
Menő SEO trendek 2022-ben!
Az utóbbi időszakban rengeteg minden alakult át, ami miatt számtalan változás történt a keresőoptimalizálás területén. A pandémia, az ugrásszerűen fejlődő technológia és az új generációk szokásai mind olyan változásokat hoztak be, amelyekre érdemes komolyabb odafigyelni. Milyen SEO eszközök lesznek tehát ennek kapcsán a legjobbak idén?
Videók
A videók manapság az egyik leginkább fogyasztóbarát típusú tartalomnak számítanak. Egyrészt könnyen kezelhetőek, másrészt sokkal interaktívabb tartalmat készíthetünk vele, mintha szimplán csak az írásra hagyatkoznánk. Ez a mobilos felhasználók számára pedig külön előny, ezért nem árt rászokni, mivel manapság főleg mobilról böngésznek a legtöbben. Videókból ugyanakkor számtalan verzió létezik. Gyárthatunk podcasteket, vlogon keresztül mutathatjuk be a cégünket vagy épp streameket is készíthetünk. Manapság mindhárom forma rendkívül keresettnek számít.
Frissített naprakész tartalmak
Ha a weboldalunkon nem látszik, hogy törődnek vele, az a leendő vevők számára is visszatetsző lehet. Viszont nem csak a weboldalra érkezőknek tűnhet kevésbé szimpatikusnak, de a Google keresőrobotjainak is unalmassá válik idővel – tehát nem fogják előrébb sorolni az oldalt. Az olyan site-ok, amelyek tartalma nem frissített idővel hátrébb csúsznak a találati listán. Ezért fontos, hogy mindig szolgáljunk új tartalmakkal, ha szeretnénk minél több látogatót az oldalunkra.
A Core Web Vitalsnak nem igen van megfelelő magyar kifejezése, viszont a Google egyik fontos kiegészítőjének számít. A lényege, hogy folyamatosan figyeli az adott weboldal betöltési teljesítményét, ami a felhasználó élmény számára rendkívül fontos. Ez pedig a vásárlásnövelés elengedhetetlen eszköze. Segítségével valós idejű riportot kapunk az oldalunkról, ami alapján javíthatjuk a site-unk teljesítményét.
Hosszú, értékes tartalmak
Ahogy mondani szokás a külső megfog, a belső megtart. Ez hatványozottan igaz a tartalomra is. Egy izgalmas weboldalt a Google az alapján is rangsorol, hogy mennyi időt töltenek rajta az érdeklődők. Ha jó írásaink vannak, informatív és könnyen átlátható a weboldalunk akkor nem lehet probléma, egyre többen fogják idővel felkeresni azt. Ám itt is fontos hogy fenntartsuk az érdeklődést: vagyis legyünk naprakészek, osszunk meg folyamatosan új bejegyzéseket.
Új weboldalak
A Google keresője egy jó ideig előrébb sorolja a frissen készült weboldalakat, persze csak ha megfelelő tartalommal – jó kulcsszavakkal és értelmes írásokkal – töltjük fel azt. Hogyan tudunk ebből előnyt kovácsolni? Természetesen ez nem azt jelenti, hogy félévenként új weboldalt kell indítsunk, de ha valóban naprakészen tartjuk a site-unkat és dinamikusan fejlődő weblappal rendelkezünk, akkor érdemes az új termékeknek, valamint szolgáltatásoknak egy pár hónapra landing paget készíteni. A landing page lényegében egy bemutató oldal, az általunk közzétett hirdetésre rákattintva az ügyfél ide érkezik meg. Ez technikailag weboldalnak számít, tehát ugyanúgy előrébb sorolhatja a kereső.
EAT-elv
Vagyis expertise, authoritativeness and trustworthiness – az az szakértelem, tekintély és megbízhatóság. Ez a három alapelv az, amit a Google mesterséges intelligenciája figyelembe vesz, amikor az oldalakat rangsorolja. Hogyan működik ez a gyakorlatban? Egyrészt a kulcsszavakat is figyelembe veszi, másrészt a mondatszerkezetek alapján képes következtetéseket levonni, hogy van-e értelme az adott szövegnek. A másik kettőt pedig egyértelműen a látogatások és a vásárlói visszajelzések is befolyásolják. Ezért érdemes ösztönözni a vásárlókat például egy webáruház kapcsán, hogy értékeljék a termékeket.
GYIK
Vagyis Gyakran ismételt kérdések. Ha ilyen összefoglalót készítünk az oldalunkra – amelyet a vásárlói kérdésekből állítunk össze – az a keresőrobotoknak is szimpatikus. Hiszen egy jól összeállított GYIK általában pont azokat a felmerülő kérdéseket fogja tartalmazni, amelyekre sokan kíváncsiak és egyébként is beütik a Google keresőjébe.