SEO és a globális változások. Mikor érdemes gazdasági és politikai kulcsszavakat alkalmaznunk? Egy ideje már szinte meg sem lepődünk, ha nálunk vagy a világban valami egészen szokatlan esemény történik. A világjárvány után jött a a háború, majd ezután az aszály vette el sokak kedvét. Ehhez pedig még számtalan olyan gazdasági és politikai változás is hozzájárult, amire valljuk be, nem igazán volt eddig példa. Természetes, hogy az internetezők jelentős része hónapok óta az ezzel kapcsolatos kulcsszavakra keres rá a legmagasabb arányban. Hogyan használjuk tehát konstruktív módon és etikusan ezeket a keresőszavakat? Ne éljünk vissza a kulcsszavakkal Habár rendkívül vonzónak tűnik, hogy vészmadár blogbejegyzéseket írjunk, teledobálva a háború, a járvány és az éhezés kifejezéssekkel a mondandónkat, mégis inkább jobb nem felülünk fel erre a lóra. Az ilyen blogbejegyzések ugyanis amellett, hogy egyébként is felesleges félelmet keltenek az olvasóban, hamar csalódottságot okoznak. Ezeket a tartalmakat clickbait-nek nevezzük, tehát olyan tartalmaknak, amelyek nem tartalmaznak érdemi információt, csupán a hatásvadász címeket. Az ilyen oldalakat pedig egy-két cikk után általában mindenki elkerüli. Azonban mégis van megfelelő mód arra, hogy etikus használjuk ezeket a keresőszavakat. Félelemkeltés helyett megoldás Bármelyik tartalmunkba is említjük meg a globális változásokat, azokat lehetséges megoldásokkal együtt használjuk. Ha például olyan terméket kínálunk, ami a rezsivel kapcsolatos kiadásokat csökkentheti, akkor a szövegben megoldásorientáltan használjuk a kulcsszavakat. A rezsi és az élelmiszer esetében a spórolás, a költségtakarékos, gazdaságos, olcsó kifejezések lesznek a megfelelőek. Ezeket használjuk olyan szövegkörnyezetben, amely nem félelmet kelt az olvasóban, hanem inkább elgondolkodtatja. Jó példa erre, ha olyan tartalmakat gyártunk, amelyek különféle tippeket adnak a rezsicsökkentésre vagy az élelmiszerrel való spórolásra. Maradjunk semlegesek Megint egy aktuális példát érdemes felhozni ezzel kapcsolatban. Legyen mondjuk az ukrajnai háború. Ha ehhez köthetően szeretnénk valamilyen tartalmat közölni, akkor politikailag maradjunk mindig semlegesek, és inkább a segítségre fókuszáljunk benne – például említsünk meg pár lehetséges megoldást a menekültek megsegítésére. A Google egyébként sem szereti a kattintásvadásznak tűnő tartalmakat, ezért óvatosan bánjunk ezzel a témával. Ne erőltessük, ha nem tudjuk mihez kötni Gyakori hiba, hogy a magasabb keresési találat érdekében a webáruházak és a különféle weblapok akkor is megemlítik a népszerű politikai kulcsszavakat, ha egyébként nem tudnak hozzá közvetlenül semmit kínálni. Ez erőltetett, és inkább csak elriasztja a vásárlót, minthogy megtartaná. Ha például sminkeket árulunk, akkor nem érdemes minden áron belerakni olyan kulcsszavakat, amelyek az ukrajnai nőkkel kapcsolatosak – kivéve persze, ha maga a sminkmárka nem onnan való. Azonban mindenféle kontextus nélkül jobb nem élnünk ezekkel, mert könnyen visszafelé sülhet el a dolog. Kerüljük az erős érzelmeket kiváltó szövegeket Ha a politikai kulcsszavakat szeretnénk használni, akkor mindenképp harmonikus és semleges módon tegyük azt. Kerüljük az érzelmileg túlságosan felzaklató írásokat. Ezt jobb, ha meghagyjuk a segélyszervezeteknek és a támogatási oldalaknak. Ha egyikhez sem tartozunk, akkor nem érdemes használnunk a túlzásba vitt, érzelmekre ható megnyilvánulásokat, mert nagyon erőltetettnek és átlátszónak fognak tűnni.

SEO and global changes. When should we use economic and political keywords??

We have hardly been surprised for a while now, if something unusual happens here or in the world. After the pandemic came the war, and then the drought took away the spirits of many. Countless economic and political changes also contributed to this, to which we admit, there hasn't really been an example so far. Natural, that a significant number of Internet users have been searching for keywords related to this in the highest proportion for months. So how do we use these search terms constructively and ethically?

Don't abuse keywords

Although it looks extremely attractive, to write distressed blog posts, the war is over, the epidemic and starvation are expressions of what we have to say, however, it is better not to get on this horse. Blog posts like this are beside the point, that they create unnecessary fear in the reader anyway, they quickly cause disappointment. This content is called clickbait, so for such contents, which do not contain substantive information, only influencer titles. And such sites are usually avoided by everyone after one or two articles. However, there is a proper way to do it, to use these search terms ethically.

A solution instead of fear mongering

We mention global changes in any of our content, they are used together with possible solutions. If, for example, we offer a product, which can reduce overhead expenses, then in the text we use solution-oriented a keywords. In the case of utilities and food, saving, the cost-effective, economical expressions will be appropriate. We use them in such contexts, which does not create fear in the reader, rather it makes you think. A good example of this, if we build such content, which provide various tips for cutting down on utilities or saving money on food.

Let's stay neutral

Again, a current example is worth bringing up in this regard. Let's say the war in Ukraine. If we want to publish some content related to this, then let's always remain politically neutral, and rather focus on help in it - for example, let's mention a few possible solutions to help refugees. A Google anyway, he doesn't like content that looks like a clickbait, so let's be careful with this topic.

Don't force it, if we don't know what to tie it to

A common mistake, that for the sake of higher search results, online stores and various websites, they still mention popular political keywords, if otherwise they can't offer anything directly. That's forced, and rather just scares away the customer, as he would keep it. For example, if we sell makeup, then it is not worth including such keywords at all costs, which are related to Ukrainian women - except of course, if the makeup brand itself is not from there. However, it is better not to use them without any context, because it can easily backfire.

Avoid texts that evoke strong emotions

If we want to use political keywords, then let's do it in a harmonious and neutral way. We avoid writing that is too emotionally upsetting. This is better, if we leave it to aid organizations and support sites. If we don't belong to any of them, then we shouldn't use it excessively, emotional manifestations, because they will look very forced and transparent.

If you liked it, please share with your friends!