Nemrégiben teljes munkaidős szabadúszóra váltottam, és arra vezettek, hogy részt vegyek néhány online közösségben vállalkozók, szabadúszók és kisvállalkozások számára. Észrevettem a trendet, ahogyan sokan a SEO-ről beszélnek; Konkrétan azokat a blokkokat, amelyekkel szembe kell nézniük, hogy megpróbálják “csinálni SEO-t” a vállalkozások számára. Újra és újra azt a koncepciót, hogy “a SEO túl nehéz maradni a tetején … mindig változik” volt a kijelentett, mint egy fő oka annak, hogy az emberek úgy érzik, a) túlterheltek a SEO; B) a SEO által megfélemlítve; És c) nem tájékozott a SEO-ről.

És nem csak a nem SEO-ek használják ezt a kifejezést. A “folyamatosan változó SEO táj” koncepciója gyakori a SEO körökben is. Valójában szinte biztosan használtam ezt a kifejezést.

De valóban igaz-e?

A kérdés megválaszolásához külön kell választanunk elmélet A különböző keresőoptimalizálásból taktika Amit mi SEO szakemberek töltenek annyi időt vita és tesztelés. Minél többet dolgozom kisebb vállalkozásokkal és magánszemélyekkel, annál világosabbá válik, hogy bár a technológia Mindig fejlődik és fejlődik, és taktika (Különösen azok, amelyek inkább megpróbálják becsapni a Google-t, mintsem követik az iránymutatásokat) meglehetősen gyorsan alkalmazkodniuk kell ahhoz, Vannak bizonyos alapjai a SEO, amelyek változása nagyon kevés az idő múlásával, és amely egy nem szakember könnyen érthető.

A SEO változatlan alapjai

A Google algoritmusa az egyetemek által inspirált kategorizálási és idézési modellen alapul, amely a kulcsszavakat használja az oldal témájának megfejtéséhez, és más oldalakról (más néven “backlinks” -ként), hogy meghatározza az adott webhely relatív jogosultságát. Módszere és technológiája folyamatosan egyre kifinomultabbá válik az idő múlásával, de az alapelvek ugyanazok maradtak.

Tehát mi ezek az alapelvek?

Leírja a következő kérdések megválaszolását:

  1. Megtalálhatja a keresőmotor tartalmát? (Crawlability)
  2. Hogyan kell a keresőmotort szervezni és prioritást biztosítani? (A webhely struktúrája)
  3. Mi a tartalma? (Kulcsszavak)
  4. Hogyan tudja a keresőmotor, hogy a tartalom megbízható információkat tartalmaz a témáról? (Backlinks)

Ha webhelye úgy van beállítva, hogy segítse a Google-t és más keresőmotorokat a 4 kérdés megválaszolásában, akkor fedezni fogják a keresőoptimalizálás alapvető alapjait.

Sokkal többet tehetünk, hogy optimalizálni tudjunk mindezen területeken és azon túl is, de az olyan vállalkozások számára, amelyek most kezdődnek és / vagy egy szűkös költségvetésen vannak, ezek a kiindulási fogalmak, amelyekről tudnia kell.

Crawlability

A világ legjobb tartalmát élvezheti, de nem vezet semmilyen keresési forgalmat, ha a keresőmotorok nem találják meg. Ez azt jelenti, hogy a feltérképezhetőségének A webhelyed egyik legfontosabb tényezője a szilárd SEO alapítvány biztosításának.

Annak érdekében, hogy megtalálja a tartalmát és rangsorolja azt a keresési eredmények között, a keresőmotornak képesnek kell lennie:

  1. Hozzáférés a tartalomhoz (legalább a rangsorolandó oldalak)
  2. Olvassa el a tartalmat

Ez elsősorban technikai feladat, bár összefüggésben van azzal, hogy jó Helyszíni struktúra (A következő magterület). Lehet, hogy módosítania kell a kódot, és / vagy használnia kell egy SEO plugint, ha webhelye a WordPressen fut.

A technikai SEO és a feltérképezés alaposabb útmutatásaihoz tekintse meg az alábbi bejegyzéseket:

Webhelyszerkezet

A tartalom elérésének és feltérképezésének biztosítása mellett fontos továbbá, hogy a keresőmotorok megértsék a tartalom hierarchiáját és relatív fontosságát. Kísértés lehet arra gondolni, hogy minden oldal ugyanolyan fontos a rangsoroláshoz, de nem szerkezet A webhely hierarchikus módon gyakran hígítja a “pénz” oldalak hatását. Ehelyett el kell gondolkodnod a legfontosabb oldalakról, és fel kell alakítanod a webhelyed többi részét ezek körül.

Amikor a Google és más keresőmotor-keresőrobotok meglátogatnak egy webhelyet, megpróbálnak navigálni a kezdőlapra; Majd kattintson rá Minden linket . A Googlebot feltételezi, hogy a leginkább megtekintett oldalak a legfontosabb oldalak. Tehát amikor egy oldalra kattintva eljuthat egy oldalra, vagy ha minden oldalhoz kapcsolódik (például egy felső vagy egy oldalsó navigációs sávban vagy egy webhelyes láblécszakaszban), a Googlebot többet fog látni ezeken az oldalakon, És ezért fontosabbnak tartja őket. Kevésbé fontos oldalaknál még mindig kapcsolódni kell hozzájuk, hogy valahol a keresőmotorok számára láthassák őket, de nem kell hangsúlyozni őket annyira gyakran, vagy tartani őket közel a honlaphoz.

A legfőbb kérdés, melyet fel kell tennünk, a következő: A keresőmotorok meg tudják-e mondani, hogy a legfontosabb oldalak, csak a weboldal struktúrájával foglalkoznak? A Google célja a felhasználók lépéseinek megőrzése, így annál könnyebbé teheti számukra, hogy megtalálja és rangsorolja a tartalmat, annál inkább tetszik.

A jó webhelyszerkezet mélyebb útmutatásaiért nézze meg az alábbi bejegyzéseket:

Kulcsszavak

Miután a létrehozott tartalom a bejárók számára elérhető, a következő lépés annak biztosítása, hogy pontos keresést adjon a keresőmotoroknak arról, hogy miről van szó a tartalomról, hogy segítsen nekik megérteni, hogy mely keresési lekérdezésekre vonatkoznak az oldalai. Ez az, ahol kulcsszavak Jöjjön a mixbe.

Kulcsszavakat használunk, amelyek megmondják a keresőnek, hogy mi az egyes oldalakról, így rangsorolhatják a tartalmainkat a weboldalunk szempontjából leginkább releváns lekérdezésekhez. Talán tanácsot kaphat, ha kulcsszavai újra és újra felhasználásra kerülnek egy oldalon, hogy jól rangsoroljon. A probléma ezzel a megközelítéssel az, hogy nem mindig nagyszerű élményt nyújt a felhasználók számára, és idővel a Google leállította az olyan oldalakat, amelyeket rossz felhasználói élménynek tart.

Ehelyett, amit a Google keres a kulcsszóhasználat szempontjából, hogy Ön:

  1. Válaszolj azokat a kérdéseket, amelyekre a valódi emberek ténylegesen kapcsolatban vannak a témával
  2. Használja azt a terminológiát, amelyet a valódi emberek (konkrétan a célközönség) használnak a témához
  3. Használja ezt a kifejezést úgy, ahogyan a Google azt hiszi, hogy valódi emberek használják ezt (ezt gyakran “felhasználói szándéknak” vagy “kereső szándéknak” nevezik).

Érdemes mindig egyetlen elsődleges kulcsszót (vagy kifejezést) találni oldalanként. Felveheti a “másodlagos” kulcsszavakat, amelyek közvetlenül kapcsolódnak az elsődleges kulcsszóhoz (gondolkodó kategória, illetve alkategória). Néha olyan embereket látok, akik túl sok témát próbálnak célozni egyetlen oldalon, annak érdekében, hogy kiterjesszék a hálót. De jobb ezeket elválasztani, hogy a témában különböző oldalak legyenek.

A legegyszerűbb módja ennek a gondolkodásnak fizikai értelemben. A keresőmotorok módszerei nagyjából a könyvtári kártyakatalógusok koncepcióján alapulnak, így el tudjuk képzelni, hogy a Google a Dewey decimális rendszert használó könyvtárakhoz hasonló könyvtárakat kategorizál. Lehet, hogy van egy könyve a “Romance”, a gótikus romantika alkategória; De nem tudod kategorizálni azt Románcnak és Horrornak is, bár ez mindkét témához kapcsolódhat. Nem lehet ugyanazt a fizikai könyvet két különböző polcra a könyvtár két különböző részében. A kulcsszó szerinti célzás ugyanúgy működik: 1 elsődleges téma oldalanként.

A kulcsszavak kutatása és a kulcsszó szerinti célzás mélyebb útmutatásaihoz tekintse meg az alábbi bejegyzéseket:

backlinks

Egy másik hosszú távú rangsorolási tényező az, hogy hány linket tartalmaz más oldalak a tartalmadhoz, más néven linkek.

Nem elég, ha azt mondod, hogy valami szakértő vagy, ha senki más nem látja. Ha új orvost keresne, akkor nem csak azzal a fickóval akarná elmenni, aki azt mondja: “Én vagyok a világ legjobb orvosa.” De ha egy megbízható barát azt mondta neked, hogy szeretik orvosukat, és azt hitték, Ő is szinte biztosan találkozik.

Amikor más webhelyek kapcsolódnak webhelyéhez, segít a következő kérdés megválaszolásában: “A többiek megbízható forrásként látnak-e Önt?” A Google helyes és teljes információt kíván nyújtani az emberek lekérdezéseihez. Minél több bízik a tartalmad mások által, annál többet jelez az információ értéke és a szakértelem szakértő.

Amikor a Google megnéz egy webhely backlinks-ját, akkor ténylegesen ugyanazt csinálja, amit az emberek csinálnak, amikor elolvassák a véleményeket és a beszámolókat, hogy eldöntsék, melyik terméket kell megvásárolniuk, milyen filmet látni, vagy melyik éttermet vacsorázni. Ha még nem dolgozott együtt egy termékkel vagy egy üzletággal, akkor más emberek véleménye arra mutat, hogy mi a jó, és mi nem. A Google esetében egy másik webhelyről származó link egy bizalmi szavazásként szolgál a tartalomhoz.

Ezt mondják, nem minden visszahivatkozást kezelnek egyenlően, ha növelni szeretné a webhely rangsorolását. Különböző módon vannak súlyozva, ahogyan a Google érzékeli a linkeléshez kapcsolódó webhely minőségét és joghatóságát. Ez kicsit zavarosnak tűnik, de amikor egy ajánlás keretében gondolkodik rajta, akkor sokkal könnyebb megérteni, hogy hasznosak-e vagy sem a webhelye által visszakereshető linkek. Végtére is, gondoljon az utolsó alkalommal, amikor látott egy filmet. Hogyan választottad meg, mit kell látnia? Talán jól ismert kritikusok véleményét ellenőrizték, ellenőrizték a Rotten Tomatoes-t, megkérdezték a barátok véleményét, megnézték a Netflix javaslatairól szóló listáját, vagy látták, hogy ismerősök kiküldik a filmet a közösségi médiában.

Amikor döntés születik, ki bízik? Mint ember, hajlamosak vagyunk a bizalom (gyakran öntudatlan) hierarchiájára:

  1. Személyre szabott ajánlás: Azok a barátok, akik jól ismernek, valószínűleg ajánlani fognak valamit, ami tetszeni fog;
  2. Szakértői ajánlás: A filmművészetet képviselő szakemberek valószínűleg hasznos véleményt kapnak, bár nem feltétlenül felelnek meg teljesen az én személyes ízlésemnek;
  3. Népszerű ajánlás: Ha a véletlenszerű emberek nagy százaléka szerette a filmet, ez azt jelentheti, hogy széles körű fellebbezéssel jár és valószínűleg jó tapasztalat lesz számomra is;
  4. Negatív társulás: Ha valaki a közösségi médiában egy filmet szeret, és tudom, hogy szörnyű ízű, rettenetes ember … nos, más pozitív jelek hiányában ez a tény tényleg befolyásolhat engem nem Látni a filmet.

Ahhoz, hogy ez vissza a SEO, akkor gondol a backlinks, mint a SEO változata felülvizsgálat. És ugyanaz a hierarchia jön létre.

  1. Személyre szabott / kontextuális ajánlás: Helyi vállalkozások vagy piaci rések esetében nagyon specifikus weboldalak, például egy helyi város turisztikai helyszíne, helyi üzleti címtár vagy nagyon részletes, niche-rajongói oldalak felelhetnek meg a “legjobb barát ajánlás” -nak. Lehet, hogy nem olyan szakértő, amit mindenki szereti, de biztosan tudják, hogy mi működik az Ön számára, mint egyén, és bizonyos esetekben ez sokkal értékesebb.
  2. Szakértői ajánlás: A jól ismert helyek, amelyekben sok benne rejlik a bizalom, mint a BBC vagy a Harvard Egyetem, olyanok, mint a megalapozott kritikusok. Általánosságban elmondható, hogy ezek a legmegbízhatóbbak, de esetleg hiányoznak az adott személy szükségleteihez. Nagyon célzott tartalom vagy szolgáltatás hiányában ezek a legerősebb linkek lesznek.
  3. Népszerű ajánlás: Ha egyenlő mindent, sok különböző webhelyről érkező linkek jelennek meg, hogy a tartalom releváns és hasznos.
  4. Negatív társulás: A spam-taktika által elhelyezett linkek, amelyeket ömlesztve vásárolnak, vagy amelyek olyan szeméttelepeken ülnek, amelyek szemetesként néznek szembe, a weboldal megfelelője annak a rettenetes személynek, akinek ajánlása ténylegesen kikapcsolja a filmet.

Ha egy webhely túl sok linket gyűjti a rossz minőségű webhelyekről, akkor úgy néz ki, mintha azokat a “megszerzett” ajánlások helyett a hasonló linkeket vásárolták volna (hasonlóan azokhoz a vállalkozásokhoz, akik fizetnek az emberek számára, hogy pozitív véleményeket írjanak le). A Google úgy véli, hogy a linkek vásárlása tisztességtelen gyakorlatnak és játékstratégának tekinthető, és ezért ha úgy vélik, hogy szándékosan végzi ezt, büntetést vonhat maga után. Még akkor is, ha nem okoznak büntetést, nem fognak valódi értéket szerezni a rossz minőségű linkekből, így biztosan nem valami, amit célozni akarnak. Emiatt egyesek nagyon kockázatosak a visszafordulások miatt, még azoknál is, amelyek természetes módon jöttek hozzájuk. De mindaddig, amíg más megbízható forrásból érkezik kapcsolat, és ezek a jó minőségű kapcsolatok lényegesen magasabb százalékát teszik ki a teljes összegből, és egy maroknyi alacsonyabb minőségi webhelyek kapcsolódnak hozzád, ne akadályozzák meg Önt abban, hogy kihasználja a jó minőségű szolgáltatásokat .

A háttérképekhez kapcsolódó mélyebb útmutatók megtekintéséhez olvassa el az alábbi bejegyzéseket:

Linkek elmélete

További linkek beszerzése

A linkek kockázatának enyhítése

Csinál bármi A SEO ténylegesen változik?

Ha a SEO valóban ez az egyszerű, akkor miért beszélnek az emberek arról, hogyan változik az egész idő alatt? Itt kell elválasztanunk elmélet A SEO a taktika SEO szakértőként használjuk a forgalmat és optimalizáljuk a jobb rangsorolást.

Az itt lefedett fundamentumok – a feltérképezés, a kulcsszavak, a linkek és a webhely struktúrája – a elmélet A SEO. De amikor tényleg megvalósul a munkája, használnia kell taktika Optimalizálni ezeket a területeket. És itt sok változás történik rendszeresen, hiszen a Google és a többi keresőmotor folyamatosan módosítja az algoritmus módját, ahogyan az algoritmus megérti és felhasználja az e négy fő területről származó információt, amikor meghatározza, hogyan kell rangsorolni az oldal tartalmát oldalt.

Fontos tudni, hogy, Bár az általuk használt taktika folyamatosan változik, a keresőmotor célja mindig ugyanaz: Hogy a keresőknek a szükséges információkkal rendelkezzenek a lehető leggyorsabban és egyszerűbben. Ez azt jelenti, hogy bármilyen taktikát és stratégiát választanak, fontos, hogy optimalizálják a főbb kulcsszavakat, felépítik a webhelyét, tisztán tartják webhelyét, és több webhelyről érkező linkeket kapnak, miközben továbbra is fenntartják a minőséget Az oldal és a backlinks magas.

A minőségi teszt (EAT)

Mivel a Google célja, hogy magas színvonalú eredményeket biztosítson, az algoritmussal végrehajtott módosítások célja, hogy javítsák azon képességüket, hogy azonosítsák a lehető legmagasabb minőségű tartalmat. Ezért, amikor a taktika leáll (vagy rosszabb, visszautasítja és büntetést von maga után), általában azzal a ténnyel kapcsolatos, hogy ezek a taktikák nem hoztak létre kiváló minőségű outputokat.

Az olyan SEO elméletekhez hasonlóan, amelyeket már lefedünk, az a kritérium, amelyet a Google annak megállapítására használ, hogy egy webhely vagy oldal jó minőségű legyen, nem változott már annyira az elejétől kezdve. Jobb lett volna betolakodni. Ez azt jelenti, hogy ezeket a kritériumokat “szippantási tesztként” használhatja, amikor mérlegeli, hogy a taktika hosszú távon fenntartható megközelítés.

A Google ezekre a kritériumokra hivatkozik Keresési minőségi irányelvek Az EAT betűszóval, ami a következőket jelenti:

  • szakvélemény
  • tekintély
  • szavahihetőség

Ahhoz, hogy minőségi tartalmat (saját webhelyén) vagy magas minőségű linket (egy másik webhelyről webhelyére vonatkozóan) lehessen tekinteni, a tartalomnak meg kell jelölnie legalább Az egyik ilyen doboz.

szakvélemény

Ez a tartalom egy olyan kérdésre válaszol, amelyet az emberek? Ez egy * jó * válasz? Van egy alaposabb ismerete a témáról, mint a legtöbb ember?

Ezért fogja látni, hogy az emberek beszélnek a Google-ról a “vékony” tartalmak büntetésére – ez csak olyan tartalmakra vonatkozik, amelyekről valójában nem érdemes saját oldalán érdemes rendelkezni, mert ez nem jelent valós értéket az olvasó számára.

Hatóság

Valaki, akit mások tiszteletben tartanak és idéznek, akik tudnak valamit a témáról?

Itt fordulhat elő a visszafordulások értéke. Az egyik mód arra, hogy bejelentsük, hogy Ön egy hatóság a témában, ha a Google sok más jó hírforrást lát, amelyek forrásodra vagy erőforrásra vonatkoznak.

Bizalom

Kedves ember vagy üzlet vagy? Megbízható-e Ön abban, hogy gondoskodjon a felhasználókról és az információkról?

Mivel a megbízhatóság a webhely minőségének meghatározásánál fontos tényező, a Google összeállította a mutatók listáját, ami azt jelenti, hogy egy webhely megbízhatatlan vagy spammy. Ezek közé tartozik például a hirdetések nagy aránya a rendszeres tartalmakhoz, olyan viselkedés, amely kényszeríti vagy manipulálja a felhasználókat abban, hogy olyan intézkedéseket tegyen, amelyeket nem akartak elhozni, elrejtettek bizonyos tartalmakat, és csak azt mutatták be a keresőmotoroknak, hogy manipulálják a rangsorokat, és ne használjanak biztonságos platformot Fizetési információkat stb.

Mindig ugyanaz a végcél

Igen, a SEO lehet műszaki, és igen, gyorsan változhat. De a nap végén, ami nem változik, a végcél. A Google és a többi keresőmotor a hirdetéseken keresztül pénzt keres, és ahhoz, hogy több felhasználó láthassa (és kattintson rá) hirdetéseit, nagyszerű felhasználói élményt kell nyújtania. Ezért céljuk mindig az, hogy a keresőknek a lehető leggyorsabban tudják adni a tudósaikat, hogy az emberek folyamatosan használhassák szolgáltatásaikat.

Mindaddig, amíg ezt érted, a SEO elmélete meglehetősen egyszerű. Csak arról szól, hogy könnyebbé válik a Google számára a következő kérdések megválaszolása:

  1. Mi a webhelyed?
    1. Milyen információkat nyújt?
    2. Milyen szolgáltatást vagy funkciót nyújt?
  2. Honnan tudhatjuk, hogy a legjobb választ vagy terméket vagy szolgáltatást nyújtja a felhasználók igényeinek?
  3. Tartalmazza-e az Ön tartalma a szakértelmet, a hitelességet és / vagy a megbízhatóságot (EAT)?

Ez az oka annak, hogy a fundamentumok olyan kevéssé változtak, annak ellenére, hogy az ipar, a technológia és a taktika idővel gyorsan átalakult.

Egy rövid figyelmeztetés

Célom ezen a poszton nem az, hogy lépésről-lépésre útmutatást adjak a “SEO-t”, hanem inkább az alapvető elméletek demisztifikálását azok számára, akik túlságosan elárasztják a témát, hogy tudják, hol indítsanak el, vagy akik azt hiszik, hogy ez túl Bonyolult megérteni az évek tanulmányozása nélkül. E cél szem előtt tartásával szándékosan egyszerűsített és magas szintű kilátást vállalok. Ez nem jelenti azt, hogy elutasítja a SEO szakértő fontosságát a vezetési stratégiában, és tovább fejleszti és maximálisra értékeli a keresési csatornát. Remélem, hogy azok a vállalkozók és vállalkozók, akik jelenleg érzik túlterheltek e témában, jobban megérthetik a SEO működését, és nagyobb bizalommal és könnyedséggel közeledhetnek keresési stratégiájukhoz.

Néhány alapos erőforrást nyújtottam a kulcsfontosságú területek mindegyikéhez – de valószínűleg olyan szakembert vagy tanácsadót szeretne felvenni, amely segítséget nyújt az elemzéshez és végrehajtáshoz (minden bizonnyal, ha a keresési stratégiáját egyszerűen csak a “Asztali tét” Ahogy Rand nevezi, a téma világosabb megértéséhez szüksége lesz, mint egy blogbejegyzésben.)

A nap végén a SEO mögött rejlő ötletek valójában nagyon egyszerűek – ez a végrehajtás lehet összetettebb vagy egyszerűbb időigényes. Ezért fontos megérteni ezt az elméletet – hogy tájékozottabbak legyünk, ha és amikor elhatározzuk, hogy partnere van valakivel, aki felkínálja ezt a szaktudást. Mindaddig, amíg megérted az alapvető fogalmakat és a végcélt, akkor bizalmasan tudsz lépni veled. Sok szerencsét!

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!