SEO trendek 2022

A megfelelő keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb művelet, hogy sikert arassunk webáruházunkkal vagy weblapunkkal. Ám ahogy az a legtöbb metódusnál lenni szokott, ebben az esetben is szinte évről-évre változnak az aktuális trendek. Pontosabban a fogyasztók és az érdeklődők igényei változnak, amiket bizony a SEO-nak is követnie kell. Melyek tehát idén 2022-ben azok a fogások, amelyekkel sokkal jobban megtalálhat minket a célközönség? Lássuk csak…

Itt a Mama!

Persze ebben az értelemben a MUM nevezetű rövidítésről van szó, amely a Google egyik új algoritmusa. Miről is szól viszont pontosan ez az újdonság? A MUM a korábbi BERT algoritmushoz képest 75 nyelven tudja értelmezni a keresőben a szövegeket, videókat vagy képeket. A Multitask Unified Model (MUM) sokkal összetettebb keresési lehetőséget generál a felhasználók számára, mint az elődje. Képes előre gondolkodni. To znaczy, hogy a keresésből már összerakja magának a képet arról, miszerint a felhasználó vélhetően mire fog még rákeresni. Ezért már előre olyan plusz javaslatokat tesz, ami az újabb keresés beütése nélkül képes részletekbe menően segíteni a felhasználónak. Ebből adódóan az algoritmus segítségével könnyedén tudjuk bővíteni a tudásunkat. A MUM egy olyan keresési mátrixot tud éppen ezért létrehozni, ami egyaránt tartalmaz képeket, szöveget és videókat. Hogyan érinti viszont ez azokat, akiknek webáruházuk vagy weboldaluk van? Elvileg sokkal jobb elérést kaphatnak, hiszen az új algoritmus most már nem csak a kulcsszavakat veszi kizárólag figyelembe, hanem összeköti azt a felhasználó más kereséseivel felismerve, hogy mi lehet számára a legoptimálisabb.

Hangot kell adnunk a jelenlétünknek?

Nos, tulajdonképpen igen. Ugyanis a hangalapú keresés már most egyre elterjedtebb. Ahogyan a mobil böngészésre terelődött a hangsúly az utóbbi években, úgy fejlődött a hangalapú keresés is. Az emberek ma már szeretnek a mobiltelefonjukról intézni mindent – ráadásul mindezt a lehető legkevesebb gombnyomással. Tumblr teendők ennek kapcsán? Egyszerűen olyan SEO szövegeket kell megfogalmaznunk, amit az élő beszédben hallanánk. Pontosan ahogyan a hangalapú kereséssel szokás keresni.

Filmy

Pontosan a mobiltelefon használatának túlsúlya miatt a videók is sokkal elterjedtebbek lesznek. Egy megfelelően felépített videómarketinggel valóban nagyot lehet kaszálni, amennyiben a videó vizuálisan is érdekes.

és mi a helyzet a többivel?

A blogok és a SEO szövegek továbbra sem fognak kimenni a divatból. Sőt, még inkább relevánsok lesznek a fenti újdonságok mellett. Ugyanez a helyzet a közösségi platformokkal. A mobiltelefon használat növekedésével a közösségi oldalak is párhuzamosan fejlődnek. Még mindig töretlen, sőt egyre növekvő népszerűségnek örvend a Facebook, az Instagram és a TikTok is. Mindegyik platform kiváló ahhoz, hogy a megfelelő tartalommal saját oldalunkra irányítsuk a célcsoportot. Tehát akik továbbra is a „hagyományos” módszereknél maradnának, azok sem fognak semmit veszteni.

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!