Egy korábbi bejegyzésünkben már bemutattunk 7 olyan módszert, melyekkel felpörgetheted a SEO eredményeid. Ebben a cikkben folytatjuk a sort, és újabb 7 ötletet osztunk meg veled a sikeresebb keresőoptimalizálási munka érdekében.

1. Indíts blogot

Ma már nem vitás, hogy a tartalomkészítés a SEO egyik alappillére. Emiatt neked is foglalkoznod kell ezzel, mire az egyik legjobb módszer a saját blog indítása. Ha létrehozol egy ilyen szekciót a weboldaladon, akkor ott releváns infókat tehetsz közzé, kulcsszavakat használhatsz, belső linkeket építhetsz a webhelyed más részeire, ezek pedig mind növelik az oldalad SEO értékét.

Ha ügyelsz a minőségre, akkor azzal az olvasóid számára is jó tartalmat mutatsz, ezzel épül a reputációd, és szakértőnek tűnsz a területeden. Így nem csak a SEO eredményeid javulnak, de a beérkező látogatók is jobban konvertálnak.

2. Végezz kulcsszókutatást

A kulcsszókutatás a legjobb módszer arra, hogy megtudd, milyen kifejezésekkel tudod megfogni a látogatókat. Ha ezt nem végzed el, akkor az is lehetséges, hogy a blogod nem a megfelelő területeket célozza, így nem érkeznek a keresőből a potenciális vásárlók.

A kutatás olyan kulcsszavakra is fényt deríthet, melyekről nem is gondoltad volna, hogy hasznosak, megint másokból pedig véglegesen kiábrándulhatsz. A Google Ads segítségével pedig havi keresési mennyiségeket is társíthatsz az egyes kifejezésekhez, ahol láthatod, melyeket érdemes célozni.

A Google Search Console felületén akár aloldalakra lebontva is megtekintheted azokat a kulcsszavakat, melyekre a tartalmad megjelent a Google keresőben. De több olyan eszköz is megtalálható az interneten, melyekkel megnézheted a top néhány helyezett oldalainak kulcsszavait, ezeket bátran felhasználhatod te is.

3. Jelenítsd meg ügyfél visszajelzéseket és véleményeket

Kérd meg az ügyfeleidet, hogy írják meg rólad a véleményüket. Az engedélyükkel ezeket a weboldaladon is felhasználhatod, ezzel bizonyítva az új látogatóknak, hogy értesz a területhez és érdemes veled üzletelni.

A különféle értékelő oldalakon kapott értékeléseidet a Google is látja, ráadásul ő üzemelteti a Google Cégem szolgáltatást. Ebbe mindenképpen érdemes regisztrálnod magad, mivel alapvető fontosságú a lokális SEO területén. A Cégem profilon könnyen összegyűlhetnek a jó ajánlások, mivel mindenkinek van már Google profilja.

4. Építs linkeket az oldaladra

Ha a tartalomkészítés a modern SEO egyik alappillére, akkor a linképítés a másik. Ma már a legtöbb területen nem lehet előre jutni, ha nem mutatnak linkek a webhelyedre és az aloldalaidra. Erre a folyamatra többféle módszer létezik, ide értve a drop domaines oldalak használatát, PR cikkek közzé tételét a nagyon híroldalakon vagy vendégposztok írását mások oldalain.

A linképítésnél is fontos a fokozatosság, kezdd kisebb volumenben, majd növeld a mennyiséget. Hogy mennyi hivatkozás szükséges a webhelyednek, az minden célpiacon más és más, érdemes SEO szakember segítségét kérni a feladathoz.

5. Használj oldaltérképet

Az oldaltérkép segíti a webhelyed feltérképezését, a segítségével például a Google Search Console-ban is meg tudod mutatni a keresőóriásnak, hogy milyen tartalmaid léteznek. Az olyan tartalomkezelő rendszerek, mint például a WordPress pedig automatikusa frissülő térképeket tudnak kezelni. Ha ezeket töltöd fel a Search Console-ba, akkor a Google folyamatosan értesítést kap az újonnan publikált tartalmakról, és sokkal gyorsabban be tudja indexelni őket.

6. Használd ki a 404-es hibaoldalad

A legtöbb tartalomkezelő rendszer, köztük a Google is, egy úgynevezett 404-es hibaoldalt mutat a látogatóknak akkor, ha egy nem létező aloldaladat szeretnék felkeresni. Ezzel a webhelyed továbbra is működőképes marad, az olvasó pedig tovább tud lépni más aloldalakra.

Ez a 404-es hibaoldal alapesetben sokszor eléggé béna, csak annyi szokott megjelenni rajta, hogy a kért tartalom nem található. Érdemes a saját célodra használni, és odatenni a neked fontos részeket az alapértelmezett szöveg mellé. Akár saját dizájnt is szolgálatba állíthatsz, de ha ezzel nem akarsz foglalkozni, akkor pár extra link beszúrása csupán néhány perc elfoglaltságot jelent.

7. Csatlakoztasd a Google Analytics-et

A Google Search Console mellett a Google Analytics az a szolgálatás, melyet mindenképp érdemes igénybe venned. Bár önállóan nem befolyásolja a SEO-t, nagyon sok elemzést biztosít számodra, melyet megismerve jobbá teheted a webhelyed és a látogatók kiszolgálását. Ez nagyobb elköteleződést vált ki az olvasóidból, amit viszont már a Google is érzékel, és extra látogatókat terel a weboldaladra.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!