
Sokan szövegírókat kérnek meg a megfelelő tartalmak megírására, hogy azok érdekesek és olvasmányosak legyenek. A legtöbben viszont még mindig saját maguk szeretnék ezt megoldani. Akik így döntenek, azok között pedig még mindig akad olyan, aki csalódik amikor az eredmények elmaradnak. Holott sokszor megesik, hogy a tartalmai közt sok a másolt vagy épp irreleváns írás. Az alábbiakban bemutatunk pár jó okot arra nézve, hogy miért fontos a valódi, érdekes szövegi tartalom ilyenkor.
A Google is figyeli
Kevesen tudják, de a Google mesterséges intelligenciája képes arra, hogy megkülönböztesse az értelmes tartalmakat az értelmetlenektől. Vagyis az olyan írásokat automatikusan hátrébb sorolja, amik nem tartalmaznak mást, csupán üres kulcsszavak halmazaiból állnak. Akkor is hátrébb kerül a keresőben az adott tartalom, ha az nem a weblap által megadott témáról szól. Tehát ha például festményeket árulunk, de a kertészkedésről írtunk, akkor nem fogja kidobni a festmények címszó alatt az oldalunkat. Kivéve persze akkor, ha a kertészkedés a festészettel kapcsolatosan került szóba, vagyis tartalmaz jó néhány festménnyel kapcsolatos kulcsszót is. Ha ezeket viszont véletlenszerűen illesztjük be, akkor sem járunk majd jól. A kereső ugyanis figyeli, hogy az adott szavak mennyire kapcsolódhatnak egymáshoz. Talán még nem tökéletes ez a funkciója, de folyamatosan fejlesztik. Ezért idővel azok a tartalmak sem fognak előrébb kerülni a keresőben, amiket például hanyagul angolról Google fordítóznak magyarra – vagyis tele vannak törtmagyar mondatokkal.
Vevőcsalogatás és megtartás
A Google keresőt még csak-csak becsaphatjuk egy két trükkel, azonban a leendő vásárlóinkat nem. Egy törtmagyar mondatokkal teli, érdektelen írás pillanatok alatt elriasztja a leendő vásárlóinkat. Ráadásul az ilyen szövegekről nagyon sokan azt gondolják, hogy a megbízhatatlan, csaló weboldalak védjegye. Ellenben egy érdekes, jól megfogalmazott és témába vágó tartalom nem csak jobb helyezést ad a keresőben, de képes megtartani a vevőinket is. Sőt, vásárlásösztönző hatása van. Bizonyított, hogy azok a weboldalak és áruházak, amelyek izgalmas, használható tartalmat osztanak meg, jóval több vásárlót szereznek a szimpátia miatt. Ráadásul visszatérő vevőket is, mert ezáltal emlékezni fognak rájuk.
Segít a pozitív megítélésben
Az érdekes és értelmes tartalom egyértelműen közelebb hozza vevőinkhez a vállalkozásunk. Nem elég, hogy szimpatikussá válunk számukra, de sokkal inkább kitartanak majd a termékeink vagy szolgáltatásaink mellett. Még akkor is, ha idővel kénytelenek vagyunk árat emelni. Állandó, visszatérő vevőket szerezhetünk, akik nem csak az általunk árult termékek miatt térnek vissza is. Megkedvelnek bennünket. Márpedig az állandó ügyfelek nélkülözhetetlenek bármelyik jól működő vállalkozás számára.
Pozitív értékelést kaphatunk
A leggyakoribb eset a jó tartalmakat illetően, hogy ezek miatt saját termékeinket vagy szolgáltatásainkat is felértékelik az vásárlóink. Tehát már pusztán amiatt pozitív értékelést adhatnak termékeinkre a közösségi média felületeken, mert tetszenek nekik az írásaink. A tényleges tartalomnak ezért sokkal nagyobb a jelentősége, mint azt elsőre hinnénk. Ráadásul a jó tartalmakat megosztják az emberek másokkal is, beszélnek róla. Gyakorlatilag ingyen reklámot csinálnak nekünk. Ezért valóban megéri kicsit jobban odatenni magunkat, és a megfelelő kulcsszavak megválasztása mellett érdekes témákat megosztani a blogunkban, valamint izgalmas termékleírásokat megjeleníteni webáruházunkban. Szóval olyan hellyé tenni a weboldalunkat, ahová az emberek szeretnek olvasni járni. Jó példát szolgáltatnak erre a különféle táplálékkiegészítőket forgalmazó webáruházak. Számtalan olvasójuk van, hiszen számtalan leírást találnak a különféle étrendekről és edzéstervekről. Ha ennek kapcsán táplálékkiegészítőt szeretnének vásárolni, akkor pedig külön ezért már nem fognak egy másik webáruházat felkeresni.