ben válhatnak fontosvá.
Az AMP kódoló nyelv használatával működik AMP HTML, amely korlátozza a kódot, így növelve az oldal betöltési sebességét és megbízhatóságát. Ez segíthet abban, hogy egy oldalt kevesebb mint három másodperc alatt töltsön be, ha az oldal nem képes másként végrehajtani.
Ha van WordPress webhelyed, nagyon egyszerű az AMP megvalósítása. Nézze meg ezt a cikket Hogyan valósíthatja meg a Google AMP-t a WordPress webhelyén .
Egyszerű és minimalista sablonok
Fontos megjegyezni a No.1 szabályt, amikor a webhelyed megtervezéséről van szó; Kevesebb, így biztosítja a sablonok minimalizmusát.
A sablon elrendezésének további elemei, például a bővítmények, a modulok és a követőkódok mindegyike további betöltési időt igényel, amely elkezd felhalmozni és túlzott oldalbetöltési időt okozhat a webhelyén lévő oldalak számára.
A normál oldal betöltési ideje körülbelül három másodperc alatt van. Bármi, ami túllépi ezt, túl hosszúnak tekinthető, ezért biztosítsa, hogy csak a szükséges elemek találhatók az oldal sablonján.
Egy egyszerű, de hatékony módszer az oldalsebesség-betöltési idő csökkentésére a Gzip tömörítésének biztosítása és a veszteségmentes tömörítés minden képre. Túlméretezett képek A lassú oldalsebesség-terhelés nagy oka lehet.
Nincs átirányítási lánc
Semmilyen körülmények között sem lehet átirányítási lánc. Ezek növelhetik az oldal betöltését minden további átirányítással a láncban. Ezért alapvető fontosságú, hogy minden átirányítást egy lépésben hajtanak végre több lépés helyett.
404 oldal körül feltétlenül feltérképezni és exportálni ezeket az oldalakat, és 301-el (egy lépéssel) megoldani őket, vagy biztosítani kell, hogy személyre szabott, felhasználóbarát 404 lapot használjon, amely megkönnyíti a felhasználót, és garantálja, hogy nem folytathatja útját a webhelyén Pattogó webhelyéről.
Böngésző gyorsítótárazás
Minden alkalommal, amikor a böngésző megnyílik a webhelyére, a webes fájlokat az oldal megfelelő megjelenítéséhez – ide tartozik a HTML, a CSS és a JS is.
A böngésző gyorsítótár automatikusan elkezdi felhalmozni a webhely erőforrásait (helyi számítógép) a felhasználók első alkalommal a weboldalán. Ez lehetővé teszi a böngésző számára, hogy felidézze a gyorsítótárba beültetett első webhely verziót, amely lehetővé teszi a webhely gyorsabb betöltését a webhely egy adott oldalára való visszatéréshez – jelentősen kihasználva webhelyének visszatérő látogatóit.
A böngésző gyorsítótárazása nagyon egyszerű, és a HTTP fejléc szerkesztésével beállíthatja a fájlok lejárati idejét. A legtöbb fájltípussal választhatja ki, hogy milyen gyakorisággal kell frissíteni őket.
2. Webhely-architektúra
A webhelystruktúra egy másik fontos eleme a mobil technikai SEO -nak – a mobil felhasználók egyszerűen és kevesebb, mint három kattintással könnyebben navigálhatnak az oldalakra. Íme néhány egyszerű módszer annak biztosítására, hogy az összes oldal könnyen hozzáférhető és még mindig releváns.
A zsemlemorzást követően
A Breadcrumbs egy világos webes hierarchiát mutat be, és jelzi, hogy a felhasználó hol van jelenleg, ami segít csökkenteni az előző oldalakhoz vagy különböző részekhez szükséges kattintások / műveletek számát.
A körtörés másodlagos navigációként használható az elsődleges navigáció mellett. A bográcsokat nagy webhelyeken és e-kereskedelmi webhelyeken kell használni, ahol a hierarchia és a webhelystruktúra nagyon összetett és zavaró lehet a felhasználók és botok számára.
Belső hivatkozások gyűjti
A siló tartalmának segítségével a keresőrobotok helyesen értelmezhetik webhelyét, és segíthetnek növelni a kulcsszó rangsorát ezen az oldalon. A tartalom belső linkjei megkönnyítik a felhasználók számára a kulcsszó releváns kifejezéseket célzó tartalmakat. Ez javítja a régebbi cikkek láthatóságát, amelyek helyileg összefüggnek az újonnan közzétettekkel.
Ezenkívül a belső kategóriájú linkek használatával a felhasználók átkerülhetnek a webhelyén található kapcsolódó témakörök között, és felfedezhetnek más kapcsolódó témákat.
3. Strukturált adatjelölés
A strukturált adatok segítenek a Google-nak arról, hogyan értelmezheti az oldal erőforrásának típusát azáltal, hogy megvizsgálja a tartalom és az oldal optimalizálását.
A gazdag kódrészletek további strukturált adatjelölést biztosítanak annak érdekében, hogy extra információt nyújtsanak arról, hogy webhelye milyen jellegű a SERP-kben. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az oldal érdemes-e átkattintani. A gazdag kódrészletek lehetőséget nyújtanak arra, hogy extra információt nyújtsanak az ilyen csillagok értékeléséről és a visszajelzések számáról.
A Google két eszközzel rendelkezik a strukturált adatok jelölésére – egy a Segítség a strukturált adatok felismerésének megvalósításában A másik pedig A strukturált adatok tesztelése mark-up. További segítség a kezdethez, nézze meg a mi Kezdő útmutató a Schema.org jelöléshez .
összefoglalás
Amint látja, ez egy nagyon tág téma, és azokra a területekre összpontosítottam, amelyekre számítok, hogy a technikai SEO a legnagyobb jelentőséget tulajdonítaná. Nem lesz különös változás a jelenlegi technikai SEO feladatok elvégzésében, de világos, hogy ha a mobil a jövőben a keresőmotor algoritmus frissítéseinek élvonalába kerül, akkor számolni kell a rangjelzési tényezők elsőbbségének változásával.
A mobilkonfiguráció kiválasztásakor a költségkeretre esik, és ahol a közönség megtekint. Ha egyszerû és nem drága költségeket keresel, akkor a megoldás a megfelelõ weboldal tervezés.
Ha azonban még egy kicsit többet költ, és szeretné biztosítani, hogy a közönség nagyszerű élményben legyen a webhelyén, akkor a többi mobil konfiguráció is jó lehetőség.
Érdemes azt is megfontolni, hogy a közönség milyen pillanatban tekint meg. Több desktop / laptop alapú? Ha igen, akkor a megfelelő webes megoldás a legjobb megoldás, mivel nincsenek problémák a mobil elrendezés megértésével kapcsolatban.
Ha megosztásuk van, vagy a mobil nézetek magasabbak, akkor jobb lehet a többi lehetőséggel, mivel a felhasználó gyorsan információt szerezhet.
Ha bármilyen technikai SEO-kérdése van, nyugodtan írj észrevételt.

Harry Olsen a Zazzle Media keresési és adatkezelője.

Szeretne maradni a legfrissebb keresési trendek tetején? A legfrissebb információkat és híreket kereshet a keresési szakértőktől.

Kapcsolódó olvasmány

A hangkeresést a világ vezető technológiai szolgáltatói azonosítják, mint óriási lehetőséget a piaci részesedés megszerzésére a következő évtizedben. Jelenleg hiányzik a mainstream elfogadás – de mindez hosszú időn át változhat. Tehát ki van a vezető szerepet a hangkeresés “űrversenyben”?

A mai asszisztensek közelebb vannak, mint valaha a mindentudó számítógép sci-fi ideáljához, amelyet évtizedek óta álmodtunk. De az a mód, ahogyan a felhasználók kölcsönöznek velük, nem csak a hangalapú kereséssel foglalkozik – hangutasításokkal. Milyenek ezek a különbségek, és mit tehet az optimális megoldásért?

Ez az oszlop meg fogja vizsgálni, hogyan lehet felismerni, elkerülni és orvosolni a problémákat a mobil videóval kapcsolatban, hogy a nézők a lehető legjobb élményt nyújtsák a videotartalmakkal kapcsolatban, és tartsák meg őket a videók megtekintésekor.

A Google legutóbbi algoritmusának frissítései – Possum és Fred – különböző okokból jelentős hatással voltak a helyi keresésre. Hogyan tudják optimalizálni a vállalkozásokat a helyi kereséshez a frissítések nyomán?

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!