Az unalmas blogbejegyzések 5 ismérve – avagy hogyan NE írj blogot, ha szeretnéd megtartani olvasóidat

Az unalmas blogbejegyzések 5 ismérve – avagy hogyan NE írj blogot, ha szeretnéd megtartani olvasóidat

Manapság már teljesen általános, hogy ha egy vállalkozás szeretné magát népszerűsíteni, akkor blogot ír. Egy céges blog pedig nagyon sok mindenre jó lehet. Segít bemutatni a tevékenységünket, közelebb hozza az eladót a vásárlóhoz és könnyebben megtalálnak minket általa a Google keresőjében. Tehát egyáltalán nem érdemes hanyagolnunk a blogolást. Viszont, ha mindezt nem megfelelően tesszük, akkor könnyen ellentétes hatást érhetünk el vele. Mik tehát azok a hibák, amiket NE kövessünk el ilyenkor?

Érdektelen témák

Nincs olyan téma, amit ne lehetne izgalmassá tenni. Ha viszont számunkra a szakmai élvezet krémjét a száraz, tényszerű számsorok adják és erről imádunk bejegyzéseket írni, akkor nem túl sok embert fogunk elérni vele. A célcsoport érdeklődése és a mi saját érdeklődési körünk ugyanis nem feltétlen keresztezi egymást. Ha például egy pékséget szeretnénk népszerűsíteni a blogolással, akkor valószínűleg elég kevés embert érdekel majd, hogy milyen márkájú ipari őrlőgéppel és hányas fordulatszámon őröljük a lisztet. Azt viszont sokkal érdekfeszítőbbnek találják majd, hogy miért kell őrölni, vagy mi a finom péksütemények titka. Tehát a felkapott blogbejegyzések mindig követik a célcsoport érdeklődését – amit pedig egyszerűen belőhetünk, ha tudjuk kik vásárolnak tőlünk. Ez ugyanis meghatározza a blog olvasóinak igényét is. Ugyanakkor az elcsépelt témákat sem jó ötlet elővenni a blog írás alatt, vagyis azokat a bejegyzéseket, amiket minden hasonló oldalon megtalálhatunk. Próbáljunk olyan témákat keresni, amikről nem sokan írtak még és érdekelhetik a célközönséget.

Rosszul megválasztott stílus

Írásunkat mindig a saját célcsoportunkhoz igazítsuk, ezért mindenképp érdemes előtte pontosan meghatároznunk azt. A fiatal korosztály nem fogja díjazni a magázódással egybekötött, túlzóan merev stílust. Ugyanígy az idősebbeknek sem lesz kedvence egy mindenféle szlengekkel teletűzdelt iromány. Tudjuk tehát kik akarunk írni, és a saját nyelvükön szólítsuk meg őket.

Túl hosszú blog bejegyzések

A blog hosszúságát mindig a témához igazítjuk. Lehetőleg azonban egy bejegyzés ne legyen hosszabb 6000 karakternél. Ez a hosszúság bőségesen teret enged a téma kifejtéséhez, viszont nem fárasztja le az olvasót. Az ennél hosszabb blogokat inkább szedjük fejezetekre, és külön bejegyzésekben osszuk meg őket. Még a legizgalmasabb témák is elálmosítanak, ha kisregényt írnak belőlük – erre tehát mindenképp figyeljünk oda. A rövidebb témák lehetnek nyugodtan 2500-3500 karakter hosszúak. Az ennél rövidebb bejegyzések ugyanis nem túl valószínű, hogy lekötnék az olvasót. A 2500 karakter alatti bejegyzések leginkább galériákhoz vagy videókhoz lehetnek ideálisak – ezek vizuális tartalom mellé jók kiegészítő szövegként.

Nem megfelelő kulcsszavak használata

Ahhoz, hogy a bejegyzés a megfelelő helyen jelenjen meg a keresőben, elengedhetetlen az ideális kulcsszavak megválasztása. Ebben a bejegyzésben például a blogolásról van szó, ezért itt sok esetben kerülnek szándékosan is leírásra a „blog, blogbejegyzés, téma” kifejezések. Ez segíti az érdeklődőket abban, hogy megtalálják az oldalt – továbbá az olvasóban jobban rögzül, hogy mi is a blog témája, és pontosan milyen weboldalon jár éppen.

Tagolatlanság

Hiába lehet jó egy blog témája és izgalmas a bejegyzés, ha az teljesen lefárasztja az olvasók szemét. A tagolások nélküli szövegek nem csupán nehezen követhetőek, de zavarossá is válhatnak az olvasók szemében. Sokkal jobb ha alcímekre és kisebb altémákra bontjuk bejegyzésünket. Ezáltal könnyen érthetővé, áttekinthetővé vagyis olvashatóvá válik a blogbejegyzésünk.