Ako byť úspešný online? - Plnou parou smerom k SEO na stránke!
Samozrejme, legtöbbször a keresőoptimalizálásra fordítható emberi és főleg az anyagi erőforrások szűkösen állnak a cégek rendelkezésére. Ilyenkor sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak a linképítésre, illetve az oldal megfelelő kapcsolatainak építésére koncentrálnak. Nem csoda, hiszen rendszerint az ilyen SEO technikák egyszerűbben és kisebb költségek árán valósíthatók meg, mint hogy minőségi honlapot készítsenek. De a lehető legjobb besorolás eléréséhez, az on-page, vagyis a weboldalon belüli keresőoptimalizálást sem szabadna figyelmen kívül hagynunk…
Kezdjük saját oldalunkon az optimalizálást!
Vegyünk egy egyszerű példát. Ha egy weboldal az autókról szól, akkor a felhasználók nyilvánvalóan nem a „cipővásárlás” kulcsszavat beírva fogják az adott honlapot megtalálni. Még akkor sem, ha az adott oldal ezernyi – a témába vágó – visszamutató linkkel rendelkezik.
Hogy mi következik ebből? The, hogy mielőtt az olyan off-page tényezőkre összpontosítanánk, mint amilyenek a backlinkek, vagy éppen a közösségi jelzések, először az oldalon belüli optimalizálásra kell koncentrálnunk. Csakis azután – vagy legalábbis azzal egyidejűleg –érdemes a weboldalunk külső kapcsolatait építenünk, hogy meggyőződtünk: az on-page tényezők a helyükre kerültek. Nézzünk is pár tippet az eredményes on-page optimalizáláshoz!
Jelenítsünk meg a weboldalunkon a megfelelő kulcsszavakat!
Mindenekelőtt: létezik néhány olyan tényező, amelyről meg kell bizonyosodnunk annak érdekében, hogy oldalunk biztosan megtalálható legyen a megfelelő kulcsszavakra.
- Ha weboldalunk kifejezetten releváns egyetlen kulcskifejezésre, akkor jobb besorolást érhetünk el, mintha a relevancia több kulcsszóval kapcsolatosan állna fent. Ebből következik, hogy legfeljebb két kulcsszavat vagy kulcskifejezést célozzunk meg oldalanként.
- Használjuk a fő kulcsszavunkat a weboldalunk címében, mert ez megmutatja a keresőmotoroknak az oldal adott kulcsszóra való relevanciáját.
- Használjuk a kulcskifejezést weboldalunk heading tagjében is. Ami olykor segíthet, hogy az oldal URL-címén belül célzott kulcsszóval rendelkezzünk. Célszerű továbbá, ha a weboldalunkon található képek megnevezései szintén tartalmazzák a kapcsolódó Kľúčové slová.
- Honlapunk tartalma szintén foglalja magában a keresőmotorok által megtalálni kívánt kulcsszavakat. Ne a keresőmotoroknak írjunk tartalmat, hanem olyan hasznos oldalakat hozzunk létre, melyekkel segíthetjük és tájékoztatjuk látogatóinkat.
- Dôležité, hogy a kulcsszavak a weboldalak megfelelő elemeiként szerepeljenek. Amennyiben egy kulcsszavat túl gyakran használunk, akkor az spamként fog hatni
Indexeltessük oldalunkat!
Ha a kulcsszavak már rendben vannak, akkor következzenek a navigációs elemek, mint például az oldalunk menüpontjai, illetve láb- és fejlécei. Ne feledjük, hogy a jó navigációval nem csak a keresőmotoroknak segítünk a weboldalak indexelésében, hanem ezáltal a felhasználók is szívesebben fognak böngészni oldalunkon:
- Honlapunk navigációs elemei legyenek logikus felépítésűek, egyszerűen használhatók, s nem utolsósorban könnyen megtalálhatók!
- A weboldalunkon található belső hivatkozások szintén tartalmazzanak az üzletünkhöz kapcsolódó kulcsszavakat.
- Dôležité, hogy honlapunk színvonalas, minőségi kinézettel rendelkezzen.
- A felhasználói élmény maximalizálása érdekében oldalunknak a lehető leggyorsabban kell betöltődnie.
- Hacsak lehetséges, használjunk statikus URL-ket, mert az ilyenek rendszerint népszerűbbek a felhasználók és a keresőmotorok körében is.
- Használjunk bővített snippeteket, ami az adott oldal tartalmának rövid leírását jelenti. Az ilyen szöveges kivonatok segítségével biztosíthatjuk, hogy oldalunk kiemelkedjen a többi honlap közül a keresési eredmények találati listáján.
- Ne feledkezzünk el a különböző weboldal audit eszközök használatáról sem! Rendszerint az ilyen eszközök nem csak, hogy automatikus ellenőrzést végeznek oldalunkon, hanem a felmerülő kritikus hibákat is megmutatják.
Všetky práva vyhradené, www.seohun.hu