Ha bármi kérdése lenne a kanonikus címkével kapcsolatban, akkor megkapjuk a táblára a pénteket. A mai epizódban a Rand meghatározza, hogy milyen rel = kanonikus eszközökkel és szándékolt célzattal, amikor azt javasoljuk, hogy használja, hogyan használja, és ragadós helyzeteket, hogy elkerülje.

SEO best practices for canonical URLs

Kattintson a fenti táblára a nagy felbontású verzió megnyitásához egy új lapon!

Videó átírás

Howdy, Moz rajongók, és üdvözöljük a Whiteboard péntek egy másik kiadását. Ezen a héten megbeszéljük néhány SEO legjobb gyakorlatot a kanonizáció és az rel = canonical címke használatára.

Mielőtt ezt megtennénk, úgy gondolom, hogy beszélni kell arról, hogy mi a kanonikus URL, mert egy kanonikus URL nem csak egy olyan oldalt jelöl, amelyre célzunk vagy az rel = canonical tagot használjuk. A kanonizáció valójában sokkal hosszabb, mint a rel = canonical tag, ami 2009-ben jelent meg, és van egy csomó különböző dolog, ami egy kanonikus URL.

Mi a “kanonikus” URL?

Először is, amit megpróbálunk mondani, ez az URL, amire a Google és a többi keresőmotorok indexelésére és rangsorolására van szükség. Ezek a más hasonló tartalmú URL-ek, vagy hasonló célt szolgáló vagy esetleg pontos másolatok, de valamilyen oknál fogva további URL-eket is tartalmaznak, ezek mindegyike megmondja a keresőmotorokat: “Nem, nem, ez a srác Itt van az, amit akarsz. ”

Például, van egy kanonikus URL, ABC.com/a.

Aztán valamilyen oknál fogva kettős vagyok. Talán ez történelmi tárgy vagy probléma a webhelyem építészetében. Talán szándékosan tettem. Talán valamilyen nyomon követési vagy tesztelési célból teszem. De ez az URL az ABC.com/b címen található.

Aztán megvan ez a másik verzió, ABC.com/a?ref=twitter. Mi folyik ott? Nos, ez egy URL-paraméter. Az URL-paraméter nem változtatja meg a tartalmat. A tartalom pontosan ugyanaz, mint az A, de tényleg nem akarom, hogy a Google összezavarodjon és rangsorolja ezt a verziót, ami történhet az úton. Megjelenik azok az URL-címek, amelyek nem az eredeti verziók, amelyek néha furcsa URL-paraméterek rangsorolása a Google néha. Néha ez a verzió több linket kap, mint ez a verzió, mert megosztottak a Twitteren, így ez az, amelyet mindenki felvette és másolta, beillesztett és összekapcsolt. Ez minden rendben és jól van, mindaddig, amíg tudjuk azt.

Vagy ez, nyomtatott változat. Ez ABC.com/aprint.html. Tehát mindezekben az esetekben azt szeretném mondani a Googlenak: “Ne indexeld ezt, mutasd be ezt, ne indexeld ezt, mutasd be ezt, ne indexeld ezt. Mutassa be ezt.

Ehhez használhatom a rel = canonical, a href linket a Google-nak: “Ez az oldal.” Ezt a dokumentumot a fejléc címkéjébe helyezheted, és a Google tudni fogja: “Aha, ez egy másolat vagy egy klón vagy egy másolat a másikról. Meg kell rangsorolnom minden rangsoromat, és biztosítanám, hogy ez a másik Verziója. ”

Egyébként lehet önigazoló. Tehát tökéletesen rendben van az ABC.com/a-nak, és ezt is használhatja, és rámutat önmagára. Így abban az esetben, ha valaki, akivel még soha nem találkozott, úgy dönt, hogy beilleszt egy kérdésjelet, valami furcsa paramétert és azt, amit neked szól, még mindig a Google-nak mondja: “Hé, kitalálj, mi az?”

Nagy. Tehát, mivel nem szeretném, hogy a Google zavaros legyen, használhatom ezt a canonicalizációs folyamatot. A rel = kanonikus címke egy nagyszerű út. By the way, FYI, akkor lehet használni cross-domain. Tehát például, ha újra közzéteszem a tartalmat az A-ban valami olyasmiben, mint a Medium.com/@RandFish, ami véleményem szerint a Közép-fiókom, / a, mit találsz? Bemegyek egy cross-domain rel = kanonikus mondani nekik: “Ez itt.” Nos, még akkor is, ha a Google feltérképezi ezt a másik webhelyet, tudni fogja, hogy ez az eredeti verzió. Szép dühös.

Többféle módon lehet több URL-t kanonizálni

Többféle módon lehet kanonizálni több URL-t.

1. Rel = kanonikus.

Megemlítem, hogy az rel = canonical nem az egyetlen. Ez az egyik leginkább ajánlott, ezért emelem az első helyre. De vannak más módok is, és néha ezeket a másokat is alkalmazni szeretnénk. Vannak még nem ajánlott módszerek is, és én is meg fogok beszélni ezekről.

2. 301 átirányítás.

A 301-es átirányítás alapvetően egy státuszkód, amely a Google-nak szól: “Hé, tudod mit? Fogadok / b, megmutatom a / a-nak. Nem akarom, hogy bárki meglátogassa azt, nem akarom, hogy a webadatok elemzésével megakadályozzák a látogatások adatait, tudjátok, hogy mi … Csak 301 átirányítsuk ezt a régi URL-t erre az újra, jobbra.

3. Passzív paraméterek a Google keresési konzolban.

Néhány részem így, néhány részem nem. Szerintem a nagyon összetett weboldalak tonna URL-paraméterekkel és egy csomó URL-lel, akkor lehet csak egy hihetetlen fájdalom, hogy néha elindul a web dev csapatához, és így szóljon hozzá: “Hé, meg kellett tisztítanunk mindezen URL paramétereket. Hozzá kell adnod az rel = kanonikus címkét az összes ilyen különböző oldalhoz, és itt kell ezt mutatni. Itt van a logika, hogy megcsináld. ” Olyanok, mint: “Igen, kitaláljam, mi a SEO nem elsőrendű számunkra a következő hat hónapban, ezért neked kell foglalkoznod.”

Valószínűleg sok SEO ott hallott, hogy a saját web dev csapat. Nos, hiszem, mi? Véget vethetsz rajta, és ez egy jó módja annak, hogy rövid távon ezt megtegyük. Jelentkezzen be a Google-keresőpult-fiókjába, amely csatlakozott a webhelyéhez. Győződjön meg arról, hogy ellenőrizte. Ezután alapvetően elmondhatja a Google-nak a Search Parameters részen keresztül, hogy bizonyos típusú paramétereket passzív.

Így például sessionid = blah, blah, blah. Beállíthatja, hogy passzív legyen. Beállíthatja, hogy bizonyos típusú URL-ekre passzív. Beállíthatja, hogy passzív legyen minden típusú URL-en. Ez segít mondani a Google-nak: “Hé, kitalálj, mi az, ha látod ezt az URL paramétert, csak úgy kezeld, mintha egyáltalán nem létezne.” Ez hasznos lehet a kanonizáláshoz.

4. Helyhúzások használata.

Tehát mondjuk, hogy a / b-vel való célom alapvetően ugyanazt a tartalmat illeti, mint egy, de egy kis különbséggel, ami azt jelentette, hogy a téma alfejezetére egy-egy blokk tartalmat fogok tartani, és azt a tetején helyezem el. Tehát az A a tetején lévő tábla tollakról szól, de B a tolltartó tollat ​​a fenékrészre helyezi, és a lap tetejére helyezi a táblákat. Nos, ez ugyanaz a tartalom, ugyanaz a keresési szándék mögött. Ugyanazt csinálom.

Nos, hiszem, mi? A hash az URL-ben használható. Tehát ez egy # b, és ez ugrik valakit – ez egy töredék URL-nek is nevezhető – ugrál valakit az adott szakaszhoz az oldalon. Láthatja ezt például, Moz.com/about/jobs . Azt hiszem, ha dugja be #listings , Akkor elviszi az állásajánlatokat. Ahelyett, hogy elolvashatnád, hogy milyen a munka itt, egyszerűen csak eljuthatsz a munkák listájára. Most a Google úgy véli, hogy az összes URL. Tehát nem fogják másképpen rangsorolni őket. Nem kapnak másképp indexelteket. Alapvetően ugyanarra az URL-re lehetnek kanonizálva.

NEM AJÁNLOTT

én Ne Javasoljuk, …

5. A Google letiltja egy URL feltérképezését, de nem a másik verziót.

Mert kitalálj mi? Még akkor is, ha a robots.txt-et használja, és letiltja a Googlebot pókját, és elküldi őket, és nem érik el, mert a robots.txt tiltja / b-et mondta, a Google nem tudja, hogy a / b és / a ugyanolyan tartalmat tartalmaz . Hogy lehettek?

Nem tudják feltérképezni. Tehát nem látnak semmit, ami itt van. Láthatatlan számukra. Ezért fogalmuk sincs arról, hogy a rangsorjelek, az esetleges linkek, az esetleges jelzések, a tartalmi jelzések, akármi rangsorok, amelyek az A rangot jobban segítik, nem láthatják őket. Ha ezt a módszert egyesíted, most azt mondod a Google-nak, igen, B ugyanaz, mint az A, egyesíti az erőket, adjon nekem minden rangsorolási képességet.

6. Nem javaslom az indexálás zárolását.

Így azt mondhatod: “Ó, hát Rand, a meta robotok nem használok indexcímkét, így a Google feltérképezheti, láthatja, hogy a tartalom ugyanaz, de nem engedem meg, hogy indexeljék .” Találd ki? Ugyanaz a probléma. Ők láthatják, hogy a tartalom ugyanaz, de ha a Google nem elég intelligens ahhoz, hogy automatikusan canonicalize, amit nem bízok bennük, mindig bízom magadban, lényegében megint megakadályozod őket abban, hogy összekapcsolják a B Be, és ez valami, amit igazán akarsz.

7. Nem javasolnám a 302-es, a 307-es vagy a 301-es egyéb 30-as használatát.

Ez a fickó, akit akarsz. Ez egy állandó átirányítás. A legvalószínűbb, hogy a legeredményesebb a kanonizáció, bár a Google azt mondta: “Gyakran kezeljük a 301-et és a 302-et hasonló módon.” A kivétel a szabálytól csak egy 301 valószínűleg jobb a kanonizációhoz. Találd ki, mit akarunk? Canonicalize!

8. Ne 40x a nem-kanonikus verziót.

Tehát ne vegye be / b-jét és legyen olyan, mint “Ó, oké, ez nem a verzió, amit akarunk többé.” Ha nem küldi el 301-et, vagy ha a rel = canonical-t használja a fejlécben, akkor minden jelet átvesz, és az A-ra mutatod. Ha elveszíted őket, ha 404-et használsz B. Most már minden B jelzés eltűnt. Ez egy szomorú és rettenetes dolog. Ezt sem akarod megtenni.

Ez az egyetlen eset, ha az oldal nagyon új vagy csak hiba. Nem hiszed, hogy van rangsoroló jel, és van egy csomó más problémája. Nem szeretne foglalkozni azzal, hogy meg kell őriznie az URL-t és az átirányítást hosszú távon. Bírság. De ha ez egy igazi URL, és valódi emberek meglátogatták, és valódi emberek kapcsolódtak hozzá, akkor mi? Át kell irányítanod, mert meg szeretnéd menteni ezeket a jeleket.

Mikor kell az URL-eket kanonizálni?

Végül, de nem utolsósorban, mikor kellene az URL-eket beazonosítani és nem?

I. Ha a tartalom rendkívül hasonló vagy pontosan megismételhető.

Nos, ha a tartalom rendkívül hasonlít vagy pontosan duplikál két különböző URL-ben, két vagy több URL-ben, akkor mindig össze kell süllyednie, és csak egyet kell beazonosítania.

II. Ha a tartalom ugyanazt (vagy közel azonos) kereső szándékát szolgálja (még akkor is, ha a KW céljai kissé eltérnek egymástól).

Ha a tartalom nem duplikált, akkor talán két lapja van, amelyek teljesen egyediek a tábla tollakkal és táblákkal kapcsolatban, de annak ellenére, hogy a tartalom egyedülálló, azaz a frázis és a mondatszerkezetek megegyeznek, ez nem jelenti azt, hogy nem szabad canonicalize.

Például ez a tábla pénteken az rel = kanonikus, a kanonizálódás használatával foglalkozik régi verzió 2009-től. Meg fogjuk venni azt a régi verziót, és használni fogjuk a rel = canonical. Miért fogjuk használni a rel = canonical? Annak érdekében, hogy még mindig hozzáférhessen a régihez, ha valamilyen oknál fogva azt szeretné látni a 2009-ben eredetileg megjelenő verziót. De határozottan nem szeretnénk, hogy az emberek látogassák el ezt az üzenetet, és meg akarjuk mondani a Google-nak: “Hé, A legfrissebb, az új, a legjobb az új verzió, amit most nézel. ” Tudom, hogy ez kissé meta, de ez egy teljesen ésszerű használat.

Amire törekedni akarok, kereső szándék. Tehát ha a tartalom ugyanazt vagy majdnem ugyanazt a kereső szándékát szolgálja, akkor is, ha a kulcsszó szerinti célzás kicsit más, akkor azt szeretné, hogy a többféle verzió megszüntethető legyen. A Google sokkal jobb munkát végez egy olyan tartalom rangsorolásában, amely sok jó mutatót jelez sok, sok kapcsolódó kulcsszóhoz, ahelyett, Sok olyan oldal, amelyek mindegyike enyhén eltérő változatokat céloz meg. Plusz, a fájó fájdalma, hogy minden más tartalmat felálljon. A legjobban a legjobb tartalmat szolgálja fel egyetlen helyen.

III. Ha újra közzétesz vagy frissítesz vagy frissítesz régi tartalmat.

Mint a tábori péntek példa, amit csak használtam, a legtöbb esetben az rel = canonical-t kell használnod. Van néhány kivétel. Ha meg szeretné őrizni ezt a régi verziót, de szeretné, ha a régi verzió rangsorai az új verzióhoz érkeznek, akkor a régi verziótól származó tartalmat veheti át, és újra közzéteheti azt. Ezután vedd át és irányítsd át, vagy tedd közzé az új verziót, és a verzió legyen az, amelyik kanonikus, és a régi verzió létezik egy olyan URL-ben, amelyet most készítettél, de régi / régi. Így a régi tartalom újbóli közzététele, frissítése, frissítése, általában a canonicalizáció az út, és megtarthatja a régi verziót, ha akarod.

IV. Ha a tartalom, a termék, az esemény stb. Már nem áll rendelkezésre, és közel más a legjobb URL-cím.

Ha van olyan tartalom, amely lejár, egy olyan tartalom, termék, esemény, valami ilyesmi, amely elmenekül, már nem érhető el, és van egy következő legjobb verziója, az a verzió, amely szerinted valószínűleg megoldja a kereső problémáit És valószínűleg másokat is keresnek, ebben az esetben canonicalizálhatsz, általában egy 301-tel, nem rel = canonicalan, mert nem akarod, hogy valaki meglátogassa a régi oldalt, ahol semmi sem áll rendelkezésre. Azt akarja, hogy mind a keresők, mind a motorok átkerüljenek az új verzióra, így jó ötlet lényegében 301-re.

Oké, emberek. Várakozással tekint a rel = canonicals, a kanonikus URL-ekre és a kanonizálásra vonatkozó kérdéseire a SEO-ben. És jövő héten újra találkozunk a Whiteboard péntek másik kiadásával. Vigyázz magadra.

Videó átírás által Speechpad.com

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!