Ha ma a keresőmotor-optimalizálás (SEO) megfelelően működik, az erőfeszítések jelentős része átfedésben lesz a hagyományos PR-rel.
Ennek az az oka, hogy az elmúlt néhány évben a Google minimalizálta a könnyen megkülönböztethető rangsorjelek hatásait, és finomította algoritmusát, hogy jobban képviselje a felhasználói élményt. Más szóval, azok a weboldalak, amelyek kielégítik a felhasználókat, inkább jobbra helyezkednek el, mint azok, amelyek nem.
A bejövő linkek még mindig kulcsfontosságúak a SEO-kampányok szempontjából, de a múlt könnyű kapcsolatépítő taktikáját törölték a tábláról, nagyrészt a A Google Penguin frissítése (i) . Ez magában foglalja a vásárlási linkeket, a vendég blogolását, a linkek beágyazását pluginekben vagy témákban stb.
Az egyetlen olyan típus, amely hosszú távon értékes és hatékony, a link építés közmondásos szent gráfja: a nagy forgalmú, hiteles weboldalak természetes szerkesztői kapcsolata.
És ott van a kihívás: Hogyan szerezzük meg ezeket az áhított szerkesztői kapcsolatokat? Nos, ez egy kétrészes egyenlet.
Az első rész a csodálatos tartalom előállítása. Tudom, hogy a halott ló ebben a pillanatban egy göndör pocsolyába került, de az a tény marad, hogy hihetetlen tartalmak nélkül senki nem fog kapcsolódni az Ön weboldalához.
A második rész az, ahol a hagyományos public relations kapcsolódik be, mert az összes csodálatos tartalom haszontalan, ha senki sem tud róla. És annak ellenére, hogy a Google gyakran állítja, nem, a tartalmadat szokás Csak mágikusan keresnek linkeket meglévő és csodálatosak miatt.
A hatékony kapcsolatépítés megköveteli az elérést, és ez megköveteli, hogy valóban megértsük, mi ösztönzi az embereket – a közreműködők és / vagy a szerkesztők ebben az esetben. Be kell mutatkoznod, meg kell rajzolnod a pályádat és meg kell mutnod, hogyan könnyíti meg a munkáját pár száz szóban.
Ez nem könnyű feladat, ezért a legtöbb ember annyira rosszul csinálja. De miután elsajátította ezt a képességet, hatalmas tőkeáttételt jelent a kapcsolatépítő erőfeszítésekhez. Ha egy olyan nagy kiadványban szerepel, mint például a Forbes, az Entrepreneur vagy a Fast Company, akkor a többi nagy kiadó közreműködésével észreveheti, hogy ez sokkal könnyebbé teszi őket, hogy szerepeljenek a kiadványokban is.
A megnövekedett expozíció általában olyan más kiadványokkal egyenértékű, amelyek Önt is szeretnék fedezni, ami még több expozíciót és kapcsolatokat eredményez. Ez egy erős ciklus.
Ez a társadalmi bizonyítás fogalmára épül, ami alapvetően azt jelenti, hogy az emberek megbízhatónak és hitelesnek látják Önt, mert másokat látnak, akikben már bíznak abban, hogy így látják.
A keresési algoritmusok fejlődése eredményeként a linképítés és a nyilvános kapcsolatok hihetetlenül hasonlóvá váltak ma. A múltban a linképítés egyszerűen csak linkek építésére irányult. Nem számított, hogy olyan zavaros kis blogokból jöttek-e, amelyek nulla forgalmat bonyolítottak le, vagy a média-hatalomról, milliók látogatóiról.
Nyilvánvalóan mindig a legfontosabbak voltak a hiteles weboldalakra mutató hivatkozások, de a legtöbb linképítő számára a cél az volt, hogy egyszerűen csak több hivatkozást szerezzen a tű áthelyezésére az ökológiai rangsorban. A Google algoritmusának frissítései az elmúlt években – különösen a pingvinek tekintetében,
RankBrain és az ő A mesterséges intelligencia növekvő használata – Segítettek nekik, hogy távolodjanak el a rangsoroló webhelyektől, elsősorban a linkek mennyiségén alapulva, és helyette a rangsorokat a minőségre, a felhasználói szándékra és a felhasználói élményre.
Itt jön a közönségkapcsolat, hiszen arra összpontosít, hogy olyan valódi embereket szerezzen, akik olyan törvényes, hiteles kiadványokban dolgoznak, amelyek valóban érdeklődnek és beszélnek a történetéről. Valódi értéknövelésről van szó, amely viszont bejövő linkeket generál, szemben azzal, hogy egyszerűen olyan szeméttel kapcsolatos linkeket állít elő, amelyeken senki nem látogat.
A stratégia szépségének része, hogy mivel a kapcsolataink a kapcsolatokon alapulnak, nehezebb lesz a versenytársak számára újrateremteni őket, Domináns pozícióját a piacon .
Ha úgy gondolja, hogy sok munkának hangzik, igazad van! De ez is érdemes időt és energiát.
A PR munkája az Ön számára
Tehát most a milliárd dolláros kérdés: Hogyan szerezzük az emberek beszélnek rólunk?
Az első dolog, amit meg kell tennie, találjon híreket a sztorit. Annak érdekében, hogy ezt megtehessük, egy kívülálló szemszögéből nézzük meg, mert őszintén szólva senki sem törődik veled.
A közreműködők jellemzően több tucat határidőt csalogatnak, miközben a közösségi médiában közreműködnek, és folyamatosan lépnek fel az iparáguk tartalmával – így a saját kiszolgáló pályája a napi több tucat másokkal együtt átkerül a szemetet mappába.
Ön azt állíthatja, hogy te vagy a “Tampa Bay-i elsődleges ingatlanügynök”, de hogyan hírlik? (És mit jelent ez mégis?)
Néhány olyan példa, amely egy ingatlanügynök számára hírneves lehet:
Ha egy közreműködő nemrégiben írt egy történetet a lakások árcsökkenéséről a térségben, felveheti őket arra, hogy megkérdezzék Önt az olcsó lakástámogatási projektekről, amelyek a legnagyobb hatást gyakorolják arra, mennyit adnak az otthonok.
Ha az amerikai hadsereg veteránja és egy ingatlanügynök, aki szakemberekkel dolgozik (a gazdagság a fülkében van, ugye?), Akkor szedhetsz egy történetet arról, hogy mit várnak a veteránok az első otthonuk megvásárlásakor Egy civil. (Ez az átmenet olyan, amit csak egy veterán tud igazán megérteni.)
Ha az Ön területe egy évezredes beáramlást tapasztalt a házak keresésére, akkor egy olyan történetet is felvethetsz, amely arról szól, hogyan lépjen kapcsolatba velük, hiszen sok idősebb amerikai látja ezt a nehézséget és csalódást.
Cheryl Snapp Conner, vezérigazgatója SnappConner PR Lebontja:
“Minden, amit csinálsz, adj értelmes értéket. Az író egyetlen alkotóeleme az olvasóik (és kiterjesztésük szerint a szerkesztők vagy a producerek, akikről írnak) – tudván ezt, olyan információt és szögeket kínálnak, amelyekről úgy gondolja, hogy találkoznak velük. Ez olyan egyszerű. Igen, Ön (vagy ügyfele) hivatkozni fog, és az információ forrásaként hivatkozik rá. De annál jobb, mint a link megszerzése, a link nagy hozzáadott értékkel jár együtt olyan területen, amely a termék, a szolgáltatás vagy az Ön szakterületének értékteremtésére utal. Ez, dióhéjban, a PR legjobbja a legjobb SEO-szel kombinálva. Továbbá az a szándékod, hogy értelmes értéket adjunk és kövessük a riporter iránti elkötelezettségünket, a jövőben megbízható munkakapcsolatot fog teremteni az adott egyénnel. ”
Conner sok tapasztalattal beszél. A tisztelt PR-cég vezérigazgatója mellett számos nagy horderejű kiadvány közreműködője is, amely nagy tapasztalattal rendelkezik mind a küldő, mind a helyszínek fogadásában.
A történet körülményeitől függően előfordulhat, hogy a résztvevőknek hidegnek kell lenniük. Ez általában a legnehezebb és legkevésbé valószínű módja annak, hogy megkapja a keresett tartalmat, összehasonlítva az eredménnyel, amelyet a megszületett kapcsolatok után érhet el. Ezért javaslom proaktív és velük való kapcsolattartást, mielőtt bármire szükséged lenne.
Ezt úgy teheted meg, hogy először összeállítod a közreműködők listáját az Ön résszel, akik olyan tartalmakat állítanak elő, amelyek értékesek a célpiacon. Majd kövessék munkájukat. Amikor megosztanak valamit, amit különösen értékes vagy hasznosnak találnak, oszd meg a közönségeddel; Ha lehetséges, saját munkáikra kösse össze munkájukat.
Idővel olyan pontot érhetsz el, ahol örömmel fogják fogadni a helyedeket – Mindaddig, amíg értéket adnak a közönségüknek . Fontos megjegyezni, hogy úgy kezeljük őket, mint az embereket, nem pedig a célokat, mert akkor át fogják látni ezt, és ez mind a személyes, mind a vállalati márkáért fog fájni. Ha ezt nem teheti meg, legyen egy tisztességes ember, és ne pazarolja az idejét.
Valójában Conner megjegyzi, hogy ha egy szerkesztővel beszélgetsz és rájössz, hogy nincs megfelelő javaslatod szükségedre, két kérdést kell feltenned:
Van valaki, akivel elmondhatja, hogy beszélni akarok?
Hogyan segíthetek most?
Legyen nagylelkű a kapcsolatokkal és a támogatással, még akkor is (és talán különösen) azokban az esetekben, amikor nincs közvetlen előnye vagy érdekeltsége. Az ön hajlandó támogatni, még akkor is, ha nem mozdítja elő a személyes menetrendet, messzemenően meg fogja erősíteni a munkakapcsolatot az idő múlásával.
Függetlenül attól, hogy hideg vagy meleg vagy, akkor ugyanazt az alapvető szerkezetet követni fogod.
Egy rövid bemutatkozás, amelyet egy értékes javaslat követett – miért szól a történet a közönségükre? Kövesse ezt egy kis információval a történethez, és ha valami jegesedni szeretne a tortán, akkor említse meg, hogy örömmel osztja meg a témában már összeállított adatokat, hogy időt és munkát takarítson meg .
A telefonszámot is fel kell tenned, mert inkább egyszerűen hívni fognak, mintsem e-mailben.
De nem ért véget, amikor közzéteszik a történetét, mert nem olyanok vagyunk, mint minden más önelégült marketingszakértő, ugye? Tehát a következő lépés az, hogy ossza meg azt a közösségi médiában, kapcsolja össze az Ön által kezelt releváns weboldalakkal, vegye fel azt a közösségi média megosztási rotaciójába, majd folytassa az együttműködést azzal a partnerrel, és ossza meg más tartalmát, amikor hasznosnak érzi A közönséged.
A linképítés ma sokkal jobban hasonlít a hagyományos PR-hez, minthogy mindez a minőségről szól – a kiadványok, az emberek és az expozíció szempontjából, nem pedig csak a linkek mennyiségéről. Lépjen hozzá ehhez a gondolkodáshoz, tegye meg a szükséges munkát, amit a többiek nem fognak élni, és élvezni fogja azokat az eredményeket, amelyekről csak álmodhatnak.

Néhány véleménnyel ebben a cikkben kifejezhetjük a vendég szerzőjét, és nem feltétlenül a Search Engine Land. A személyzet szerzői szerepelnek itt .

A szerzőről

Jeremy Knauff az alapítója Spartan Media , Egy digitális marketing ügynökség Tampa, Florida. Ő is büszke apa, férje és a US Marine Corps veteránja. A digitális marketing ipar 18 éve után két vagy két dolgot tanult, és ma, miközben továbbra is ügyfelei szolgálatában dolgozik, tudását megosztja az iparral, hogy még több embert segítsen.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!