Melyek a leggyakoribb hibák a kulcsszavazásnál?

Sokan szeretik a saját kezükbe venni a szövegalkotást, és maguk megírni a különféle kereső optimalizált szövegeket. Ilyenek a meta leírások vagy a különféle termékleírások, de a blogbejegyzések is ide sorolhatóak. Milyen hibákra kell odafigyelnünk, amit kerüljünk a kulcsszavak esetében?

Irreleváns kulcsszavak használata?

Ez a leggyakoribb hiba, amit általában elkövetnek akik maguk szeretnék kézbe venni a tartalomgyártást, illetve magát a SEO-t, keresőoptimalizálást. Pedig még a legalapvetőbb termékek esetében is fontos legalább a Google kulcsszótervezőjében megnézni, hogy milyen szavakra keresnek rá. Ugyanis ezek sok esetben nem azonosak a kulcsszavakkal, amikre mi gondolunk. Mitől függ tehát a kulcsszavak megválasztása? Például a saját célcsoportunktól – a mai tizenéves korosztály teljesen máshogy kereshet rá egy adott termékre, mint az idősebbek. Ezért a nyelvezet nagyon sokat számít ilyenkor. Mindig nézzük meg, hogy mik a leggyakoribb keresőszavak és legalább néhányan alkalmazzunk közülük.

Kizárólag gyakori kulcsszavak használata?

Ez még a Google hirdetések esetében is nagy hiba. Minél magasabb ugyanis a słowo kluczowe keresettsége, annál több a konkurens, akik szintén ilyen kulcsszavakkal hirdetnek. Ilyenkor szokás mondani, hogy „tű a szénakazalban”. Vagyis ha a termékünk vagy szolgáltatásunk nem valamilyen kifejezetten speciális kategóriába tartozik, akkor bizony számolnunk kell azzal hogy több száz vagy ezer cég használja ugyan ezeket a kulcsszavakat. A megoldás tehát, hogy használjunk közepesen és ritkán keresettségű kulcsszavakat is. Ezeket ugyan kevesebben használják, viszont jó eséllyel azok keresnek általuk, akik egyébként a gyakoribb kulcsszavakra rákerestek már.

A kulcsszavak hiánya?

A legpontosabb találatokat a Google úgy adja ki, ahogyan azt a felhasználók beírták. A helyesírási hibákat többnyire javítja ugyan, viszont a kulcsszavakat a legjobb esetben úgy sorolja be, ahogyan azt beírták. A mai felhasználók főleg mobilról keresnek, ezért ma már leginkább főneveket és különféle jelzőket írnak be bármilyen ragozás nélkül. Tehát ha valaki például piros sportcipőt keres, akkor a keresőbe csak annyit ír be, hogy „piros sportcipő”. Nekünk pedig a legjobb keresés miatt ugyanúgy érdemes ragozás nélkül legalább kétszer háromszor megemlíteni az adott kulcsszót. Ez a gyakorlatban a következő módon fest a „piros sportcipő” példánál maradva: „manapság már igen divatosnak számít a piros sportcipő”. Nem ragoztuk, nem helyeztük többesszámba, hanem egyszerűen elhelyeztük azt az írásunkban. A Google így képes megtalálni a mi oldalunkat az ilyen keresések esetén. Ezért bármilyen leírást készítünk, ha nem is minden mondatban, de legalább két három alkalommal a kulcsszó legyen ragozás nélkül szerepeljen szövegben.

A túl sűrű kulcsszavazás?

A Google nem igazán szereti a mesterséges tartalmakat. Különféle összehasonlító algoritmusokat használ ahhoz, hogy kiszűrje azokat az írásokat, amelyek kizárólag a találati lista előresorolását célozzák meg. Tehát ha olyan tartalmat készítünk, ami csak tőmondatokból és kulcsszavakból áll, akkor a Google keresője lejjebb fogja sorolni az oldalunkat a találati listában. Az üres tartalmakra ráadásul egyébként sem túl sűrűn kattintanak rá az érdeklődők. A meta leírások esetében is fontos, hogy ne csak kulcsszavakból álljon az egész. Legyen értelme, tartalma és úgy rejtsük közéjük a megfelelő kulcsszavakat. Utóbbinál például fontos az is, hogy valóban az adott termékről vagy szolgáltatásról szóljon, másképp nem lesz eredményes.

SZÜKSÉGED VAN KULCSSZÓKUTATÁSRA?
Jeśli Ci się podobało, proszę podziel się ze znajomymi!