SEO és a globális változások. Mikor érdemes gazdasági és politikai kulcsszavakat alkalmaznunk? Egy ideje már szinte meg sem lepődünk, ha nálunk vagy a világban valami egészen szokatlan esemény történik. A világjárvány után jött a a háború, majd ezután az aszály vette el sokak kedvét. Ehhez pedig még számtalan olyan gazdasági és politikai változás is hozzájárult, amire valljuk be, nem igazán volt eddig példa. Természetes, hogy az internetezők jelentős része hónapok óta az ezzel kapcsolatos kulcsszavakra keres rá a legmagasabb arányban. Hogyan használjuk tehát konstruktív módon és etikusan ezeket a keresőszavakat? Ne éljünk vissza a kulcsszavakkal Habár rendkívül vonzónak tűnik, hogy vészmadár blogbejegyzéseket írjunk, teledobálva a háború, a járvány és az éhezés kifejezéssekkel a mondandónkat, mégis inkább jobb nem felülünk fel erre a lóra. Az ilyen blogbejegyzések ugyanis amellett, hogy egyébként is felesleges félelmet keltenek az olvasóban, hamar csalódottságot okoznak. Ezeket a tartalmakat clickbait-nek nevezzük, tehát olyan tartalmaknak, amelyek nem tartalmaznak érdemi információt, csupán a hatásvadász címeket. Az ilyen oldalakat pedig egy-két cikk után általában mindenki elkerüli. Azonban mégis van megfelelő mód arra, hogy etikus használjuk ezeket a keresőszavakat. Félelemkeltés helyett megoldás Bármelyik tartalmunkba is említjük meg a globális változásokat, azokat lehetséges megoldásokkal együtt használjuk. Ha például olyan terméket kínálunk, ami a rezsivel kapcsolatos kiadásokat csökkentheti, akkor a szövegben megoldásorientáltan használjuk a kulcsszavakat. A rezsi és az élelmiszer esetében a spórolás, a költségtakarékos, gazdaságos, olcsó kifejezések lesznek a megfelelőek. Ezeket használjuk olyan szövegkörnyezetben, amely nem félelmet kelt az olvasóban, hanem inkább elgondolkodtatja. Jó példa erre, ha olyan tartalmakat gyártunk, amelyek különféle tippeket adnak a rezsicsökkentésre vagy az élelmiszerrel való spórolásra. Maradjunk semlegesek Megint egy aktuális példát érdemes felhozni ezzel kapcsolatban. Legyen mondjuk az ukrajnai háború. Ha ehhez köthetően szeretnénk valamilyen tartalmat közölni, akkor politikailag maradjunk mindig semlegesek, és inkább a segítségre fókuszáljunk benne – például említsünk meg pár lehetséges megoldást a menekültek megsegítésére. A Google egyébként sem szereti a kattintásvadásznak tűnő tartalmakat, ezért óvatosan bánjunk ezzel a témával. Ne erőltessük, ha nem tudjuk mihez kötni Gyakori hiba, hogy a magasabb keresési találat érdekében a webáruházak és a különféle weblapok akkor is megemlítik a népszerű politikai kulcsszavakat, ha egyébként nem tudnak hozzá közvetlenül semmit kínálni. Ez erőltetett, és inkább csak elriasztja a vásárlót, minthogy megtartaná. Ha például sminkeket árulunk, akkor nem érdemes minden áron belerakni olyan kulcsszavakat, amelyek az ukrajnai nőkkel kapcsolatosak – kivéve persze, ha maga a sminkmárka nem onnan való. Azonban mindenféle kontextus nélkül jobb nem élnünk ezekkel, mert könnyen visszafelé sülhet el a dolog. Kerüljük az erős érzelmeket kiváltó szövegeket Ha a politikai kulcsszavakat szeretnénk használni, akkor mindenképp harmonikus és semleges módon tegyük azt. Kerüljük az érzelmileg túlságosan felzaklató írásokat. Ezt jobb, ha meghagyjuk a segélyszervezeteknek és a támogatási oldalaknak. Ha egyikhez sem tartozunk, akkor nem érdemes használnunk a túlzásba vitt, érzelmekre ható megnyilvánulásokat, mert nagyon erőltetettnek és átlátszónak fognak tűnni.

SEO és a globális változások. Kedy by sme mali používať ekonomické a politické kľúčové slová??

Už chvíľu nás to takmer neprekvapuje, ak sa tu alebo vo svete stane niečo nezvyčajné. Po pandémii prišla vojna, a potom sucho vzalo ducha mnohým. Prispelo k tomu aj nespočetné množstvo ekonomických a politických zmien, ku ktorému sa priznávame, zatiaľ tu nebol žiadny príklad. Prirodzené, že značný počet používateľov internetu už mesiace v najvyššom pomere hľadá kľúčové slová, ktoré s tým súvisia. Ako teda použijeme tieto hľadané výrazy konštruktívne a eticky??

Ne éljünk vissza a kulcsszavakkal

Habár rendkívül vonzónak tűnik, písať utrápené blogové príspevky, vojna sa skončila, epidémia a hladovanie sú vyjadrením toho, čo musíme povedať, mégis inkább jobb nem felülünk erre a lóra. Takéto blogové príspevky sú zbytočné, že v čitateľovi aj tak vytvárajú zbytočný strach, rýchlo spôsobujú sklamanie. Tento obsah sa nazýva clickbait, teda za takýto obsah, ktoré neobsahujú podstatné informácie, iba tituly influencerov. A takýmto stránkam sa po jednom či dvoch článkoch väčšinou každý vyhýba. Existuje však správny spôsob, ako to urobiť, hogy etikusan használjuk ezeket a keresőszavakat.

Félelemkeltés helyett megoldás

Bármelyik tartalmunkba is említjük meg a globális változásokat, používajú sa spolu s možnými riešeniami. Ak napríklad ponúkame produkt, čo môže znížiť režijné náklady, akkor a szövegben megoldásorientáltan használjuk a Kľúčové slová. V prípade komunálnych služieb a potravín, šetrenie, nákladovo efektívne, gazdaságos kifejezések lesznek a megfelelőek. V takýchto súvislostiach ich používame, ktorá v čitateľovi nevyvoláva strach, skôr vás to núti zamyslieť sa. Dobrý príklad toho, ha olyan tartalmakat építünk, ktoré poskytujú rôzne tipy na zníženie spotreby energie alebo šetrenie peňazí za jedlo.

Maradjunk semlegesek

Megint egy aktuális példát érdemes felhozni ezzel kapcsolatban. Povedzme vojna na Ukrajine. Ak chceme zverejniť nejaký obsah súvisiaci s týmto, potom zostaňme vždy politicky neutrálni, a radšej sa v nej zamerajte na pomoc – spomeňme napríklad pár možných riešení, ako pomôcť utečencom. A Google egyébként sem szereti a kattintásvadásznak tűnő tartalmakat, takže buďme opatrní pri tejto téme.

Nenúťte to, ha nem tudjuk mihez kötni

Bežná chyba, hogy a magasabb keresési találat érdekében a webáruházak és a különféle weblapok, akkor is megemlítik a népszerű politikai kulcsszavakat, ak inak nevedia nic priamo ponuknut. To je vynútené, a skôr zákazníka len odstraší, ako by to dodržal. Napríklad, ak predávame make-up, potom sa takéto kľúčové slová neoplatí za každú cenu zaraďovať, ktoré súvisia s ukrajinskými ženami – samozrejme okrem, ak samotná značka make-upu nie je odtiaľ. Je však lepšie ich nepoužívať bez akéhokoľvek kontextu, pretože sa to môže ľahko vypomstiť.

Kerüljük az erős érzelmeket kiváltó szövegeket

Ha a politikai kulcsszavakat szeretnénk használni, potom to urobme harmonicky a neutrálne. Vyhýbame sa príliš emocionálne rozrušenému písaniu. To je lepšie, ak to necháme na pomocné organizácie a podporné stránky. Ak nepatríme k žiadnej z nich, potom by sme ho nemali nadmerne používať, emocionálne prejavy, pretože budú vyzerať veľmi nútene a transparentne.

Ak sa vám to páčilo, prosím zdieľajte so svojimi priateľmi!