Ipari SEO- és marketing

Korábban megszokott volt, hogy főleg azon cégek és áruházak figyeltek oda inkább a megfelelő SEO-ra, amelyek az általános lakossági felhasználást célozták meg. Azonban manapság a vásárlók részéről is erősen nőtt az igény arra, hogy más szegmensek is megfelelően képviseltessék magukat az online térben. Ebből adódóan az építőipar területén is óriási változások vették kezdetét. Az alábbiakban bemutatjuk mit érdemes egy építőipari cégnek SEO szemszögből használnia, és mire figyeljen oda?

Építőipari SEO – majdnem olyan, mint a többi, ám mégis kicsit más

Az építőiparban használatos Optimizare motor de căutare nem tér el sokban attól, mint ha például egy ruházati üzlet weboldalát optimalizálnánk. Viszont mégis akadnak olyan részletek, amire érdemesebb odafigyelnünk. Ennek az egyik lényeges része a pontosság és a hitelesség. Ez persze minden weblap esetében fontos, azonban az építőipari termékek és szolgáltatások esetében talán még jobban. Miért? Mert ebben a szegmensben elsősorban olyan termékeket árusítanak, amelyeket nem lehet csak úgy egy futárral mindig kiszállítani. Ezen kívül az építkezéshez köthető termékek és szolgáltatások a dinamikus árváltozás miatt sokkal érzékenyebben reagálnak a piacra. Hogy egy indokkal éljünk: egy építkezésnél sokkal fontosabb a pontos költségvetés, mint egy ruha esetében, ezért a vevők a pontosabb árakat fogják keresni. A következőkben alcímenként olvashatjuk, mire figyeljünk oda.

Részletes leírás – sokkal részletesebben, mint gondolnánk

Az építőipari termékek és szolgáltatások olyan részét képzik a piacnak, ahol nagyon számítanak a mértékek és az értékek. Acest lucru înseamnă, hogy a leendő vásárló/megrendelő – legyen az cég, vagy magánszemély – a megnevezések mellett az árakra is rá fog keresni. Vagyis a kulcsszavazás esetén ne csak a termékek és szolgáltatások pontos nevét alkalmazzuk a tartalomban. Adjunk meg árakat, lehetőleg pontosakat, és úgy, hogy a lakossági és a céges felhasználók is jól értsék. Mit jelent ez? Például ha cementport árusítunk, akkor ne csak a nagy kiszerelés árait adjuk meg. Gondoljunk a lakosságra is – már ha feléjük is szeretnénk célozni az eladásainkat. Mindenképp úgy tüntessük fel az árakat, hogy legalább egy körülbelüli értéket megadva a leendő vásárló láthassa azokat. Az építőiparhoz köthető szolgáltatásoknál és termékeknél sajnos gyakori, hogy kizárólag ajánlatkéréssel kapnak árat az érdeklődők. A mai internethasználó korosztály viszont már azonnal szeretne látni legalább egy viszonyítást. Ezért a legjobb, ha az olyan az árakat is feltüntetjük minimum egy -tól árazással, amelyeket csak pontos felmérés után tudunk majd konkretizálni.

Közérthetőség – ne csak szakszavakat használjunk!

Súlyos hiba, amikor egy építőipari cég kizárólag szakszavakat használ a weboldal vagy a blog tartalmában. Ezt a kereső sem fogja jó néven venni, hiszen szakszavakra általában csak azok keresnek rá, akik a szakmában dolgoznak – vagyis igen kevesen a vásárlókhoz képest. Ha viszont nekünk az a célunk, hogy az a vásárló is megtaláljon minket, aki saját maga szeretné mondjuk felújítani a házát, akkor más megfogalmazásokat is használnunk kell. Például faipari termékeknél ne csak annyit használjunk, hogy „borovi fa”, hanem fogalmazzuk bele a leírásba az „erdei fenyő faanyag” kifejezést is. A lakosság nagy része úgyis elsődlegesen a „fenyő fa anyag” kifejezésre fog rákeresni. Ezen kívül hasznos lehet például pontosan ezekre a szakszavakra egy külön lapon megnyíló értelmező kisokost is készíteni. Ezzel nem csak a SEO kulcsszavainak erősségét dobjuk meg, de a leendő vásárlóink is hálásak lesznek érte. Összességében tehát abból kell kiindulni, hogy minden céges megrendelés végén van egy lakossági felhasználó, aki keresni fogja az interneten a különféle építőipari anyagok árait. Ő viszont gyakran nem ismeri a szakkifejezéseket.

Változó generációk

Az építőiparban gyakori jelenség, hogy a tulajdonos általában az idősebb – még nem teljesen digitalizált – korosztályból származik. Viszont a lakossági, online kereső vásárlók már a mai harmincas korosztályt jelentik ebben a szegmensben. Nekik másképp kell kínálni ezeket a termékeket is. A szállítás terén nagy fokú rugalmasságot várnak el, valamint közérthető, olvasmányos leírást az adott termékek felhasználásáról – mivel szeretnek maguk megoldani sok mindent. Ezért nem árt, ha például van a weblapon egy építőipari blog, amely ötleteket ad az adott termékek használatára.

Daca ti-a placut, vă rugăm să împărtășiți cu prietenii dvs!