A lekérdezések milliárdjait feldolgozó keresőmotorok szemantika (a nyelv értelmezésének tudománya) kombinációja nagyon természetesnek tűnik.

Szemantikus keresés Eredményes volt; A lekérdezés szándékának és a felhasználó kontextusának megértésével a Google és a Bing keresőmotorok eredményeinek pontossága jelentősen megnőtt.

A keresőmotorok eredményoldala ma látványosan különbözik a sajátjától Korábbi iterációk És a fejlesztések terén Helyi keresés , hangfelismerés , És gépi tanulás , A következő néhány évben is változni fognak.

Nagyon sok lenyűgöző elmélet mögöttünk van, de néha erre a munkánk kárára összpontosítunk.

Jelentős algoritmus frissítések, mint például a Hummingbird vagy a legutóbbi elindítása RankBrain , Nagy hatással vannak a felhasználókra. Mint marketingesek, pontosan tudniuk kell, hogy ez mit jelent a stratégiánk, az elvárásaink és a kampánymérésünk szempontjából.

Mint ilyen, ez a cikk a szemantikus keresés valódi példáiról fog szólni, és gyakorlati keretet biztosít ahhoz, hogy a marketingesek élvezhessék az általuk kínált lehetőségeket.

Szemantikus keresés akcióban

Kezdjük egy egyszerű példával, hogy világossá tegyük a szemantikus keresés működését. Mindennapi keresési lekérdezést használunk, mint például [smith]. Ez a képernyőkép az asztalon lévő hajtás felett látható:

Amikor a Google feldolgozza ezt a lekérdezést, azonnal felismeri, hogy keresem a színész és a teljes körű előadóművész, Will Smith, de azt is, hogy a keresési szándékom nem tisztázott. Ezért számos lehetőséget kínál a kattintásokra. Lehet, hogy olvastam a Fresh Prince-ról szóló híreket, szeretném látni a filmográfiáját, szeretném látni, hogy van-e új albuma a csővezetéken. Talán mindháromat szeretném látni.

Amint a tudáspanel jobb oldala kiemeli, a Google mindent elolvashat a 808 000 000 Will Smith-szel kapcsolatos eredménymutatóból, de a figyelemre méltó emberekről és intézményekről szóló óriási adatbázisáról is.

Segíthetek a Google-nak itt, finomítani a keresést. Ezután megkérdezem [akihez házasodott]:

Amint láthatjuk, az eredményeket az eredmények tetejére húzzák, hogy kiemeljék jelenlegi és korábbi házastársát.

Ez egy társalgási keresés demonstrációja.

Ahogyan egy személy beszélgetésben áll, a Google tudta, hogy a kérdésemben ő azt mondja Will Smithnek. Ezt nem kell újra kijelentenem. A Googlenak is tudnia kell, hogy mi a kapcsolat az “ő” és mind Jada Pinkett Smith, mind Sheree Zampino között.

Ezek kisebb változásoknak tűnhetnek, de a Google működésének alapvető mozzanatára utalnak. Faktor a hangalapú keresésben, és könnyű megnézni, mennyire fontos ez a társalgási elem.

Ha ezt kiterjesztjük arra, hogy megkérdezzük Will Smith zenéjét, elkezdhetjük elképzelni, mennyire bonyolult a Google összekapcsolt egységeinek hálózata:

Ha megkérdezed, hogy a művész legjobb dalai milyen messzire kerülnek a szubjektivitás birodalmába, a Google a Will Smith legnagyobb slágereiről húzza a tracklistát. Vagy legalábbis remélem, hogy ez történik itt. Ha a Google valóban úgy gondolja, hogy “A lányok nem csak egy baj,” Will Smith legjobb dalai, elveszítem őket.

A természetes nyelvű feldolgozás szempontjából azonban ez a lekérdezés meglehetősen zavart. Ebben az utolsó esetben a Googlenak nyomon kellett követnie, hogy ki kérdezősködik, miután egyszer már elment, hogy megkérdezze, ki a házastársa; Majd húzz egy közvetett, legalkalmasabb választ a Will Smith legjobb dalára vonatkozó kérdésemre.

Próbáljunk még egyet, akkor a Google számára szünetet tartunk:

Megvan az ötlet.

Nagyon hosszú utat tettünk meg a néhány évvel ezelőtti pontos kulcsszóegyezéstől.

Ezen túlmenően mindez fontos szemléltető célt szolgál, és ez olyan kérdés, amely bárki számára fontos, aki 2017-ben a SEO-t szeretné rangsorolni.

Miért számít a márkák számára?

A fenti válaszokat alátámasztó technológiát minden lekérdezéshez felhasználják, így nagyon fontos a márkák számára. Csak elindít egy oldalt egy weboldalon, és “optimalizálja azt a SEO” világosan nem fogja vágni többé.

Mondjuk, az érvelés kedvéért, hogy futtatni mogyoróvaj e-kereskedelmi webhelyet. A logika azt írja elő, hogy első helyezést szeretnék szervezni a mogyoróvajban. Az én helyzetem eredményei így néznek ki:

Ugyanezt az elvet alkalmazzuk a korábbi Will Smith-lekérdezésre is, de nagyon eltérő eredménnyel – mind formájukban, mind tartalomukban.

Lehet, hogy az e-kereskedelmi webhelyemre szeretnék rangsorolni a [mogyoróvaj] -et, de ha nincs fizikai boltom, amit helyi listákon keresztül lehet rangsorolni, az esélyek vékonyak. Van néhány szerves eredmény a hajtás felett (ez egy anomália ezekben a napokban), de csak egy márka, amely ténylegesen előállítja a terméket. Van egy recept, egy kísérőképzel, és egy link több képre, így talán ezek a formátumok sokkal megfelelőbb és elérhetőbb módja lehet az első oldalra jutni.

A keresési eredményoldal alján a Google ténylegesen rámutat arra, hogy az emberek miért keresik a mogyoróvajat:

Ezek a kapcsolódó keresések pontosabbak és jó ötletet adnak nekünk, hogy mely témákat kell fedeznünk a webhelyünkön. Itt számos különböző témakör van, amelyek mindegyike méltó több vizsgálatra.

Kiválaszthatjuk a “mogyoróvaj összetevők” útvonalat. Ha keresek [mi a mogyoróvaj?], A Google a következő eredményeket szolgálja:

Már érezhetünk bizonyos lehetőségeket egy e-kereskedelmi webhelyen, akár a fiókok kiosztására, akár a tartalmi stratégiákra, hogy megválaszolhassuk a kérdéseket, vagy esetleg partnerekkel egy olyan webhelyen, amely már jól illeszkedik ezekhez a lekérdezésekhez.

Az “Emberek kérdése” lista fantasztikus erőforrás a felhasználók és a SEO marketingszakemberek számára, de tisztában kell lennünk azzal, hogy dinamikus a lista. Egy koncerthang hatású és kiterjed az interakcióink alapján.

Még egyszer, nyilvánvalóvá válik, hogy 2017-ben a nyitott szem előtt kell megközelíteni a SEO-t. Nem tudjuk ellenőrizni, hogy ez a lista milyen mértékben fog működni; Mindössze annyit tehetünk, hogy a lehető legegyszerűbb helyzetbe kerülünk, hogy közös kérdéseket válasszunk.

Az alábbi képernyőképen két példa található arra vonatkozóan, hogyan változik a lista a felhasználók által feltett kérdések alapján. A bal oldalon egy fehérjével kapcsolatos kérdésre kattintottam, és ezért a Google több fehérjealapú kérdést nyújt a négy eredeti lista alatt. A jobb oldalon kezdetben rákattintottam: “A mogyoróvaj jó ételt fogyaszt?”

Az “Emberek azt is kérdezik” doboz, amely teljesen másképpen néz ki ebben a két esetben, és mindkettő ugyanazt a lekérdezést kezdte.

Megjegyezzük, hogy sok hasonló kérdés kissé másképp van megfogalmazva, de a Google tudja, hogy az alapul szolgáló jelentés lényegében ugyanaz. Mint ilyen, nem kell szigorúan szentelnünk magunkat arra, hogy megválaszoljuk azokat a pontos kérdéseket, amelyek a legtöbb keresést megkapják a rangsorolás érdekében.

Ez magával hozza a lehetőségeket és a kihívásokat, amelyeket az alábbi négy lépcsős folyamat határoz meg.

Négy lépés a szemantikai kereséshez

Nem tudjuk pontosan ellenőrizni, hogy mely kérdésekre sorolunk be, de természetesen növelhetjük annak valószínűségét, hogy javítjuk szerves láthatóságunkat, ha ezen négy szakaszon keresztül dolgozunk.

Kutatás

A Google számos hasznos információt nyújt a javasolt kereséssel, az “Emberek kérésére” és a kapcsolódó keresések segítségével is. Ezeket felhasználva gyűjthet egy olyan közvetlen kérdések listáját, amelyekről biztos lehet, hogy az emberek kérdezik, kiindulópontként.

Bár a kulcsszószintű keresési mennyiségek ma már nem érhetők el komoly pontossággal, még mindig vannak hasznos eszközök, amelyek betekintést nyújtanak a keresési trendekbe. A Google saját kulcsszótervezője ma korlátozott a SEO számára, de a PPC-alapú betekintések segítségével módosíthatja a tartalmi stratégiáját.

Vannak olyan eszközök is, mint a Moz kulcsszótervezője, amelyek nagyon hasznosak a szélesebb SEO stratégiák kialakításakor, miközben továbbra is figyelik a keresési kötetet.

Személy szerint találok Válaszolj a nyilvánosságra Hogy hasznos útmutatást nyújtson, amikor megpróbálja kitalálni az összes egymással összefüggő kérdést és fájdalmat, amelyet a fogyasztóknak a termékre vagy szolgáltatásra gondolniuk kell.

Illessze össze a webhelyével kapcsolatos összes navigációs, információs és kereskedelmi lekérdezés listáját, majd osszempontosítsa őket egymás szemantikai kapcsolatai alapján.

Innentől kezdve elgondolkodhatsz arról, hogyan kell ezt felépíteni, hogy maximális SEO-láthatóságot biztosíts.

Szerkezet

A webhelystruktúra a szemantikus keresés teljesítményének alapvető szempontja.

Gondoljon arra, hogy termékeit vagy szolgáltatásait olyan entitásokként kezelje, amelyek mindegyike sok konnotációval és egyesüléssel rendelkezik. Ezeket a konnotációkat vertikálisan kell felépíteni, hogy a felhasználói igények széles skáláját lefedjék, és vízszintesen összekapcsolják más entitásokkal a webhely taxonómiáján. Kulcsszócsoportok vagy általános kérdések feltérképezésével a céloldalakhoz biztosíthatja, hogy a domainje minden URL-je meghatározott célt szolgáljon.

A webhelystruktúra változásai általában több érdekelt fél bevonását igénylik, ezért javasolnám, hogy a lehető leghamarabb megjelenítse a javasolt webhely-taxonómiát.

Hogy bemutatod ezt, az a tervezett közönségedtől és a gondolkodásodtól függ. További logikus gondolkodók számára, Writemaps Nagyszerű módja annak, hogy egyszerű, de hatékony webhelystruktúra-megjelenítéseket készítsen.

Ha sokkal szemléletesebb megközelítésre van szükség a szemantikai kapcsolatok hangsúlyozásához, vagy akár a webhely minden egyes területére küldeni kívánt belső kapcsolati értékhez, használhatja a Word Cluster szoftvert, például a Smartdraw-ot, hogy megkapja a pontot.

végrehajtja

A következő lépés az Ön webhelyszerkezetének feltöltése olyan felhasználói tartalmakkal, amelyek megfelelnek a felhasználói igényeknek. Ez hatékony módja ennek a gondolkodásra, hiszen a fogyasztói igények és vágyak viszonylag állandóak maradnak, és a keresőmotorok ideális működése mindig arra törekszik, hogy kielégítse ezeket az alapul szolgáló motivációkat. Tehát, ha olyan tartalmat hozhat létre, amely fedezi a tipikus fogyasztói utazás minden aspektusát, akkor jutalmazza őket.

Tartsa szem előtt, amit a fenti példából is láttunk. Multimédia eredmények Rendkívül jelentősek, ezért próbáljon olyan eszközöket felvenni, amelyek megfelelnek a felhasználók (és a Google) elvárásainak. A legtöbb rangsorszoftver-szolgáltatók mostantól olyan termékeket tartalmaznak, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy a legkülönbözőbb lekérdezések típusai leginkább elterjedjenek, ezért ezeket használja az Ön erőfeszítéseinek irányításához.

Mérték

A mérés jelentős kihívássá vált, például a régi teljesítménymutatók lencse, pl. Nagyon nehéz követni az egyes rangsorokat, mivel ezek soha nem statikusak. A keresési eredményoldalak mostantól olyanok, mint az élő szervezetek, ezért a mérésnél szélesebb perspektívát kell tennünk.

Kövesse nyomon a leginkább releváns mutatókat vállalkozásának, és ne csak nézze meg a rangsorokat. A célnak mindig a SEO használatának kell lennie, hogy befolyásolja ezeket a mutatókat, így beillesztheti őket a kampánykövetésbe.

Ráadásul a nagyobb rangsoroló szoftvergyártók saját mérőszámokat hoztak létre a SEO láthatóságának mérésére, amely az analitikai irányítópulton megjelenő elemekkel együtt nagy betekintést nyújt a stratégia működőképességéhez.

Nem tudunk megközelíteni a mérést, mint régen, de még mindig tudhatjuk, ha a SEO pozitív hozzájárulást nyújt.

Ha többet szeretne megtudni a szemantikai keresésről és annak folyamatos változásáról a SERP-ről, keresse fel a következőket: Öt fontos frissítés a Google szemantikai kereséshez, amelyet esetleg kimaradtál .

Kapcsolódó olvasmány

Vector thumb down icon

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!