Miért éri meg jól elkészíteni a SEO címet?

A SEO cím az egyik legfontosabb meta elem, melyre érdemes időt szánni. Ez az első elem, melyet a Google keresőt használók látnak a weboldalunkkal kapcsolatban, és ha a leírást nem is olvassák el, a címet biztosan észre veszik. Emellett a Google is felhasználja a találati listák kialakításakor, így a keresőoptimalizálási szempontokat is szem előtt kell tartanunk a megalkotásakor.

A többféle stílus kipróbálásával könnyen tesztelhetjük, milyen típusú címekre kattintanak a leginkább a látogatóink, ezzel pedig lépésről-lépésre gyakorlatot szerezhetünk az optimális SEO cím elkészítésében. Ráadásul a tesztelést a Google is segíti, ha a bejegyzésünk URL címét beküldjük a Search Console tetején található mezőben, és az újra indexelését kérjük, akkor szinte azonnal láthatjuk a változtatásokat a Google keresőben. Itt rögtön előjön, túl hosszú-e a cím vagy másképp néz ki élőben, mint ahogy gondoltuk, és javíthatjuk a hiányosságokat.

Miért éri meg jó SEO címeket írni?

A fentiekből már kiderül, hogy a jó SEO címek elkészítésének egyik célja, hogy felkeltse a figyelmet, és minél több ember kattintson át a Google keresésekből a weboldalunkra. Emellett azonban teszteket is elvégezhetünk, mert az átkattintók száma még nem feltétlenül elég az üzleti céljaink elérésére.

Ha eladunk valamit az oldalunkon, akkor biztos, hogy a vásárolni kívánó embereket érkeznek a keresőből vagy csak információk után kutatnak? A különféle SEO címek próbálgatásával eljuthatunk oda, hogy tényleg a vásárlási céllal érdeklődő látogatók érkezzenek hozzánk nagyobb számban, ezáltal javulhatnak üzleti eredményeink.

Egyes esetekben a SEO cím átkattintás nélkül is működik. Az olyan szolgáltatóknál, mint például a vízvezetékszerelő vagy a duguláselhárítás, a Google keresőt használók a legtöbbször nagyon sürgős megoldást keresnek. Ilyenkor a SEO címben elhelyezett telefonszám átkattintás nélkül is működik, csupán azért, mert a keresést végző személy nem akarja végig olvasni a weboldalakat, hanem azonnali megoldást keresve telefonálni fog. Ennek hatékonyságát ismét csak a tesztelés mutatja meg, ami bizonyítja a tesztek és a hatékony SEO cím közötti relevanciát.

Érdemes a legjobbaktól tanulni, a meta elemeknél ez az alapigazság hatványozottan érvényes. A találati listákon előkelő helyen lévő weboldalak SEO címét áttanulmányozva olyan ötleteket kaphatunk, melyek esetleg eszünkbe sem juthattak, ráadásul ezek már bizonyították hatásosságukat. Szintén érdemes megnézni azokat a cégeket, melyek már évek, évtizedek óta a szakmában dolgoznak, tőlük ugyanis nem csak a keresőoptimalizáláshoz kaphatunk tippeket, hanem az üzletmenetünkhöz is. A kétféle megközelítést kombinálva érhető el az a sikerrecept, mely nem csak jobb találati lista eredményeket, de valódi ügyfeleket is hoz a vállalkozásunknak.

A WordPress alapú weboldalaknál a Yoast SEO bővítménye segíthet megalkotni az ideális meta elemeket, mely itt letölthető: https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/ . A MOZ ingyenes eszköze pedig szintén felhasználható bármilyen webhely SEO címének tesztelésére, ráadásul további ötleteket is ad ennek elkészítéséhez: https://moz.com/learn/seo/title-tag .

A SEO cím mellett a Google kereső a leírást is mutatja, de ennek eredményeit már nem használja fel a találati listák megalkotásakor. Ha azonban csalogató leírásokat készítünk, növelhetjük vele az átkattintási arányt, ami viszont már ismét rangsorolási tényező. Így áttételes módon a meta leírással is tehetünk az oldalunk keresőoptimalizálási céljaiért.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!