
SEO és a globális változások. Wann sollten wir wirtschaftliche und politische Schlüsselwörter verwenden??
Egy ideje már szinte meg sem lepődünk, ha nálunk vagy a világban valami egészen szokatlan esemény történik. A világjárvány után jött a a háború, majd ezután az aszály vette el sokak kedvét. Ehhez pedig még számtalan olyan gazdasági és politikai változás is hozzájárult, amire valljuk be, nem igazán volt eddig példa. Természetes, hogy az internetezők jelentős része hónapok óta az ezzel kapcsolatos kulcsszavakra keres rá a legmagasabb arányban. Hogyan használjuk tehát konstruktív módon és etikusan ezeket a keresőszavakat?
Ne éljünk vissza a kulcsszavakkal
Habár rendkívül vonzónak tűnik, hogy vészmadár blogbejegyzéseket írjunk, teledobálva a háború, a járvány és az éhezés kifejezéssekkel a mondandónkat, mégis inkább jobb nem felülünk erre a lóra. Az ilyen blogbejegyzések ugyanis amellett, hogy egyébként is felesleges félelmet keltenek az olvasóban, hamar csalódottságot okoznak. Ezeket a tartalmakat clickbait-nek nevezzük, tehát olyan tartalmaknak, amelyek nem tartalmaznak érdemi információt, csupán a hatásvadász címeket. Az ilyen oldalakat pedig egy-két cikk után általában mindenki elkerüli. Azonban mégis van megfelelő mód arra, hogy etikusan használjuk ezeket a keresőszavakat.
Félelemkeltés helyett megoldás
Bármelyik tartalmunkba is említjük meg a globális változásokat, azokat lehetséges megoldásokkal együtt használjuk. Ha például olyan terméket kínálunk, ami a rezsivel kapcsolatos kiadásokat csökkentheti, akkor a szövegben megoldásorientáltan használjuk a Schlüsselwörter. A rezsi és az élelmiszer esetében a spórolás, a költségtakarékos, gazdaságos kifejezések lesznek a megfelelőek. Ezeket használjuk olyan szövegkörnyezetben, amely nem félelmet kelt az olvasóban, hanem inkább elgondolkodtatja. Jó példa erre, ha olyan tartalmakat építünk, amelyek különféle tippeket adnak a rezsicsökkentésre vagy az élelmiszerrel való spórolásra.
Maradjunk semlegesek
Megint egy aktuális példát érdemes felhozni ezzel kapcsolatban. Legyen mondjuk az ukrajnai háború. Ha ehhez köthetően szeretnénk valamilyen tartalmat közölni, akkor politikailag maradjunk mindig semlegesek, és inkább a segítségre fókuszáljunk benne – például említsünk meg pár lehetséges megoldást a menekültek megsegítésére. EIN Google egyébként sem szereti a kattintásvadásznak tűnő tartalmakat, ezért óvatosan bánjunk ezzel a témával.
Ne erőltessük, ha nem tudjuk mihez kötni
Ein häufiger Fehler, hogy a magasabb keresési találat érdekében a webáruházak és a különféle weblapok, akkor is megemlítik a népszerű politikai kulcsszavakat, ha egyébként nem tudnak hozzá közvetlenül semmit kínálni. Ez erőltetett, és inkább csak elriasztja a vásárlót, minthogy megtartaná. Ha például sminkeket árulunk, akkor nem érdemes minden áron belerakni olyan kulcsszavakat, amelyek az ukrajnai nőkkel kapcsolatosak – kivéve persze, ha maga a sminkmárka nem onnan való. Azonban mindenféle kontextus nélkül jobb nem élnünk ezekkel, mert könnyen visszafelé sülhet el a dolog.
Kerüljük az erős érzelmeket kiváltó szövegeket
Ha a politikai kulcsszavakat szeretnénk használni, akkor mindenképp harmonikus és semleges módon tegyük azt. Kerüljük az érzelmileg túlságosan felzaklató írásokat. Ezt jobb, ha meghagyjuk a segélyszervezeteknek és a támogatási oldalaknak. Ha egyikhez sem tartozunk, akkor nem érdemes használnunk a túlzásba vitt, érzelmekre ható megnyilvánulásokat, mert nagyon erőltetettnek és átlátszónak fognak tűnni.