Hogyan légy jelen kezdő vállalkozóként az online térben hatékonyan? Avagy alapvető SEO beállítások új vállalkozásoknak
A kezdő vállalkozónak soha sem az okozza a legnagyobb problémát, hogy milyen ügyeket kell elintézzen a vállalkozása kapcsán. A nagy kihívást általában mindig az jelenti, hogyan szerezzen megfelelő mennyiségű vevőt, és persze visszatérő vásárlókat. Az alábbiakban bemutatunk pár alapvető online SEO eszközt, amivel nagyban megnövelhetjük a vevőink számát.
Először is, mi is az a SEO?
A SEO, azaz search engine optimization – keresőmotor optimalizálás nagyjából az internetes kereskedelem óta ismert. Lényege, hogy az olyan keresők, mint a Google keresőrobotok, illetve újabban már az igen fejlett mesterséges intelligenciával bíró algoritmusai által folyamatosan pásztázza az internetet. A különféle weboldalakat és bejegyzéseket rangsorolja, kategorizálja a keresés közben. Amikor ugyanis egy internethasználó rákeres valamire, akkor nem a világ összes ezzel kapcsolatos online felületét dobják ki számára, hanem csak a legrelevánsabbat, vagyis csak az olyan oldalakat mutatja meg, amelyek rendelkeznek bizonyos tulajdonságokkal. Mik ezek a tulajdonságok? A kereső csak az aktív oldalakat dobja ki az első találatok között, amelyeken bizonyos időközönként forgalom- és információváltozás történik. Egy olyan oldal, amelyet hónapok óta nem frissítettek, idővel egyszerűen kiesik a Google keresőjének látószögéből, és nem fogja megjeleníteni később azt senkinek. A másik szempont a kulcsszó kérdés. Léteznek bizonyos alap kulcsszavak, ilyen például egy pékség esetében, ha valaki beírja, hogy „eladó kenyér”. Ilyenkor kilistázza a kereső azokat az oldalakat, amelyeknél a leggyakrabban előfordul ez a kulcsszó, továbbá az oldal aktív és frissül. Ezen kívül a kereső többek között még számba veszi a felhasználók tartózkodási helyét – első találatként a saját országából való oldalakat dobja ki – és figyeli a korábbi kereséseinket, amiket szintén a begépelt kulcsszavaink alapján ismer meg. Ezért kezdő vállalkozóként, ha el szeretnénk érni a potenciális vásárlóinkat a következő eszközöket érdemes használunk a leírt tippekkel együtt.
Weboldal és Google Cégem alkalmazás
A kettő valahol kiegészíti egymást, ugyanis ha a weboldal nincs még épp a kereső első tíz találatában – ehhez kell némi idő – akkor a Google Cégem biztos, hogy megjelenít minket, főleg ha olyan felhasználó keres valamit, aki a mi környékünkön él. Mindkettő már egy stabil jelenléttel kecsegtet az online térben, és nagyon is jó eredményeket érhetünk el vele, ha a vállalkozásunkhoz köthető kulcsszavakat gyakran megemlítjük az oldalon található leírásokban. Persze, arra vigyázzunk, hogy minden leírás és bejegyzés eredeti legyen. A kereső ugyanis a duplikált, másolt tartalmakat nem veszi figyelembe, oda irányítja elsősorban a felhasználót, ahol az először megjelent. Ezért mindig saját kútfőből dolgozzunk és természetes módon, lehetőleg ragozás nélkül illesszük bele a releváns kulcsszavakat a tartalmainkba, illetve figyeljünk oda arra, hogy a tartalom ne legyen hosszú, értelmezhetetlen és száraz – azokat ugyanis a felhasználók nem fogják elolvasni. Hogy a mi vállalkozásunkhoz milyen kulcsszavak köthetőek, azokat egy egyszerű keresés alapján is megtudhatjuk – csak beírjuk a saját vállalkozásunk szakterületét, és elolvassuk az első négy weblap bejegyzéseit a témában – illetve a Google kulcsszótervezője lehet még a segítségünkre. Ezeket a kulcsszavakat érdemes a weblapon és a Google Cégem oldalán is használni.
Megfelelő tartalomépítés
Kezdő vállalkozóként ha már megvan a weblapunk és lett egy Google Cégem regisztrációnk is, a legegyszerűbb ha a Facebookon, TikTok-on és más közösségi oldalakon is feltüntetjük a vállalkozásunkat. A legjobb ezeken a helyeken a közvetlenség, a cégünk bemutatása akár úgy, hogy magunkról is írunk pár szót. A rendszeres posztolás idővel meghozza az érdeklődőket, főleg, hogy a Google ezeket is kilistázza kereséskor. Ha kedvünk tartja, nyissunk egy blogot a weblapon és azok bejegyzéseit posztoljuk rendszeresen a vállalkozás Facebook oldalára például. A titok a rendszeresség és az érdekes bejegyzések megosztása. Bejegyzéseink ne legyenek unalmasak, és mindig a vállalkozásunk szolgáltatásairól, termékeiről vagy azokkal kapcsolatos témákról szóljanak. A kulcsszavakat pedig ilyenkor se felejtsünk el használni. A Facebookon például hashtagek hozzáadásával is megkönnyíthetjük azt, hogy ránk találjanak a leendő vásárlóink.