“A taktika nélküli stratégia a leggyorsabb út a győzelemre, a stratégiát nélkülöző taktika a vereség előtti zaj.” olvasok A háború művészete A főiskolán, amelyet a kínai Sun Tzu (a fenti idézet szerzője) írt. Míg a tényleges létezését vitatják, munkáját gyakran briliáns katonai stratégia és filozófia tekintik. És így, A háború művészete Gyakran nyilvánvaló okokból bevonják az üzletbe. A könyv egészében tisztában lesz vele, hogy a taktika és a stratégia nem egymással felcserélhető feltételek. stratégia stradəjē /
– A kívánt jövő megvalósításához választott módszer vagy terv, például cél elérése vagy megoldás egy problémára. – egy átfogó cél elérésére irányuló cselekvési terv vagy politika. – A tervezés és a marshalling erőforrások művészete és tudománya a leghatékonyabb és leghatékonyabb felhasználáshoz. Forrás
Ezek a meghatározások kissé változnak, de a lényeg ugyanaz. A stratégiát nem korlátozza a méret vagy az alkalmazás, hanem a tervezés és a hatékonyság. Legyünk őszinték, a “stratégia” szó olyan kifejezés, amelyet nem mindig használunk ugyanolyan módon az angol nyelvű lexikonban (vagy iparunkban). Másrészt a taktikákat elkülönítheti vagy stratégiai összetevőjeként szolgálhat. Ezek a cselekvések, amelyeket a tervben egy lépésként adnának meg, vagy önállóan használnák, jellemzően korlátozott erőforrásokkal. Egyesek számára ez egyszerű, de mások számára újak a marketinghez, vagy hagyományosan a taktikai munkára koncentrálnak. A stratégia egy nehéz koncepció lehet, amely gyakorlatot igényel. Talán a cél megértése kulcsfontosságú e fogalmak megosztása szempontjából. Próbáljuk ki ezt: “A stratégia célja a célok azonosítása és a támadási terv kidolgozása a célok elérése érdekében, a taktika célja olyan kisebb célok elérése, amelyek valami nagyobbat táplálhatnak.” Mielőtt olvastam, kérjük, vegye figyelembe: ez nem egy cikk, amely leértékelő taktikát a stratégia felett (a Sun Tzu idézet ellenére). Célom az, hogy inspiráljon olyan gondolatokat, amelyek segíthetnek abban, hogy hatékonyabbak legyenek, mint egy modern SEO, és talán olyan stratégiát is fontolnak, ahol még nem. Egy katonai analógia Úgy találom, hogy az analógiák messzire mennek az emelkedő fogalmak leírásában. Egyszerűen labdarúgással vagy jogi példával járhatnék, de a katonai példa lehet a leginkább hasonlítható a marketinghez. És mivel ismerem a közönségemet, úgy döntöttem, hogy a Csillagok háborúival megyek. A Galaktikus Birodalom úgy gondolta, hogy félelmet és erőszakkal átveheti a galaxist. Terveket dolgoztak ki egy olyan tűzerővel rendelkező űrállomásról, amely elég erős ahhoz, hogy elpusztítsa a bolygót. Tarkin kormányzó parancsnoksága alatt létrehozták a Halálcsillagot. Megvizsgálták a befejezett Halálcsillagot Leia hercegnő Alderaan bolygóján, amely Obi Wan Kenobit zúzta. A lázadók azonban ellensúlyoztak egy ellenstratégiát. Összehangolva az intelligenciát egy szándékos tervezési hibáról, és kidolgozva egy tervet, amely kis zászlóalj hullámaiból áll, a lázadó hajók átmegyek a célponton. A tervezett hullámokban együtt dolgoznak, hogy egyenlően megvédjék és támadják meg ezt a kampányt. Alapvető, hogy ez a jelenet a Csillagok háborúja végén volt, de ez egy stratégia (bár kicsi). A stratégiák és a taktika összetévesztése – valódi példa Annak érdekében, hogy ez egy kicsit relevánsabb a SEO-nél, itt egy e-mailt oszt meg velem egy leendő ügyfél. Új ügynökséget keresettek, miután megkapták ezt a jelenlegi ügynökségtől: Számomra több dolgot kifogásolok itt. A vendégek közzététele taktika, nem stratégia. Nincs itt terv, csak egy akció. Egy mérhető vagy elérhetõ cél soha nem világos. Jobban kell tennünk. * Asztali flip *
A SEO stratégia értékesítése Függetlenül attól, hogy Ön ügynökség, tanácsadó vagy cégen belüli, a SEO-stratégia bevásárlása nehéz lehet. A SEO-ek általában több különböző részleg (például fejlesztők, szövegírók, üzleti vezetők stb.) Támogatására támaszkodnak, általában saját előre meghatározott céljaikkal. Adja meg a SEO-t a komplexitás növeléséhez. Gyakran van egy felülről lefelé irányuló marketingstratégia, amelyet már előkészítettek, mielőtt elindulna a SEO munkájához, amelyhez lehetőséget kaphat egy olyan csatatéren, ahol a hozzáférést nem adják meg. Nem véletlen, hogy feltételezhető, hogy bármelyik megalapított cégbe léphet, és stratégiáját a köreikre bízhatja, és elvárja tőlük, hogy kövessék azt, figyelmen kívül hagyva meglévő terveiket, politikáját és bürokráciáját. Valószínűleg ez lehet a leggyorsabb módja annak, hogy kivegyék, és megmutassák, hogy nincs összhangban a meglévő üzleti célokkal. Ehelyett meg kell találnod a munkaterületed lehetőségeit val vel A vállalat üzleti céljait, nem pedig ellenük. A hatékony marketingesek nem próbálják meg egy kerek lyukú négyzetet. Ismerkedjen meg a játékosokkal, a meglévő játékkönyvekkel, a silókkal és a rendelkezésre álló résekkel. Nem arról van szó, hogy egy igazi ember; Ez arról szól, hogy a kezét jobban játsszátok. Egyszerűen nem tudja sikeresen értékesíteni a stratégiát, amíg nem tudja, hogy a stratégia hogyan illeszkedik és támogatja a jelenlegi üzleti célokat. Mielőtt megkezdené a stratégia feltérképezését Ha elvégeztem a munkámat, akkor szívesen tollat ​​készítesz a papírra, de még mindig ásni akarsz. Vedd fel a lapátodat. Néhány ember jobban illeszkedik a nem-lineáris tervezéshez. Ha bármit írok, legyen szó akár egy cikkről vagy egy zenedarabról, az egész darabon pattogó vagyok inspirációs sztrájkként. De mások számára, akik inkább egyenes és kevésbé frenetikusak, a megfontolások és jellemzők hivatkozása hasznos lehet. Írd be a elme térkép . Egyszerűen megfogalmazva, az elme térkép a fogalmak és kapcsolatok vizuális ábrázolása. Amint azt itt definiáltuk, Ez egy vizuális gondolkodás eszköz, amely segít az információk felépítésében, segít a jobb elemzés, megértés, szintetizálás, visszahívás és új ötletek létrehozásában . Ez a vázlatod. Csökkentse az összes elképzelést, elképzelést és kapcsolatot, amire gondolhat. (Fejlesztették a https://www.mindmeister.com .) Gondolj erre a dokumentumra élő kommunikációként Ön és ügyfele vagy főnöke között. Ez egy dokumentum, amelyet gyakran hivatkozni kell. Az összes résztvevőt ugyanazon az oldalon tárolja és igazítja. Ajánlom megosztani azt egy együttműködő platformon, így a frissítések megosztása az összes néző között, anélkül, hogy folyamatosan új példányokat kellene küldenie (semmi sem szarik el az életből a hatékonyságból gyorsabban, mint a “verziószám”). Nincsenek olyan dolgok hiánya, amelyeket figyelembe kell venni az elméd térképén. Néhány gyakori elem a tapasztalatom alapján: Az idővonal részleteit
Részletek az iparágról vagy a különböző csatornákról
Egyéb marketinges tanulások
Ügyfél / látogató adatai Demográfiai és pszichográfiai adatok
Részletek az ügyfélutazásról

Versenyképes részletek
A termék iránti kereslet részletei
Jelenlegi keresési láthatóság
Kereskedőim, ez semmiképpen sem kimerítő felsorolás. Gyűjts össze minden olyan információt, amely értelmes Önnek. A stratégia kidolgozása Ebben a szakaszban a kezdeti összejövetelek befejeződtek, így most fejlődni fogsz. Remélhetőleg némi láthatóságot és betekintést kapott az ügyfelek vagy a főnök, így fontos, hogy ezt a lendületet tartsa. Ne építs fel stratégiát a silóban. Ne feledd, a stratégia egy terv. A terv lépéseket, függőségeket és jövőbeli megfontolásokat tartalmaz. Azt hiszem, nagyon fontos, hogy a csapatod és az ügyfél vizuális formában “látja” a stratégiát, és ne csak koncepcionálisan. Használjon táblázatot, diákat vagy Word dokumentumot – attól függően, melyik csiklandozza a képzeletét. A Greenlane-nél a Google Táblázatokat használjuk:
Támogatás céljára húzza ki a testét a megfelelőnek. Kattintson a nagyobb képre. Ha agilis keretben dolgozol, akkor a stratégia megváltozik. Mindenkinek képesnek kell lennie arra, hogy felülvizsgálja a stratégiát, jelezve, hogy mi változott és miért. Ez az előny minden fontos részlet dokumentálásához. Korábban összerakott egy elme térképet, hogy előzetes ötleteket tegyen az asztalra. Olyan dolgokat fontolgáltál, amelyeket alaposan meg kell vizsgálnod. Itt van egy lista a megfontolások tartani a SEO stratégia ellen. Győződjön meg róla, hogy a SEO stratégia végleges tervezete egyértelműen beszél mindegyikről. És mióta Star Wars-rúgással vagyunk, bemutatom a poros gyermekkori játékomat (az utóbbi időben az anyám alagsorában találtam). 1. megfontolás – Értsd meg az ügyfelet Minden vállalkozás egy entitás. Minden entitásnak jellemzői vannak. Tudnia kell ezeket a tulajdonságokat, ha valamit építesz a cégnél. Tehát győződjön meg róla, hogy tudja a válaszokat a következő kérdésekre: Mi a céged víziója? A nagyszerű elképzelés nagyszerű dolgokat inspirál, beleértve a SEO stratégiát is. És miért nem? Ha megfelelően fejleszti és végrehajtja, a vállalat már felállította Önt a jobb esélyekért.
Mik a vállalat alapvető értékei? Minden vállalat csak oly sok ember számára lehet. Egy jó márkájú vállalat pontosan tudja, hogy mi az, és mit nem. Használja ezeket a kulcsfontosságú értékeket a kampányban, mivel ezek a kampány kerületeként szolgálhatnak.
Mi a vezetés? Milyen kultúrát művelnek? A kisebb cégeknél a vezetők inkább befolyásolják a kultúrát. A nagyobb vállalatoknál ez sajnos eltévedhet. De ha hozzáférést kap a vezetéshez, töltsön el néhány időt a látásukról. Megfelelnie kell a vállalat alapvető értékeinek, de néha még több drágakő van a fejében.
Melyek a fájdalompontok? Milyen dolgok vezetik a szervezet tagjait inni? Az ügyfélszolgálattól a felsõoktatásig vannak dolgok, amelyek leütötik a vállalatot. Hogyan jönnek vissza? Miért vannak a fájdalmak, amiket keresnek? Lehet, hogy nem reális, ha interjút készít az egész cégről, de ideális esetben kaphat egy képviselőt, aki válaszol erre.
Egy pillanatig álljunk meg. Ha a cikk e részében vagy, és azt gondolod, “Whoa – mi a fenét csinálnék mindezekért, hogy néhány rangsorban?” Akkor még nem gondolkodik stratégiai szempontból. Igaz, lehetséges, hogy ezek a golyók nem feltétlenül relevánsak az építéshez, de minél nagyobb a stratégiája, annál inkább ismernie kell az ügyfelet. 2. megfontolás – Értsd meg a célokat Ha célorientált terveket tervezünk, érdemes egy okos vagy kettővel kezdődni. És okos, úgy értem a SMART. Azok számára, akik nem ismerik a SMART célokat, az alábbiak: Különleges: Ez a cél “miért” és “hogyan”. Pontosan mit akarsz tenni, és miért? Ha kiskereskedő lenne, aki mindent elad, akkor lehet, hogy ilyen kijelentést kap: “Február végén észrevettük, hogy ügyfeleink megpróbálják felkutatni a pázsit és a terasz bútorát, az ügyfelek kedvelik azokat az elemeket, amelyek elegánsabbak és ellenállnak az időjárásnak.” mérhető: Legyen nagyon részletes. Próbálunk pénzt keresni, vagy ötszáz dollárt próbálunk készíteni? Megpróbálunk forgalmat forgatni, vagy megpróbálunk 500 új látogatást tenni a weboldalunkon? A kiskereskedő rendelkezhet olyan kijelentéssel, mint: “Célunk, hogy a Gyep és Patio szekció szerves konverzióját 15% -kal növeljük a QY2-ben és a Q3-ban, ahol a gyepszékek vezetik az értékesítés 75% -át, a célt pedig a második negyedévben 500.000 $, a harmadik negyedévben 300.000 $.” Elérhető: Győződjön meg róla, hogy a valóságban megalapozza a célját. Persze, nem tudod ellenőrizni a hatalmas Google-frissítést, de az eladási és a versenyképes adatok történetét felhasználva bizonyos következtetéseket vonhat le. Azt is meg kell győződnöd róla, hogy elfogadtál célokat. Vásároljon be, mielőtt a célt kőkorongba állította volna, kihasználva a vezetők, az ügyfelek, az elemzők és bárkinek a gondolatait, akik képesek lennének betekintést engedni a cél elérésének valószínűségébe. reális: (Van valami keveredés a valóságos és a megvalósítható között.) Van megfelelő forrása a helyén? Megkínálja a kliens rugalmasságát ahhoz, hogy a szükséges változtatásokat a javasolt idővonalon belül elvégezze? A keretbe foglalás támogatására vonatkozó nyilatkozat lehet: “Az erőforrásokra támaszkodunk, beleértve a szövegírókat, a kutatókat, az áruforgalmazókat és a fejlesztőket, hogy az oldalon belüli változtatásokat a terv időszaka alatt megtehessük. Időhöz kötött: Szükség lesz határidőkre a függőséghez. Határozza meg a dátumot a terv minden egyes lépéséhez, és tartsa a játékosokat elszámoltathatóvá. Győződjön meg arról, hogy megfelelő kezdési dátum van. 3. megfontolás – A közönség megértése Ez kritikus. Ha nem tudja, hogy mit keresnek a keresőid, találgatsz. Ez rossz ötlet. Különösen ma, ahol adatok találhatók. De fontos, hogy megtalálja a történeteket a számok között. Ezzel azt mondja, hogy a közönséged nem mérhető kizárólag az analitikus platformokon megjelenő 0-as és 1-es verziókkal. Erről írok róla Az analitika lefelé a marketingben . De a közelmúltban hallottam, hogy a csevegés a poláris ellentétet fejezi ki. Hallottam az érzést, hogy teljes mértékben figyelmen kívül hagyják bizonyos adatpontokat, mert nem képviselik az igazi személyt. Számomra ez rossz tanács – az irányított adatok jobbak, mint a romantikus siker fogalmai a “bél” érzésén alapulnak. A becsült keresési mennyiség, a kattintások és a megjelenítések nemcsak egy kulcsszóhoz, hanem egy nagyobb témához is hozzájárulnak. Ez elkezdi irányítani és megérteni a szükséget, ami a következő néhány körben a közönség elismerését. A rendelkezésre álló adatok felhasználásával segít a marketingesnek megérteni, hogy mely dollárok hatékonyabbak, mint a többiek, és hogyan kell azonosítani a különböző közönségcsoportokat a vásárlási cikluson belül. A GA demográfiai és webhelyhasználati adataival különböző típusú felhasználók (kutatók, összehasonlítók, vásárlók, ügyfelek) csoportosíthatók és besorolhatók, valamint a marketing dollár és üzenetküldés megfelelően kialakítható. Az AdWords és a Facebook további eszközök a megfelelő közönség eléréséhez a kifinomultabb üzenetküldéssel. Úgy gondolom, fontos létrehozni személyeket a jelenlegi látogatóknak és a látogatók típusának, akiket vonzani szeretnél. Értékes lehet azoknak a személyiségeinek létrehozása, akiket nem szeretne vonzani, hogy tartsa magát az elméjében, mivel tartalmát és hirdetési naptárát az átfogó stratégia végrehajtása után építi. 4. megfontolás – A versenyképesség megértése Anélkül, hogy tudnád a tájat, tényleg nem tudod, hogy milyen lehetőségek állnak előre. A verseny sikerének megértése lehetővé teszi, hogy tanulj a győzelméből (és hibáiból). A kerék újraindítása felesleges perceket éget. Van néhány olyan versenyképes eszközünk, amelyet hajlamosak az iparunkba gravitálni. SEMrush Egy fantasztikus eszköz, amely lehetővé teszi bárkinek, hogy felkeressen egy webhelyet, és becsülje meg a keresési láthatóságot és a forgalmi részesedést. A fúrás mutatja, hogy az oldalak hogyan működnek függetlenül. A kivitele révén gyorsan kimutatható, hogy milyen témák vezetnek forgalmat, amelyre a saját verzióját megismételheti vagy javíthatja. A visszafordulások valóban érdeklődéssel szolgálhatnak. A Google a demokratikus webes elképzeléseiben úgy tekintettek, mint olyan linkek, mint a szavazatok. A Google szerkesztői szavazatokat szeretne az algoritmusuk befolyásolására. Tehát, ha feltételezzük, hogy minden link potenciálisan szerkesztői, akkor a visszavert adatok felderítése igazán kedvelt tartalom illusztrálására szolgál. Fogd meg a kedvenc backlink adatszolgáltatóját ( Hé – Moznak van egy! ), És húzzon egy jelentést a versenytárs domainjéről. Vessen egy pillantást a kapcsolódó oldalakra, és egy kicsit szűrővel látja a legmagasabb oldalakat. Merüljenek bele ezekbe az oldalakba, és dolgozzanak ki néhány elméletet arról, hogy miért népszerű link célpontok. A közösségi média – ez több, mint a macska mémek. Általában a nem marketinges emberek megosztják a velük rezonált tartalmat. Buzzsumo Egyszerű felületet biztosít a közösségi média mélységeihez. Van egy általános témája, amelyet folytatni szeretne? Adja be Buzzsumóba, és nézze meg, mit kap. Hagyja a kreatív gyümölcslevek áramlását. Keresse meg azokat a témákat, amelyek javíthatók a saját tető alatt. Még a nicheestek közül is lehetnek képviseletek Buzzsumóban. Talán ez egy kicsit túl szeszélyesnek tűnik számodra. A Buzzsumo lehetővé teszi a befolyások felfedezését és megfigyelését is. Mit osztanak meg? A “Megosztott linkek megtekintése” gombra kattintva megjelenítheti az összes megosztott egyedi oldalt. Néha az “influencek” megoszthatják az összes olyan különböző tartalmat, amelyek sok témát átlépnek. De néha elég egyediek a témákban. Keresse az utóbbiakat ebben a versenyképes kutatási szakaszban. 5. megfontolás – Értsd meg az útlezárásokat Minden cégnek van akadálya. Mindegyik saját labirintust épített. Ne próbálja meg leplezni egy meglévő labirintust a rosszul felkészített stratégiájával; Hanem a meglévő ütközéseken belül dolgozik. A valóság harap. Lenyűgöző stratégiát készíthetsz, ragyogó szemű és bozontos farkú, amelyre a webhely egyik legrangosabb vonalának egy teljes kategóriaszerkezetét újjáépítené … csak azért, hogy megtudja, van-e jegykészlet a szükséges forrásokhoz Több mint 6 hónapig. A ragyogó ötleteid ellenére rosszul fogsz látszani, amikor az ügyfél felhívja az ügyfeleket, hogy nem értik meg üzleti tevékenységüket. A legjobb módja annak, hogy elkerüljék ezt, a proaktív kérdések feltevése. Kérdezze meg az erőforrás-támogatást. Kérdezzenek meg történelmi akadályokat. Kérd meg, hogy be kell mutatni más játékosoknak, akik egyébként itt és ott e-mail mögé rejtőznek. Kérdezd meg a cég hőmérsékletét egy nagyobb SEO stratégiáról, illetve rövid, gyors ütemű kampányokról. Ne legyél a legnagyobb akadályod. Soha nem hallottam senkiről, aki mérges lenne a túlzott kommunikációért, ha ez megbénítja a fejlődést. Néhány utolsó gondolat (az én tapasztalataimból) Itt az ideje Jerry Springer pillanat. Nem minden stratégiának nagynak kell lennie. Néha az ablak kicsi, és kénytelenek vagyunk egy külön – vagy apró – lehetőségre építeni. Talán nincs időd a megfelelő nagyszabású stratégiára egyáltalán; Egy taktika vagy kettő lehet mindaz, amit tehetsz, ha győzni fogsz. Csak ezt tegye egyértelművé a főnöke vagy ügyfele számára. Ne tévesen ábrázolja, amit SEO kampányként próbál felépíteni. Tudomásul veszem, hogy egyes SEO ügynökségek és osztályok nem épülnek fel a nagy SEO kampányok számára. A stratégiai munka időt vesz igénybe, és a fejlesztési szakaszon a gyorshajtás (vagy skálázás) valószínűleg több kárt okoz, mint jó. Olyan, mintha egy tesztre lenne szükséged – hiányozni fogsz egy olyan információt, ami jó minőségű. Örömmel töltöm, ha ez a bejegyzés inspirálna valamilyen változást a részlegekben. Végül fontos megjegyezni, hogy a túlzott gondolkodás bénulása egy igazi probléma, amivel küzdenek. Még nincs tablettája. A tökéletesség megjósolása a bolond feladata. A lehető legrövidebb időn belül érkezzen, és felkészüljön a jövőbeli iterációra. Ha a terven haladsz, és bármikor meghatározhatsz egy puha foltot, egyszerűen forgatd. Sok órányi előkészítő munka, hogy megszerezzék a stratégiáját, de nem túl nehéz megcsípni, ahogy megy.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!