local seo hungary

Kis- és középvállalkozásként nagyon sokszor a környéken lakó ügyfelekből élünk meg, különösen igaz ez, ha fizikailag is létező üzlethelyiségünk van. Kiemelkedő szerepe van ekkor a lokális SEO-nak, melynek során azt akarjuk elérni, hogy a szolgáltatásunkra rákereső helyieknek a Google a mi üzletünket ajánlja.

A helyieket célzó keresőoptimalizálásnak tehát van tétje, és vannak olyan trükkök, melyekkel sokat dobhatunk a vásárlóink számán. Ebben a cikkben 6 tippet ismerhetünk meg a lokális SEO jobbá tételére.

1. Gondoskodjunk a Google Cégem profilunkról

Az első és legfontosabb dolog a Google Cégem (Google My Business) profilunk karban tartása. Ha még nem rendelkezik ilyennel a vállalkozásunk, akkor a https://www.google.com/intl/hu_hu/business/ címen hozzá lehet adni a saját profilunkat. Egyes esetekben előfordulhat, hogy egy másik ember, például a Google helyi idegenvezetője, már létrehozta ezt a fiókot. Ilyenkor nincs más tennivalónk, mint igazolni a Google felé, hogy mi vagyunk a valódi tulajdonosok, és rögtön meg is kapjuk a hozzáférést az entitáshoz.

Természetesen nem elég csak létrehozni ezt a profilt, hanem rendszeresen karban is kell tartani. Gondoskodni kell a változások átvezetéséről, a rendkívüli nyitva tartás feltüntetéséről, de a beérkező kérdéseket és véleményeket is érdemes megválaszolni. Ezzel nem csak nagyobb elköteleződést válthatunk ki a meglévő ügyfeleknél, de megbízhatóbbaknak is tűnünk az új vásárlók szemében.

Amint a vállalkozásunk megjelenik a Google Térképen, komoly esélyünk nyílik a környéken kereső érdeklődők magunkhoz irányítására.

2. Tegyük elérhetővé az elérhetőségeinket a honlapunkon

A Google rendszeresen vizsgálja a weboldalunkat is, már csak ezért is érdemes feltüntetni rajta a pontos címadatokat. A Google Térkép beágyazható widgettel is rendelkezik, ezen bejelölhetjük az üzletünk elhelyezkedését, és ingyenesen hozzáadhatjuk a webhelyünkhöz. Ez nem csak jól néz ki, hanem a látogatók egy kattintással át tudják emelni a címünket a saját mobiltelefonjuk térkép applikációjába, és könnyen eltalálnak az üzletünkbe.

Amennyiben több telephelyünk, üzletünk vagy épületünk van, és mindenhol szeretnénk ügyfeleket fogadni, érdemes az összes címet feltüntetni az oldalunkon. A legjobb megoldás az, ha mindegyik lokáció külön aloldalt kap, a pontos címmel, elérhetőséggel, esetleg Google Térképpel, nyitva tartási időkkel és más releváns infókkal. Ez azért hasznos, mert a Google Cégem profil sokszor csak a fő üzlet helyét teszi egyértelművé, míg a Google az ilyen aloldalak beindexelésével meg fogja érteni, hogy több címen is relevánsak lehetünk az ügyfelek kereséseire.

3. Használjuk konzisztensen a cég adatokat

Hogy a Google és a hozzá hasonló keresőmotorok biztosan tökéletesen megértsék a cégünk adatait, érdemes mindig ugyanúgy használni őket. Ha Bt-nk van, akkor a cégnévben mindig Bt-t vagy Betéti társaságot jelenítsünk meg, és ne váltogassuk a kettőt. Ugyanígy járjunk el a Kft., a Zrt., vagy az EV. esetében is.

A konzisztencia a címekre is érvényes, főleg a trükkösebb helységneveknél vagy közterületek neveinél lehet ebből probléma. Ha szombathelyiek vagyunk, akkor a címben ne használjuk az Szhelyet Szombathely helyett, de ugyanígy döntsük el, hogy a körút szót vagy a krt. rövidítést használjuk. Ezek elsőre apróságoknak tűnnek, de nem szabad elfelejteni, hogy a keresőmotorok is csak robotok, melyek hatalmas mennyiségű adatot dolgoznak fel. Magyar nyelven amúgy is gyengébbek a képességeik, mint angolul, így érdemes segíteni őket.

4. Kérjük meg a látogatókat az értékelésekre

А lokális SEO-nál a Google komoly rangsorolási tényezőnek veszi a visszajelzések számát és minőségét. Emiatt is érdemes megkérnünk az elégedett vásárlóinkat, hogy értékeljenek minket, ezzel is segítve a munkánkat.

Ezt sokféle módon megtehetjük. Megkérhetjük őket szóban a kiszolgálás közben, vagy adhatunk egy apró figyelmességet a rendeléshez egy kártyával, mely a Google profilunk elérhetőségét mutatja. Ez utóbbi nem direkt kérés, de az emberek rögtön késztetést éreznek arra, hogy elmondják a világnak, milyen jól bántak velük.

E-mailek kiküldésekor is be lehet illeszteni egy automatikus részt az aláírás mellé, mely megkéri a címzettet a Google Cégem profilon történő értékelésre. A Google ráadásul más közösségi média felületeket is figyel, így az értékelés érkezhet a Facebook oldalunkra, a Tripadvisor vagy Foursquare adatlapunkra vagy más felületekre is.

Ahogy azt már az előző cikkünkben említettük, az ilyen értékelések nem csak a SEO eredményeket dobják meg, hanem a megbízhatóságunkat is mutatják az ügyfeleknek, ezért növelik a reputációnkat.

5. Készítsünk helyi tartalmat

Ha vesszük a fáradtságot, és olyan tartalmakat készítünk, mely hasznos a helyieknek, azt nem csak az ügyfelek fogják értékelni, hanem a Google is. Ehhez csak el kell gondolkodnunk azon, miben tudunk segíteni az embereknek, majd blogot írni, fényképezni vagy posztolni.

Néha az is elég, ha valamilyen fontos hírt megosztunk a közösségi média profilunkon, ami hasznos a helyi lakóknak. A beinduló megosztásokkal ingyen követőket kaphatunk, a Google pedig figyeli a közösségi interakciók számát, és felminősíti a profilunk megbízhatóságát.

Néha jó ötlet összeállni a helyi médiával is, hiszen ma már minden városban vannak saját újságok, televízióadók vagy híroldalak. Ezeknél be kell jelentkezni egy adott terület szakértőjeként, és ha kapcsolódó esemény történik, akkor minket fognak megkeresni véleményért. A sajtó imádja, ha szakértők kommentálják a közvetítéseiket, főleg, ha nem is kell fizetniük érte. Cserébe számos erős viszontlinket kaphatunk a helyi médiából, nem beszélve arról a hatásról, hogy egy egész város vagy megye ismeri meg a nevünket, mint kiemelt partnert. Ezek együtt nem csak jobb lokális SEO eredményeket, de több vásárlót is jelenthetnek.

6. Szerezzünk linkeket a partnerektől és az üzletfelektől

A SEO minden esetben erősen támaszkodik a viszont linkekre, melyek más webhelyekről mutatnak a mi weboldalunkra. Minden üzletnek vannak partnerei, így nekünk sincs más feladatunk, mint felkeresni az üzletfeleket, intézményeket és minden olyan helyet, melyekkel kapcsolatunk van.

Ha ők kiteszik a weboldalunk hivatkozását, azzal helyi vállalkozások linkjeit szerezzük meg, a Google pedig megérti, hogy mennyire erősen kapcsolódunk az adott területhez. Ezzel pedig tovább erősítjük a pozíciónkat a lokális SEO-ban.

SEO ÉRDEKLŐDÉS
Если вам это понравилось, пожалуйста, поделитесь с друзьями!