Cikkekkel megjelent cikkek Gyorsított mobil oldalak (AMP) négyszer gyorsabban töltődik be, mint a hagyományos mobil oldalak, és 35% -os javulást jelent az időtartam alatt Chartbeat .
A Facebook Instant Articles (FIA), amely kulcsfontosságú versenytárs a Google AMP termékéhez, gyorsabban töltődik be, mint az AMP. De a megjelenítők háromszor annyit látnak naponta megtekintett AMP cikkeknél, mint az FIA cikkek.
Ez forrósodik az AMP által a Google I / O keynote-ből származó, az VP termékkezelő által bemutatott bőséges hírekről Rahul Roy-Chowdhury és Malte Ubl , Az AMP projekt alkotója és vezetője. Ezek a következők voltak:
Jelenleg 2 milliárd AMP oldal több mint 900 000 domainből áll, 2017 májusától. Egy évvel ezelőtt 125 millió AMP lap volt.
Egy átlagos AMP-oldal kevesebb, mint egy másodperc alatt töltődik be, és tízszer kevesebb adatot használ, mint egy normál mobiloldal.
Az AMP támogatói és partnerei közé tartozik a Twitter, a Tumblr, a Qzone, a Weibo, a Pinterest, a LinkedIn, a Bing, a Feedly, a Nuzzle.
Az AliExpress 36% -kal csökkentette az AMP terhelési idejét, ami 10,5% -kal, a konverziós arány 27% -kal növelte a megrendeléseket.
Közben, május végén május 2017, a Facebook bejelentett A Software Development Kit (SDK) kiterjesztése, hogy az FIA számára készített cikkek AMP cikkekként is megjelentethessenek, és hamarosan az Apple News-ként is. Ez a kiadói frusztrációra adott választ Tartalom különböző formátumokban különböző platformokon .
A Facebook lépése számos kiadónak is reagálhat állítólag A Facebook Instant cikkek lecsökkenése, és az FIA elismerése az AMP-nek való elvesztését jelenti.
Egy recap: Mi az AMP?
Az AMP egy speciális típusú, karcsú vonalkódú mobil weboldal, amely egy nyílt forráskódú projekt, amelyet a Google vezetett, vagy ellenőrzött (a nézettől függően). Az AMP weboldalak gyorsabbak, mert:
Az AMP nem része a kiadó fő weboldalának (kevesebb csomag letölthető).
A tartalom statikus (kevésbé interaktív poggyász – Stall letöltés ).
A cikkeket a Google vagy AMP-partnerei előzetesen tárolják a szerverek világszerte, így közelebb vannak a felhasználóhoz (gyorsabb a letöltéshez).
Bármelyik weboldal lehet – és kell – felgyorsulnia a hasonló módon, csökkentve Oldal felduzzad , Valamint a gyorsítótárazást egy tartalomszolgáltató hálózaton keresztül. Az AMP előnye azonban, hogy a Google csak az AMP oldalakat tárolja, és a Google nem támogatja az AMP oldalakat a mobil keresési oldalon a nem AMP-oldalakon felül.
Amint azt a következő screenshotok mutatják: a Google keresés a “Trump” Egyidejűleg a táblagépen és okostelefonon levett, az eszköz mobilizátor használatával, az AMP hírstílusai dominálnak a mobil keresési eredményekben aktuálisan. Nem csak a hírek által vezetett hírvivőben, hanem a keresési eredmények között. Az AMP egyáltalán nem jelenik meg a tabletta eredményében, ami meglepő.

Mi a különbség az AMP, a Facebook Instant cikkek és az Apple News cikkek között?
A Facebook Instant cikkek és az Apple News olyan harmadik féltől származó kiadók hírcikkjei, amelyek megjelennek a hírcsatornában a Facebook alkalmazásban és az Apple News alkalmazásban. Ők szorosan ellenőrzik a Facebook és az Apple, és csak a felhasználók az ilyen alkalmazások. Ezeket nem észlelik webes keresésen vagy más harmadik fél webhelyeken vagy alkalmazásokon keresztül.
Bár ezek a platformok a megjelenítők számára további terjesztési csatornákat mutatnak be, kettős hátrányuk van ezeknek a felhasználásnak: a saját webhelyeiken és alkalmazásainkban (ahol potenciálisan ellenőrzik az összes hirdetési bevételt) a közvetlen forgalomból való elvesztés lehetősége, valamint a felkészülés szükségessége Cikkeket három további formátumban.
A statisztikák
Chartbeat kutatása Különösen érdekes, mivel független értékelést ad az AMP-ről és összehasonlítja az FIA-val. Az Apple News nem szerepel a kutatásban, ami szerencsétlen, hiszen keveset tudunk a platformról, kivéve, hogy 70 millió recode .
A Chartbeat 360 webhelyet hasonlított össze, amelyek mind az AMP-t, mind pedig az FIA-t használják 50.000 médiahelyéről, amelyek analitikai eszközeit használják. Tehát, hogyan tette az AMP a Facebook elleni versenyt?
Sebesség és elkötelezettség
Kezdjük a sebességgel és az elkötelezettséggel.
A kutatás szerint az átlagos mobil webes cikk 5.3 másodpercet vett igénybe, de az AMP 1.4 másodpercet vett igénybe. Ez nem olyan gyors, mint a Google igénye egy másodperc alatt, de ez négyszeres javulás.
Az FIA az akkori töredékben 0,001 másodpercen belül töltődött be, a legtöbb esetben túl gyors volt a Chartbeat mérésére.
Összehasonlítva a keresésből érkező látogatók olvasási idejét, a Chartbeat azt találta, hogy az olvasók átlagosan 48 másodpercig v 36 másodpercig vegyenek részt az AMP cikkekkel, vagyis 35% -kal hosszabb ideig.
Az FIA-nak nem volt összehasonlítható megbízási statisztikája.

Tekintettel arra, hogy az AMP a sebességre összpontosít, ez az összehasonlítás az FIA-val szemben kínos. A Google azonban már dolgozik az AMP felgyorsításán.
Az ő Google I / O kulcsszó , A Malte Ubl bejelentette, hogy kétszer olyan gyors ütemben készítse el az AMP-t, hogy “az első tartalmas festéket” szállítson – egy technikai kifejezés, amely a böngésző által betöltött weboldal első “érdekes bitjére” utal.
A gyakorlatban ez kétszer gyorsabban érheti el a dokumentum fontos részét, pl. Egy cikk szövege, amikor rákattintott a keresésből.

Cikk kötet
A megjelenítők napi rendszerességgel háromszor annyit látnak a FIA cikkeként megtekintett AMP-cikkek szerint, a Chartbeat szerint. A jelentést szerzők ebből az eredményekből arra a következtetésre jutottak, hogy a tartalom hosszabb élettartammal rendelkezik az AMP-nél, vagy napról napra forgalomban van az AMP-től, mint a Facebook Instant cikkekből.

A cikkek köre a kiadók számára fontos. Különösen, ha tartalmat kell reprodukálni különböző platformokra, valamint a saját webhelyek és alkalmazások versenyében.
Mint már említettük, a Facebook megnyitotta az SDK-t, így az FIA számára készített cikkek is AMP és az Apple News készen állnak.
Hasonlóképpen, ha az AMP kötet továbbra is fennmarad a megjelenítők számára, mivel a Chartbeat azt javasolja, hogy az év eleje óta, a kiadók nyugtalanná válhatnak.
AMP vs mobil web
Az AMP legnagyobb versenytársa valószínűleg nem az FIA vagy az Apple News; Ez az egyszerű régi mobil web.
Chartbeat kutatása azt mutatja, hogy az AMP-t és az FIA-t használó megjelenítők folyamatosan nagyobb hatással vannak a mobilforgalomra. De ma az AMP az AMP kiadók mobilforgalmának 16% -a, az FIA pedig az FIA kiadók mobilforgalmának 14,8% -a. Bár ez még mindig jelentős, a mobilforgalom többsége nem tartalmaz sem.

Nem mindenki örül az AMP-nek
Az AMP-hez képest egyre több hangnem volt. Sok ilyen érzés összefoglalva ebben Provokatív regisztrációs cikk , Felszólítva a Google-t, hogy “Kill AMP-t, mielőtt megöli az internetet”.
Világos a Google I / O kulcsszó Hogy az AMP megjelenítők is felvetettek kérdéseket. Elena Legeros kiemelte és négy kulcsfontosságú kihívással foglalkozott:
Az összes AMP oldal ugyanúgy néz ki. Válasz: A Google több sablont bocsát ki AMP indítással.
Nehéz mérni / nyomon követni az AMP-oldalakat. Válasz: a Google Analytics harmadik fél elemző cégeivel dolgozik, hogy javítsa ezt.
Nem mindenki szeret AMP-URL-eket a Google Keresésben. Válasz: A Google elismeri, hogy bosszantó. A partnerekkel együttműködve megjeleníti az eredeti cikk URL-jét.
Az AMP-oldalak nem jelennek meg jól bevételszerzésen a hirdetéseken keresztül. Válasz: A Google nem ért egyet.
Andy Favell a Search Engine Watch újságírója a mobilon. London-alapú szabadúszó mobil / digitális tanácsadó, újságíró és webszerkesztő. Lépjen kapcsolatba vele LinkedIn Vagy Twitteren Andy_Favell .

Andy Favell a Search Engine Watch, web szerkesztő és mobil / digitális tanácsadó írója.

Szeretne maradni a legújabb keresési trendek tetején? A legfrissebb információkat és híreket kereshet a keresési szakértőktől.

Kapcsolódó olvasmány

Ez az oszlop meg fogja vizsgálni, hogyan lehet felismerni, elkerülni és orvosolni a problémákat a mobil videóval kapcsolatban, hogy a nézők a lehető legjobb élményt nyújtsák a videotartalmakkal kapcsolatban, és tartsák meg őket a videók megtekintésekor.

A Google fejlesztői jamboree-jában, a Google I / O-ban a múlt héten a kereső óriás számos nagy névkutatási tanulmányt és kényszerítő statisztikát mesélt két sikeres kezdeményezéssel a mobil web jobb és gyorsabbá tételéhez: Progressive Web Apps (PWA) és gyorsított Mobil oldalak (AMP).

A mobil videó a tartalom legfontosabb trendje, ahol a márkák mindenhol találkoznak az új és jövedelmező mobil videópiacon. A háromrészes sorozatunk 2. részében megnézzük az autoplaying videók vitatható témáját és azok hatását a mobil weboldal teljesítményére, valamint arra, hogy az audio hogyan késleltetheti az oldal sebességét.

A millenniumokkal összehasonlítva, akik mobil úttörők voltak, a Gen Z teensek – a jelenlegi 13-17 évesek – mobil indiánok. A Google gondolkodója által készített jelentés rámutatott a szokásaikra, preferenciáikra és a marketinghez fűződő jellegére.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!