Az idők megváltoztak. Elmúltak az éves algoritmus-frissítések napjai, amelyek felgyorsítják a keresési eredményeket, és hagynak bennünket. Napjainkban napi vagy heti gyakorisággal láthatja a rangsorolást és a forgalom változásait – és az algoritmusok esetében a Google ritkán is megerősíti a frissítéseket. Valójában szerint Olga Andrienko , A SEMrush globális marketing vezetője, a 28 frissítés SEMrush nyomon követése idén, csak két a Google megerősítette.
Mit jelent a SEO? A Google útmutatása és átláthatósága nélkül, hogyan reagálunk a rangsorváltásokra vagy esetleges büntetésekre, és mit kell tudnunk?
Az SMX Advanced szakértői szakértői az elmúlt héten foglalkoztak ezekkel a kérdésekkel a “Algoritmus frissítések kezelése: Milyen fejlett SEO-k tudniuk kell” című munkamenetben. Andrienko és panelisták Marie Haynes (Tulajdonos, HIS Web Marketing) és Jeff Preston (Senior Manager, SEO, Disney Interactive) néhány tippet és ellenőrző listát adott a SEO-eknek a büntetések felismerésére, a forgalom csökkentésére és a szükséges lépésekre. Lássuk.
Nem te, én vagyok
A panelisták szerint csak azért, mert egy nagy forgalmat vagy rangsor veszteséget látott azon a napon, amikor egy algoritmus frissítésbe került, ez nem jelenti azt, hogy büntetést kapott. Valójában ez valószínűleg nem egy büntetés.
Ahogy mindkettő Haynes és Preston is megjegyezte, számos olyan dolog van, amely hirtelen forgalomcsökkenést eredményezhet: helyszíni újratervezés, webhelyfrissítések, elemzési beállítások stb. Ha kétségei vannak, akkor valószínűleg nem a Google.
Mielőtt feltételezné, hogy büntetést szenvedett, azonosítsa a webhelyén végrehajtott módosításokat. Beszéljen a QA csapattal, ellenőrizze a technikai csapat tevékenységét, beszéljen a tartalomcsapattal – bárki, aki rendelkezik a frissítés frissítésével, legyen az első kommunikációs vonal.
A felszólalók azt is megjegyezték, hogy fontos tudni az adataidat, hogy képesek legyenek valódi értékelésre. Haynes ad nekünk egy ellenőrző listát a dolgok, hogy vizsgálja meg:
Ellenőrizze a Search Console-ot. Ha manuális bírságot ítél meg, akkor ott találkozol.
Határozza meg, hogy mely oldalak látták a forgalom csökkenését. Ha csak egy oldalt érintenél, akkor ez nem algoritmusváltozás.
Ellenőrizze az összes szerves forgalmi adatot. Ha egy algoritmus frissítése hatással volt rájuk, csak hatást kelthet a Google-ban.
Nézd meg versenytársait. Megváltozott a versenytárs? Az algoritmus frissítései bizonyos típusú keresési eredményekre és iparágakra irányulnak. Vessen egy pillantást a versenytársak rangsorára.
A nap végén egyáltalán nem érte el a büntetést, és fontos megnézni minden Az egyéb tényezők közül, amelyek először a forgalom csökkenéséhez vezethetnek.
Eszközök vezethetnek minket
Ha a SEO térben dolgozik, tudod, hogy szerszámok vannak mindent, beleértve a SERP-ingadozást. És ahogyan Andrienko rámutatott, mindenkinek számos előnye van.
De az eszközök eddig csak eddig tudtak minket. Figyelembe kell vennünk azt a tényt, hogy egyes iparágak egyszerűen ingadoznak többet, mint mások, vagy hogy a mobil eredmények inkább az asztalnál ingadoznak. Amint Andrienko megmutatta, a sport eredmények szinte mindig különbözőek, attól függően, hogy mi történik aznap. Ugyanez a szórakozás és a hírek is.
A szerszámok jól követhetik a webhely teljesítményét, és bár mindig érdekes látni a változásokat a SERP-ben, győződjön meg róla, hogy a nagy képet nézed. Nézz túl a saját webhelyén, hogy lássa, hogyan teljesít az iparág, és hogyan hatnak rá. És amint fentebb megjegyeztük, csak azért, mert egy eszköz megmutatja nekünk a SERP ingadozásokat, ez nem jelenti azt, hogy büntetést kapott.
Tetszett és értékes
Ha a Google meg tudja találni, hogy mely webhelyeket szeretne, miért nem tudják kideríteni, hogy mely webhelyeket mindenki szereti? Szerettem ezt az elképzelést Haynes-től, és mit is jelent: a Google a lehető legjobb élményt kívánja nyújtani a felhasználóknak. Azt szeretné, hogy a felhasználók számára, amit keresnek, és a frissítések, amiket most látunk, erre irányulnak.
Megoldás: Preston észrevette, hogy a Disney eltávolította a 80 000 alacsony minőségű oldalt, és lendületet adott az ökológiai forgalomban. A legtöbb tartalmat eltávolító webhelyek nem látják a szerves ugrást; Mivel ezeknek az oldalaknak a többsége alacsony színvonalú volt, és havonta ~ 1 látogatást kaptak, semmilyen módon nem segítették a webhelyet.
Haynes az E-A-T-re (tapasztalat, hatóság, bizalom) is összpontosított, és megjegyezte, hogy ha nem folytatod ezeket a dolgokat, akkor a versenytársak lesznek túlszárnyalva.
Arról is beszélt, hogy bizonyos emberek és / vagy márkák bizonyos EAT-okat tartalmaznak, és a Google arra törekszik, hogy ezeket a dolgokat összekapcsolja.
Wrap-up
A hangszórók fantasztikus munkát végeztek, hogy mit keresnek, hogyan találjanak információt és mit tegyenek, ha büntetést kapnak. De az egyik legfontosabb tanács az egészet az volt, hogy beszéljen az iparági barátaidról. Ha változásokat vagy furcsa előfordulást tapasztal, keress meg másokat a keresési területen, és valószínűleg képesek lesznek a megfelelő irányba mutatni.
És a nap végén csak helyezze webhelyét. Ha úgy gondolja, hogy valamit megtesz, ami büntetést indít, akkor hagyja abba és javítsa ki. Ha úgy gondolja, hogy webhelye javítható, akkor dolgozzon. A keresőmotorok minőséget akarnak kiszolgálni, és az a feladata, hogy megadja nekik ezt.
Nem sikerült SMX-t készíteni? Mindenképpen nézze meg az alábbi hangszórók bemutatóit:

Néhány véleménnyel ebben a cikkben kifejezhetjük a vendég szerzőjét, és nem feltétlenül a Search Engine Land. A személyzet szerzői szerepelnek itt .

A szerzőről

Casie Gillette a Digitális Marketing marketing igazgatója KoMarketing , Egy B2B online marketing cég székhelye Bostonban, MA. 12 éve dolgozik a keresőiparban, és szereti az internethez kapcsolódó összes dolgot.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!