Ahogy egyre többet foglalkozunk a keresőoptimalizálással, szükségünk lesz analitikai, kutatás segítő vagy az eredményeket ellenőrző eszközökre. Ez nincs másképp akkor sem, ha SEO szakértővel dolgozunk, ilyenkor ezek a szolgáltatások könnyebbé teszik, hogy megértsük, mi történik.

Ebben a cikkben az 5 legjobb SEO eszközt ismerhetjük meg, melyeket mindenképpen érdemes kipróbálni.

Az Ahrefs az egyik legjobb SEO eszköz, a Google után ez a cég rendelkezik a második legtöbb robottal, amely folyamatosan az interneten lévő tartalmat szemlézi. Emiatt nem kell a Google-től kapott adatokra támaszkodni, hanem saját adatbázisából szolgálja ki az érdeklődőket.

Az Ahrefs felhasználható kulcsszókutatásra, a weboldal auditjára, a versenytársak elemzésére, és a saját helyezéseink nyilván tartására. Sajnos elég drágának számít a magyar pénztárcákhoz képest, bár van egy 1 hétig használható, próba előfizetése, melyet egyszer vehetünk igénybe.

Ez az eszköz a Google ingyenes szolgáltatása, és minden weboldal tulajdonosnak erősen ajánlott a használata. Pár nappal a társítása után már adatokat kaphatunk az oldalunkról, ahol láthatjuk, a látogatók milyen kulcsszavak segítségével érkeztek hozzánk, hányszor jelentünk meg a találati listákon, átlagosan hányadik helyen, és mekkora lett az átkattintási arány.

Ezeket az adatokat ráadásul a legapróbb részletekig szűrhetjük. Megadhatjuk, hogy pontosan melyik dátumtartomány érdekel minket, de a teljes webhely mellett akár az egyes aloldalak, bejegyzések eredményeit is megnézhetjük. Az oldaltérképek beküldésével biztosíthatjuk, hogy a Google könnyebben beindexeli az oldalunk, a hibajelzések elolvasásával pedig megtudjuk, milyen problémát talált a keresőóriás az indexelés során. Mivel mindez ingyenes, ezért semmilyen ok nincs arra, hogy ne használjuk ki ezt a kiváló szolgáltatást.

A SEMRush az Ahrefs mellett a piac másik nagyágyúja. Nem csak SEO eszköz, hanem a teljes marketing során hasznos. Nagyon könnyű vele a konkurencia elemzése, ráadásul fejlett témakutató része kiválóan használható új témakörök felfedezésére.

A SEMRush is saját adatbázisból dolgozik, ezért olyan témakörökben is pontos adatokat szolgáltat, ahol a Google elzárkózik a kulcsszavak kiadásától. Árazása majdnem tökéletesen leköveti az Ahrefs árait, ezért általában magáncélra drágának számít, viszont a magyar SEO-sok egyik kedvence.

A MOZ, korábbi nevén a SEOMoz, szintén kiváló alternatívája az előzőekben említett fizetős szolgáltatásoknak, természetesen ugyanúgy saját adatbázis tart fenn, ezért nem a Google-re támaszkodik. Az egyik legrégebbi szereplő a piacon, sok SEO-s kedvence, a MOZbar nevű böngésző bővítménye emellett kiválóan használható a találati listák és a webhelyek elemzésére.

Ez a szoftver is nagyon jó a kulcsszókutatásra, a linkelemzésre, a weboldal auditra és a helyezések nyomon követésére. A nagy verseny miatt a MOZ is majdnem ugyanannyiba kerül, mint az Ahrefs vagy a SEMRush, de egyetlen esetben 30 napos próbát is kínál az érdeklődőknek.

Ez a szolgáltatás is a Google ingyenes terméke, ahol már egy évtizede utána lehet keresni egy-egy téma népszerűségének. Korábban kevesen használták, de a tartalommarketing előre törése miatt felértékelődött a szerepe.

Elég csak beírnunk a minket érdeklő kifejezést, és a szoftver pontosan mutatja, hogy mekkora az érdeklődés utána. Ez a Google kereséseken alapul, ezért nagyon jól fel lehet használni az éppen feltörekvő réspiacok kutatására, ezzel már akkor tartalmat készíthetünk valamiről, mielőtt még berobbanna iránta a látogatók rohama. Magyarországra is szűkíthetők az adatok, emiatt kiváló a hazai trendek lemodellezésére is.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!