Melyek a leggyakoribb hibák a kulcsszavazásnál?

Sokan szeretik a saját kezükbe venni a szövegalkotást, és maguk megírni a különféle kereső optimalizált szövegeket. Ilyenek a meta leírások vagy a különféle termékleírások, de a blogbejegyzések is ide sorolhatóak. Milyen hibákra kell odafigyelnünk, amit kerüljünk a kulcsszavak esetében?

Irreleváns kulcsszavak használata?

Ez a leggyakoribb hiba, amit általában elkövetnek akik maguk szeretnék kézbe venni a tartalomgyártást, illetve magát a SEO-t, keresőoptimalizálást. Pedig még a legalapvetőbb termékek esetében is fontos legalább a Google kulcsszótervezőjében megnézni, hogy milyen szavakra keresnek rá. Ugyanis ezek sok esetben nem azonosak a kulcsszavakkal, amikre mi gondolunk. Mitől függ tehát a kulcsszavak megválasztása? Például a saját célcsoportunktól – a mai tizenéves korosztály teljesen máshogy kereshet rá egy adott termékre, mint az idősebbek. Ezért a nyelvezet nagyon sokat számít ilyenkor. Mindig nézzük meg, hogy mik a leggyakoribb keresőszavak és legalább néhányan alkalmazzunk közülük.

Kizárólag gyakori kulcsszavak használata?

Ez még a Google hirdetések esetében is nagy hiba. Minél magasabb ugyanis a kulcsszó keresettsége, annál több a konkurens, akik szintén ilyen kulcsszavakkal hirdetnek. Ilyenkor szokás mondani, hogy „tű a szénakazalban”. Vagyis ha a termékünk vagy szolgáltatásunk nem valamilyen kifejezetten speciális kategóriába tartozik, akkor bizony számolnunk kell azzal hogy több száz vagy ezer cég használja ugyan ezeket a kulcsszavakat. A megoldás tehát, hogy használjunk közepesen és ritkán keresettségű kulcsszavakat is. Ezeket ugyan kevesebben használják, viszont jó eséllyel azok keresnek általuk, akik egyébként a gyakoribb kulcsszavakra rákerestek már.

A kulcsszavak hiánya?

A legpontosabb találatokat a Google úgy adja ki, ahogyan azt a felhasználók beírták. A helyesírási hibákat többnyire javítja ugyan, viszont a kulcsszavakat a legjobb esetben úgy sorolja be, ahogyan azt beírták. A mai felhasználók főleg mobilról keresnek, ezért ma már leginkább főneveket és különféle jelzőket írnak be bármilyen ragozás nélkül. Tehát ha valaki például piros sportcipőt keres, akkor a keresőbe csak annyit ír be, hogy „piros sportcipő”. Nekünk pedig a legjobb keresés miatt ugyanúgy érdemes ragozás nélkül legalább kétszer háromszor megemlíteni az adott kulcsszót. Ez a gyakorlatban a következő módon fest a „piros sportcipő” példánál maradva: „manapság már igen divatosnak számít a piros sportcipő”. Nem ragoztuk, nem helyeztük többesszámba, hanem egyszerűen elhelyeztük azt az írásunkban. A Google így képes megtalálni a mi oldalunkat az ilyen keresések esetén. Ezért bármilyen leírást készítünk, ha nem is minden mondatban, de legalább két három alkalommal a kulcsszó legyen ragozás nélkül szerepeljen szövegben.

A túl sűrű kulcsszavazás?

A Google nem igazán szereti a mesterséges tartalmakat. Különféle összehasonlító algoritmusokat használ ahhoz, hogy kiszűrje azokat az írásokat, amelyek kizárólag a találati lista előresorolását célozzák meg. Tehát ha olyan tartalmat készítünk, ami csak tőmondatokból és kulcsszavakból áll, akkor a Google keresője lejjebb fogja sorolni az oldalunkat a találati listában. Az üres tartalmakra ráadásul egyébként sem túl sűrűn kattintanak rá az érdeklődők. A meta leírások esetében is fontos, hogy ne csak kulcsszavakból álljon az egész. Legyen értelme, tartalma és úgy rejtsük közéjük a megfelelő kulcsszavakat. Utóbbinál például fontos az is, hogy valóban az adott termékről vagy szolgáltatásról szóljon, másképp nem lesz eredményes.

SZÜKSÉGED VAN KULCSSZÓKUTATÁSRA?