Kíváncsi volt-e nosztalgikus retrospektívra a SEO fénykorában, amely a keresési világban a legnagyobb nevek közé tartozik, és mindez egy 40 perces videóba tömörült, egy elismert sajtos címmel?
Ha igen, szerencsére vagy, mert van egy dokumentumfilm csak neked: hívják SEO: A film .

A trailer a SEO: The Movie
SEO: A film Egy új dokumentumfilm, amelyet az Ignite láthatóság digitális marketing ügynöksége hoz létre, amely feltárja a keresés és a SEO eredetű történetét, amint több úttörője is elmondta. Ez egy 40 perces pillanatfelvétel a keresési ágazatról, amely elsősorban a rock-and-roll csúcspontjára összpontosítva, egy pillantással a jövőre, és mi lehet a SEO-ről az elkövetkező években.
A film szórakoztató betekintést jelent a SEO-ból, és ki kell köszönetet mondanunk neki, de néhány legérdekesebb kinyilatkoztatását a Google és a SEO tanácsadók, valamint a Google és az üzleti élet közötti Tulajdonosok, akik ennek függvényében közlekedtek. Mind Ezért Keresés alakult ki Mivel a Google csaknem két évtizeddel ezelőtt alakult, ez a feszültség nem ment el.
Érdekes volt hallani néhány gondolatot is arról, hogy mi lehet a keresés és a SEO évekig lefelé a sorban azoktól, akik már a kezdetektől fogva körülöttük – egyedülálló betekintést nyújtva annak a nagyobb képnek, hogy a keresés megváltozott, és még mindig változik.
Tehát mi volt a csúcspontja SEO: A film , És mit tanulhatunk megnézni?
A csillagok a SEO
A története SEO: A film Az iparági veteránok összes sztárja a keresést és a SEO-t (a 90-es évek közepétől kezdve a 2000-es évek elejétől kezdve) közösen közölte John Lincoln, az Ignite láthatóság vezérigazgatójával.
Van Danny Sullivan , A Search Engine Watch alapítója (ez a honlap!) És a Search Engine Land társalapítója; Rand Fishkin, a ‘Moz-varázsló’; Rae Hoffman a.k.a “Sugarrae”, a PushFire vezérigazgatója és az egyik eredeti társult marketingszakértő; Brett Tabke, a Pubcon és a Webmaster World alapítója; Jill Whalen, a High Rankings korábbi vezérigazgatója és a Search Engine Marketing New-Anglia társalapítója; és Barry Schwartz , A RustyBrick vezérigazgatója és a Search Engine kerekasztal alapítója.
A dokumentumfilm egy része a korábbi Google frontemberről, Matt Cuttsról, bár Cutts maga nem jelenik meg a filmben személyesen.
Mindegyik azt meséli el, hogy hogyan jöttek be a keresőiparba, ami egy érdekes betekintést nyújt ahhoz, hogyan kapcsolódtak be az emberek egy ilyen ismeretlen, feltörekvő területen. Míg a keresési és a SEO a kezdeti időkben óriási bevételeket fordított elő – Lincoln olyan “leányvállalatokról beszél, akik évente több millió dollárt bonyolítottak”, amikor rájöttek, hogyan lehetne növelni a keresési rangsorokat – még mindig viszonylag keveset tudtak az iparágról és arról, hogyan működött.
Danny Sullivan például egy újságíró volt, aki 1995-ben ugrott el a webes fejlesztéshez, és elkezdett írni a keresésről “csak azért, mert [ő] igazán szerette volna tisztességes választ adni a keresőmotorok működésével kapcsolatos kérdésekre”.
Jill Whalen a szülői weboldalon keresztül jött SEO-be, miután felállította, hogy több keresést indítson webhelyére a keresőmotorok segítségével, és rájött, hogyan kell használni a kulcsszavakat, hogy webhelyét rangsorolja.

Rae Hoffman elindult a “távolsági térben”, és szerény mértékű összegeket hozott a hosszú távú rangsorolással szemben, mielőtt aranyat csapott volna le, hozzon létre egy weboldalt egy diétás tablettát értékesítő weboldalt hozva létre, amely a leggyakoribb keresési eredmények között szerepel feltételeket.
“Ez valószínűleg a legnagyobb” szent szar “pillanatom – emlékszik vissza. “Az első bizottsági ellenőrzések az első hónapban a rangsorban sokkal többet jelentettek, mint az én édesanyám egy év alatt.”
Rand Fishkin, a “Mozik varázslója” a színdarabos történetet meséli el, hogy ő és anyja kezdetben küzdött az adósságokkal a 2000-es évek elején, amikor Moz még mindig csak egy blog volt, mielőtt nagy szünetet tartott a Search Engine Strategies konferencián és Aláírva az első nagy ügyfelét.
Ezeknek az iparági úttörőknek a történetei betekintést nyújtanak a hatalmas, egyre növekvő, világmérető jelenségbe, amely az első napokban a SEO volt, amikor a Google, a Lycos, a Yahoo és mások megpróbálták felvenni a legnagyobb indexet. Táncolni “öt-nyolc héten keresztül, és frissítenie kell az algoritmusokat, így az okosak vagy a szerencsések ahhoz, hogy a következő frissítésig magas és állandó bevételi forrást helyezzenek el.
A Google algoritmusának frissítései Mindig is fontos volt, de a dokumentumfilm későbbi részei szerint bizonyos algoritmusok aránytalan hatást gyakoroltak a vállalkozásokra, amelyeket a Google talán többet kellett volna enyhíteni.
Google és webmesterek: bonyolult
“Larry [Page] és Sergey [Brin] meglehetősen ellentétesek a SEO-kkel” – emlékeztet Brett Tabke. “Ahogy megértettem, Matt [Cutts] Larry-hoz ment, és azt mondta …” Szükségünk van a webmesterek tájékoztatási programjára. “Valóban kinyújtotta velünk a kapcsolatot és bemutatta az üdvözlő matracot.
A keresőiparban szinte mindenki ismeri a nevét Matt Cutts , A Google webspam csapatának korábbi vezetője, aki évek óta a Google nyilvános arca. A Cutts a Google frissítésekre és algoritmusváltozásokra vonatkozó információforrássá vált, és általában támaszkodhat arra, hogy hiteles magyarázatot adjon arról, mi befolyásolta a webhelyek rangsorolását és miért.

Matt Cutts a Google Webmesterek magyarázó videójában
Azonban még Matt Cutts és a SEO világ között, a dolgok nem minden napfény és rózsák voltak. Rand Fishkin feltárul SEO: A film Hogy Cutts néha kapcsolatba léphet vele, és kérheti, hogy távolítson el bizonyos információkat vagy eszközöket, amelyeket túlságosan tükrözőnek ítél.
“Először is nagyon barátságos szakmai kapcsolatunk volt több évig” – emlékszik vissza. “Azt hiszem, Matt úgy vélte, hogy az átláthatóság egy része, amelyet felajánlottam, és hogy Moz-t emeltük ki, valóban zavarta őt, és zavarta a Google-t. Időnként kaptam egy e-mailt tőle, mondván: “Bárcsak nem írna erről … szeretném, ha nem hívná meg ezt a személyt a konferenciájára … És néha erősebb is, mint …” Ezt el kell távolítanod Dolog a szerszámból, vagy meg fogjuk tiltani. “”
Korábban már írtunk a Az átláthatóság hiánya a Google algoritmusának frissítései miatt És elgondolkodtatta, hogy a Google a SEO-nek köszönhetően tisztességesebb és felelősségteljesebb-e. A Google frissítéseire vonatkozó információk sokkal keményebbek lettek, mivel Matt Cutts 2014-ben elhagyta a vállalatot (míg Cutts nem hivatalosan lemondott 2016 decemberéig, még két évvel ezelőtt is szabadságon volt), a világos szóvivő hiánya miatt .
De nyilvánvalóan, még a Cutts-nak a Google-val való birtoklása során is, a Googlenak átláthatósági problémája volt.
A dokumentumfilmben Fishkin emlékeztet a rejtély általános légkörére, amely körülkerítette a keresőmotorok működését a korai időkben, minden egyes cég nagymértékben védte a titkait.
“Maguk a keresőmotorok – a Google, a Microsoft, a Yahoo – hihetetlenül eltitkolták, hogy működnek az algoritmusuk, hogyan működött a motorjaik … úgy gondolom, úgy érezték, hogy ez egyfajta kereskedelmi titok volt, amely segített nekik versenyelőnyt fenntartani egymás ellen . Ennek eredményeképpen, mint egy orvos, aki megpróbált lépést tartani a keresőmotorokkal … hihetetlenül nehéz volt. ”
A Google algoritmusát körülvevő átláthatatlanság továbbra is fennmaradt, még akkor is, ha a Google sokkal nagyobb mértékben uralkodott a térben, és vitathatatlanul kevésbé félt attól, hogy a versenytársak eljussanak. És ahogy a Google dominanciája nőtt, a főbb algoritmusváltozások hatása súlyosabbá vált.
SEO: A film A Google legjelentősebb frissítései közül néhányat, például pandamackó és Pingvin , És részletezi, miként hatottak az adott iparágra. Az egyik korai frissítés, az úgynevezett “floridai frissítés” kifejezetten a taktikákat célozta meg, amelyeket a SEO-ek használtak a keresési rangsorok manipulálására, és sok magas rangú weboldalt küldtek szabadon esett.
Barry Schwartz leírja, hogy a floridai frissítés idején “sok, sok kiskereskedő” hirtelen “zéró eladásokkal” és csődhelyzetben találta magát. Sérelmet okozhat a sérüléssel kapcsolatban, a frissítést soha nem hivatalosan megerősítette a Google.
Gyors előretekerés 2012-re, amikor a Google elindította a kezdő pingvin frissítést, amely célzott linkszűrést tartalmazott. Ismét ez volt a frissítés, amely az ilyen taktikákat alkalmazó SEO-ekre támaszkodott, hogy nagyon keményen rangsorolhasson – és ezenkívül a kliens vállalkozásokat is érintette. Azonban az egyik pingvin frissítés és a következő közötti hatalmas késlekedés miatt a vállalkozások, amelyek megváltoztatták útjukat, és a metaforikus, egyenes és keskeny helyzetben maradtak, nem tudtak visszanyerni.
“Konzultánsként olyan vállalatok hívtak, akiket Penguin sújtott, és azóta megtisztította az összes visszahivatkozását” – mondja Rae Hoffman.
“Beszélnének velem, és azt mondanák:” Még mindig nem vagyunk büntetlenek, ezért nekünk kell nézni, hogy mi hiányzott. “És azt mondtam nekik:” Semmi sem hiányzott. Meg kell várnia, hogy a Google ismét nyomja meg a gombot.
“Felkérném a cégektől, hogy elmondták nekem, hogy két hónapja van, mielőtt lezárják az ajtókat és elkezdenék a munkavállalókat lőni; És várták a pingvin frissítést. A Google elindított valamit, ami rendkívül büntető volt; Ez rendkívül pusztító volt; Hogy sok baba dobott ki a fürdővízzel … és azt választotta, hogy nem frissíti újra szinte két év .”
Ezek a veterán SEO-k emlékei azt mutatják, hogy a Google-nak a webmesterekkel való kapcsolat mindig nehézségekkel szembesült. Bármit is gondolsz a Google azon jogáról, hogy megvédje üzleti titkait, és tegyen lépéseket azok algoritmusait manipuláló személyekkel szemben, a SEO-ek voltak azok, akik a korai napokban a Google által végzett elemzést hajtották körül, elemezve azt, szóval terjedve, A Google és más keresőcégek a konferenciákon.
Legalábbis úgy tűnik, hogy a Google számára jobb lenne a nyílt és kölcsönös kapcsolat kialakítása a webmesterekkel és a SEO-kkel, ami megakadályozta volna a fentiekhez hasonló helyzeteket.

Hol található a keresés és a SEO a jövőben?
Nyilvánvalóan nehéz megmondani, hogy mi lehet az abszolút biztonsággal. De amint a bevezetésben megemlítettem, amit szeretem a ” A keresés jövője “Előrejelzések SEO: A film Hogy olyan veteránokból származnak, akik a korai napok óta körüljártak, vagyis pontosan tudják, honnan származik a keresés, és egyedi perspektívájuk van az elmúlt két évtizedben jelen lévő átfogó folyamatokról.
Ahogy Rae Hoffman mondja,
“Ha tíz évvel ezelőtt megkért volna tőlem:” Hol fogunk tíz év alatt? “Soha nem tudtam volna távolról megérteni a Twitter fejlődését vagy a Facebook fejlődését, vagy hogy a YouTube az egyik A legnagyobb keresőmotorok az interneten. ”
Azt hiszem, fontos megkülönböztetni a keresés jövőjét és a jövő jövőjét is, ami két különböző, de ingyenes dolog. Az egyik foglalkozik azzal, hogy hogyan fogunk információt találni a jövőben, és olyan jelenségekre mutat rá, mint a hangkeresés, a vizuális keresés és a mozgás a mobilra. A másik azzal kapcsolatos, hogy a webhelyek tulajdonosai biztosak lehetnek abban, hogy tartalmukat az adott környezetben lévő felhasználók találják meg.
Rand Fishkin úgy véli, hogy a SEO jövője legalább néhány évig biztonságban van.
“A SEO nagyon fényes jövőt ér el legalább a következő három vagy négy évig. Azt hiszem, a jövő ezután még bizonytalanabb, és a legnagyobb kockázatot látom ezen a területen, hogy a keresési mennyiség és a keresők előtt álló lehetőség drasztikusan csökken az intelligens asszisztensek és a hangkeresés miatt. ”
Brett Tabke hozzátette:
“A SEO jövője számomra ez az egész holisztikus megközelítés: SEO, mobil, az internetes, a szociális … Minden olyan hely, ahol marketinget adhat, számolni fog. Nem tehetünk többé az on-the-page tartalmakat; Nem aggódhatunk a 24 órás kapcsolatok miatt. ”
Ami a jövő keresését illeti, az Ignite láthatóság vezérigazgatója, John Lincoln jól összefogja a film végét, amikor összeköti a keresést az általános kutatási tevékenységgel. Végső soron az emberek mindig szükségük van az információk kutatására és felfedezésére, és ez azt jelenti, hogy a “keresés” valamilyen formában mindig körül lesz.
“Azt fogom mondani, hogy a keresés jövője szuper fényes” – mondja. “És az emberek fognak fejlődni vele.
“A keresés mindig kötődik a kutatáshoz, és amikor valakinek szüksége van egy szolgáltatásra vagy egy termékre, akkor kutatást végez. Talán a Facebookon keresztül lehet, hogy a Twitteren keresztül lehet a LinkedIn-en keresztül, talán a YouTube-on keresztül. Van egy csomó különböző keresőmotor, és olyan platformok, amelyek mindig kibővülnek és szerződésen alapulnak azokon a funkciókon, amelyeken ott vannak.
“Olyan félelmetes tartalmak létrehozása, amelyek könnyű megtalálni, technikailag megfelelően felállítottak és az interneten keresztül visszhangoznak … Ez a lényeg, hogy milyen keresésről van szó.”
SEO: A film Minden bizonnyal élvezetes óra, és 40 perc hosszúságú, nem fog túl sok napot venni. Ha valaki az elejétől kezdve keresett, élvezheti az utazást a Memory Lane-en. Ha, mint én, újabbak vagyunk az iparághoz, élvezni fogjuk a pillantást Ahonnan származik – és különösen azon a felismerésen, hogy vannak olyan dolgok, amelyek egyáltalán nem változtak.

Rebecca Sentance a ClickZ és a Search Engine Watch szerkesztőszerkesztője.

Szeretne maradni a legújabb keresési trendek tetején? A legfrissebb információkat és híreket a keresési szakértőktől kaphat.

Kapcsolódó olvasmány

Mindenki tudja, hogy a digitális marketing a folyamatos evolúció területe. Sok esetben egy stratégia csak annyira jó, mint az általa alkalmazott eszközök.

A hangalapú keresést a világ vezető technológiai szolgáltatói azonosítják, mint óriási lehetőséget a piaci részesedés megszerzésére a következő évtizedben. Jelenleg hiányzik az általános elfogadás – de mindez hosszú időn át változhat. Tehát ki van a vezető szerepet a hangkeresés “űrverseny” -ként?

Ez az oszlop megvizsgálja, hogyan érzékelheti, elkerülheti és kiküszöbölheti a mobil videóval kapcsolatos problémákat, így a nézők a lehető legjobb élményt nyújtják a videotartalmakkal kapcsolatban, és folyamatosan figyelemmel kísérhetik videódat.

Ha elmondanám neked, hogy a marketingesek az asztrológiai jeleket használják arra, hogy megértsék / megcélozzák az emberek meghatározott csoportjait … Olvass tovább

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!