A keresőoptimalizálás során folyamatos munka szükséges, de ha ésszel csináljuk, akkor sokkal jobb eredményeket érhetünk el a szokásosnál. Ebben a cikkben 6 tippet ismerhetünk meg a jobb SEO eredmények felmutatásához.

1. Ügyeljünk az ergonómiára
Az ergonómia során úgy készítjük el a weboldalunkat, hogy a lehető legkényelmesebben használható legyen a látogatók számára. Ha sok aloldallal és cikkek rendelkezünk, érdemes egy on-site és egy XML oldaltérképet is összeállítani. Előbbi a látogatóknak szól, akik át tudják böngészni, és a nekik tetsző elemre kattintani. Az XML oldaltérképet pedig be tudjuk küldeni a Google Search Console-ba, mely elősegíti az oldalunk jobb indexelését.
A webhelyünk felépítése emellett azért is fontos, mert ezzel tudjuk irányítani a hozzánk betérő látogatókat. Ha a szemük elé tesszük a kattintásra ösztönző elemeket, azzal jobb konverziót érünk el, mintha maguknak kellene megtalálni mindent.
2. Legyünk szakértők
A Google szemében jobban teljesítenek azok a weboldalak, melyek egy meghatározott témáról szólnak. Ilyenkor a Google algoritmusai úgy értékelik, hogy szakértői vagyunk az adott területnek, és kapcsolódó forgalmat terel hozzánk.
Érdemes a témát viszonylag szűken meghatározni, mivel minél nagyobb területet szeretnénk lefedni, annál több tartalmat kell előállítani, és annál nagyobb munkára lehet szükség. Ha azonban kizárólag egy szűk témakörrel foglalkozunk, akkor még a több éves és nagy látogatói bázissal rendelkező helyeket is megszorongathatjuk a saját területünkön.
3. Publikáljunk rendszeresen
A Google algoritmusai azt is figyelik, milyen gyakorisággal kerülnek ki nálunk új tartalmak. Fontos a relevancia, az adott tartalomnak kapcsolódnia is kell hozzánk, de nem elég, ha csak feltöltünk egy kezdő tartalmat, majd többé rá se nézünk a webhelyre.
A legjobb, ha rendszeresen közzéteszünk cikkeket, és ügyelünk, hogy az egymáshoz tartozó témák keresztbe is linkeljék egymást.
4. Játsszunk a címekkel
A figyelemfelhívó, kattintásra ösztönző címek jobban teljesítenek a találati listákon, mivel felkeltik az emberek kíváncsiságát, és rájuk kattintanak. Ha ilyen címeket adunk meg, akkor azzal nő az átkattintási arány, emiatt a Google további SEO előnyöket társít a tartalmunkhoz.
Ha a weboldalunkon nem férnek el az ilyen címek, akkor használjunk két címet. Az egyik legyen a cikk címe, ami majd megjelenik az oldalunkon. A másik a SEO cím, ami viszont kattintásra ösztönöz a találati listákon.
Hasonló hatásokat érhetünk el a belső címekkel is. Az emberek többsége először átnézi a tartalmakat, ilyenkor a belső címeken akad meg a szemük. Ha ezek eléggé érdekesek, akkor elolvassák az anyagot, ha nem, tovább lépnek. A belső címek amiatt is jók, mert egyértelműen azonosítják azt a részt a tartalomban, melyre szükség van, a látogatók pedig hálásak lesznek, hogy nem kell keresgélniük. Ráadásul a többségük nem fog sokáig kutakodni, ezért, ha nem tesszük a szemük elé, amit keresnek, bezárják az oldalt.
A Google is előnyben részesíti a szépen tagolt, alcímekkel szekciókra szedett tartalmakat, emiatt még további SEO előnyöket is szerezhetünk.
5. Csökkentsük a betöltődési időt
A felmérések szerint a legtöbb látogató csupán néhány másodpercet hajlandó egy tartalom betöltődésére várni. Ha a webhelyünk ennél lassabban jelenik meg, akkor nagyon sok ügyfelet veszíthetünk.
Emiatt mindent meg kell tennünk a betöltődési idő csökkentésére, a látogatók minél hamarabb történő kiszolgálására. Ez a feladat sokféle elvégzendő dolgot takar, az első egy minőségi webhoszting szolgáltató kiválasztása, aki képes egy gyors tárhelyet biztosítani a számunkra.
Ezután érdemes lefuttatnunk a Google PageSpeed Insights elemzését, mely részletekbe menően mutatja meg, hogy milyen sebességproblémák vannak a weboldalak asztali- és mobil nézetével. Emellett megoldási javaslatokat is felsorol, melyek között ott található a kód egyszerűsítése és összevonása, a képek veszteségmentes tömörítése, az erőforrások párhuzamos betöltése és számos más dolog.
Természetesen nem csak a főoldalunk tartalmát kell optimalizálni, ha olyan aloldallal rendelkezünk, mely lassan jelenik meg, akkor a változtatásokat rajta is el kell végeznünk.
6. Használjunk keresőbarát URL-eket
Sok tartalomkezelő rendszer, köztük a WordPress is sokszor furcsa, paraméterekkel tűzdelt URL-eket használ az elkészült cikkek eléréséhez. Ez nem túl informatív, ráadásul a látogatók nagyon nehezen jegyzik meg a kérdőjelekkel és más speciális jelekkel, illetve számokkal tarkított címeket.
Válasszunk inkább keresőbarát URL-eket, ahol maga a webcím is emberek számára érthető kifejezés. Ezek nem csak könnyebben megjegyezhetők a látogatók számára, de a Google is SEO előnyöket társít hozzájuk.