A Google új, hírcsatornás mobil honlapot adott ki az USA-ban, amelyre a következő két hétben nemzetközi bevezetésre kerül sor.

Ez talán a Google.com kezdőlapjának legdrámaibb és legjelentősebb változata (a leglátogatottabb URL globálisan) Mivel a Google 1996-ban indult .

A fejlett, dinamikus belépési pont a világ legnagyobb keresőmotorja számára elérhető lesz a mobileszközökön a Google webhelyén és mobilalkalmazásain keresztül, de az asztali számítógépre is felkerül.

Nézzük meg, mi változik, és hogyan, valamint hogy mit jelenthet a marketingesek számára.

Mi más az új honlapon?

A Google új honlapja lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy frissítsenek egy olyan hírcsatornát, amely frissítései érdeklődési körük, helyük és múltbeli keresési magatartásuk alapján.

A Google.com webhelyén (mobil eszközön) négy ikon alapú lehetőség van: Időjárás, Sport, Szórakozás, Étel és ital.

Az “Időjárás” és az “Élelmiszer & Drink” opciók azonnal felhasználhatók, mivel a felhasználó helyadatait a célzott eredmények elérése érdekében veszi át. A “Sport” és a “Szórakozás” beállítások kicsit több testreszabást igényelnek, mielőtt a felhasználók teljes mértékben kihasználhatják őket. Ennek hiányában a Google csak népszerű és népszerű történéseket fog felmutatni az egyes kategóriákon belül.

Az alábbi példában megérintettem a “Sport” ikont, majd kiválasztottam egy baseball csapatot, a Boston Red Sox-ot. E preferencia alapján a Google tudja, hogy frissítéseket mutat ezen a csapaton a kezdőlapomon. Az eredmények médiaformátumban változtak, mindent a Tweets-ről a GIF-kre és a videókra a feedemben.

Ez azt jelenti, hogy az ikonikus keresősáv, a Google embléma és a szegély nélküli fehér felület használata nélkül megszoktuk, hogy az egyes felhasználók tápláléka egyedülálló lesz. Amint elkezdek rétegezni több olyan témában, amelyekről érdekel, a Google szerez több információt, amellyel a takarmányomat testreszabhatja.

A Google mobilalkalmazásban, a fenti feliratkozás alapján, a kezdőlapom a következőképpen néz ki:

Ez elég nagy elhagyás és tapasztalat, hogy a Google.com weboldalán hamarosan tükrözni kell. Mostanra az utóbbi megtartja a régi esztétika elegendő felismerhetőségét, de az alkalmazásalapú verzió jobban tükrözi a javasolt tartalom elhelyezését.

A megbízható keresősáv még mindig ott van, de a felhasználókat arra ösztönzik, hogy kölcsönhatásba lépjenek az érdekeikkel. Az interfész a megérintéshez és a gépeléshez készült.

Sashi Thakur, a Google mérnöke elmondta,

“Azt akarjuk, hogy az emberek megértsék, hogy információkat fogyasztanak a Google-tól. Lekérdezés nélkül lesz. ”

Ez lényegében kiterjeszti a Google Android alkalmazásban elérhető funkcionalitást December óta . A Google továbbra is használja a push értesítéseket, ha frissítésekre van szüksége a forgalomra, az időjárásra és a sportra vonatkozóan, a felhasználó beállítási preferenciái alapján.

Miért indítja el a Google a terméket most?

A Google azért küzdött, hogy jelentős kereskedelmi találatot találjon a nagymértékben jövedelmező keresési hirdetési üzletével. Ez a vállalkozás keresési lekérdezésekre és felhasználói adatokra támaszkodik, így minden olyan elem, amely a felhasználóknak több időt fordít a Google-ra, jelentős értéket képvisel.

Ugyanez a motívum a Google fenntartások fokozott jelenlétéhez vezetett, amelyek most lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy a keresési eredményoldalon számos szolgáltatást töltsön be.

Ahogy a Google nyilatkozta a hivatalos közlemény , “Minél többet használja a Google-t, annál jobb lesz a takarmány.”

A felhasználók megadják a lekérdezést, amikor elgondolkodnak arról, hogy mit akarnak találni; A Google előzetesen elhárítja ezt a tartalmat, mielőtt még tisztában lennénk azzal, amit pontosan szeretnénk tudni. Azáltal, hogy olyan szolgáltatást kínál, amely növeli a pontosságot a megnövekedett használattal összhangban, a Google azt reméli, hogy a felhasználók új információkat keresnek.

Ez lehetővé teszi a Google számára, hogy több olyan kezdeményezést is magába foglaljon, amelyeken dolgozik, például Tény ellenőrzési és Google Hozzászólások .

Meg lehet bocsátani, hogy megkérdezed, vajon a Google megpróbálja újra elérni a társadalmi médiumokat. A rövid életű Google+ platform elpusztítása után a Google a Facebookon a digitális hirdetési dollárért folytatott küzdelemben is hiteles fenyegetést jelentett.

A Facebook algoritmikus hírcsatornája jelentős szerepet játszott a népszerűség növekedésében, és a Google Postálásokba beépített hírcsatornában minden bizonnyal olyan elemekről van szó, amelyek egy bizonyos közösségi hálózatot idéznek a Google új kezdőoldalán. Az olvasók is felidézi a iGoogle 2005-ben hasonló kísérletet tett arra, hogy személyre szabja a honlapot.

Ez azt mondta, valószínűbbnek tűnik, hogy ezeket a változtatásokat a legutóbbi Amazon-indítások miatt indították el, mint a Facebook közvetlen kihívásaként.

Az Amazon szinte szédítő mennyiségű termék-bejelentést és felvásárlást hozott későn. Tiszta játékként működő e-kereskedelmi vállalatként gyors növekedésük okozhatta a megdöbbenést a Google-nál, és reagálni kell.

Különös érdeklődés az új Google-hírcsatornához képest A közelmúltban Az Amazon Spark-tól, az Amazon Prime tagjainak árusított tartalmáért. Ez csak az iOS alkalmazáson keresztül érhető el most, de hamarosan az Android-on is megjelenik.

A Spark az Instagram egyik riválisa valamilyen módon, nagyon vizuális takarmánnyal és néhány korai partnerséggel a szociális média befolyásolóival. Hasonló a Pinteresthez is, mert arra ösztönzi a felhasználókat, hogy kedvenc képeiket később tárolják, és egyértelműen megpróbálják megérinteni a “Discovery” fázist, amely A Pinterest a közelmúltban játszott .

Az Amazon is elindította a “Érdekes Finds” streamet, amely észrevehetően Pinterest-stílusban működik:

A Google célja a Pinterest és a “Hasonló elemek” És újjáélesztette Vizuális keresés Technológiát, amely az új Google-objektumot táplálja.

A Google bejelentette az új honlapot, hogy használják a “felfedezni” és “feltárni” igéket. Mind az Amazon, mind a Pinterest igyekezett alakítani és pénzt keresni a keresési alapú vásárlási út ezen szakaszaiban; A Google nyilvánvalóan úgy gondolja, hogy a honlapja új életet igényel, ha versenyezni akar.

Meg fogja nyitni az új lehetőségeket a marketingesek számára?

Majdnem biztosan. Ezt a jelenlegi keresési stratégiák elemeinek üdvözlendő elemévé kell tekintenünk, és új lehetőségeket kell kínálnunk a célközönség előtt.

A Google nem indítja el ezt a terméket az alapvető keresőtermékei számára fennálló egzisztenciális fenyegetés miatt, amely még mindig uralja a nyugati piacokat:

Forrás: Moz / Jumpshot

A frissítésnek ösztönöznie kell a felhasználói viselkedés megváltozását. Ahogy az emberek hozzászoknak az új élményhez, új módszerekkel fognak kapcsolatba lépni a Google-val, és a marketingeknek fel kell készülniük erre.

Fizetett szempontból számíthatunk arra, hogy új lehetőségeket nyitnak a hirdetők számára, de nem a közvetlen jövőben.

Az Amazonnak két bevett bevételszerzési mechanizmusa van a Sparkon belül: a felhasználóknak fel kell venniük a Prime-et (éves díjért), hogy hozzáférjenek hozzájuk, és ha igen, akkor megkapják az eredményeket. Nem meglepő, hogy mikor vagyunk az Amazonon, megkérdezik tőlünk, hogy termékeket akarunk-e vásárolni.

Ez nem mindig áll fenn a Google-nál, ahol a hírcsatorna elsődleges célja a felhasználókkal való tapadás, és ösztönözni őket arra, hogy több időt töltsenek a webhelyen.

A szponzorált tartalmak és (majdnem elkerülhetetlenül) kifizetett e-kereskedelmi hirdetések beállításai később érkeznek majd, miután létrehoztak egy nagy és elfoglalt felhasználói bázist.

Kapcsolódó olvasmány

Stock image of a smashed piggy bank with Euros strewn around it and a hammer off to one side.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!