Cu siguranță tot mai mulți oameni deja simt asta, hogy néhány éve gyökeres változások indultak el az internethasználat területén. Ezek a változások drasztikusan elkezdték átalakítani a keresőoptimalizálás módszereit is. A hagyományos metódus helyett ma már sokkal kiterjedtebb lehetőségek tárulnak elénk, amelyek nem csak a felhasználók viselkedése, de a keresőrendszerek módosulása miatt is kicsit egyre másabbá válik.

Keresőalkalmazások helyett közösségi média
Már 2011 óta mérhető a közösségi média keresésre való használatának egyre általánosabb elterjedése. A legtöbben a Facebookon, illetve az Instagramon keresik fel a szolgáltatókat vagy a webáruházakat. Az ott megosztott termékek után kattintanak át a megfelelő oldalakra, továbbá a közösségi médián található vélemények, bemutatók alapján keresnek rá gyakran az adott site-ra. Ebből adódóan néhány vélemény szerint a SEO megszűnik létezni idővel, hiszen miért is kellene erőlködni a megfelelő tartalommal a weboldalakon, ha egy szimpla poszt a közösségi médiában megteszi? Ez pedig nem jelenik meg a keresőkben olyan nyomatékosan. Legalábbis egészen mostanáig nem volt releváns… A Google változtatása azonban megmenteni látszik a helyzetet méghozzá új kereső algoritmusával.
Fúziós keresés
A keresőmotorok mesterséges intelligenciája és algoritmusa elképesztő iramban fejlődik. A Google új, MOM nevezetű algoritmusa például képes arra, hogy megfelelően összekösse a vizuális és a szöveges keresést. Mindezek kombinációja alapján felméri, hogy mire lehetünk még kíváncsiak a téma kapcsán. Találatai ezáltal jóval komplexebb és széles körűbb megoldásokat adnak. Ez a SEO-nak is kedvez. Ráadásul összeköti a közösségi platformokon futó tartalmakat a kereső találataival. Tehát gyakorlatilag a közösségi médián megjelent bejegyzéseket is jobban figyelembe veszi. Ez nem csak jóval kedvezőbb SEO szempontból, de a kisebb cégeknek és webshopoknak is jó hír. Általa olyan találatokat kaphatnak az új algoritmus kapcsán, amelyet korábban maximum csak hosszas keresőoptimalizálási folyamat után érhettek volna el.
Kevesebb PC és jóval több mobil
Ha csak a keresőszavakat, avagy a linképítést nézzük, jelentősen változott a felhasznált eszközök területe. A számítógépekről való keresés szinte elenyészővé vált a mobiltelefonokéhoz képest. Ezért nem csak a weblapok optimalizálását kellett jócskán átgondolni, de a kereső kifejezéseket is. Mobilról másképp keresünk, gyakran lustábban, sokkal inkább csak a kulcsszavakra koncentrálva. Ezért ehhez a SEO-nak is idomulnia kellett. Ráadásul egyre elterjedtebbé vált a hang alapú keresés, ami szintén kicsit „más nyelvet” kíván, mint az írásos. Pont emiatt a conţinut is változik. Egyrészt a videós, SEO értékkel bíró tartalmak jóval keresettebbek, másrészt a valódi értelemmel bíró szövegek válnak kelendőbbé. Miért? Mert a buszon utazva, vagy az ágyból szívesebben olvasgatunk a mobilon a szemnek még nem fárasztó hosszúságú, de mégis érdekes tartalmakat. A videónézéssel is ugyanez a helyzet, szívesebben választjuk ahelyett, hogy komolyabb leírások száraz anyagaiba bonyolódnánk bele. Egy érdekes és értékkel bíró blogbejegyzés, na meg egy jól sikerült videó mobilbarát verzióban ma már jóval hatékonyabban tud eladni, mint a hagyományos megközelítéseknél.
Milyen következtetésre jutunk mindebből?
A SEO tovább él, egyáltalán nem fog kikopni, sőt épp ellenkezőleg. Egyes mérések szerint a továbbiakban még nagyobb szükség lesz rá, ahogyan belépünk az 5G által működtetett virtuális valóságba. Ott pedig az írás sem fog elveszni, csupán csak átalakul.